וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נדרשת התערבות צבאית עולמית כדי לעצור את האבולה"

3.9.2014 / 4:21

נשיאת "רופאים ללא גבולות" מבקרת את תגובת מדינות העולם השבע להתפרצות הקטלנית, וטוענת כי היא "אינה הולמת באופן קטלני". "מפחדות שהאבולה תגיע אליהן הביתה"

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
ליד מרפאה לחולי אבולה במונרוביה/AP

"מדינות העולם מפנות את גבן בפני מערב אפריקה כדי שאבולה לא יגיע לחופן" - כך האשימה אתמול (שלישי) נשיאת ארגון הסיוע ההומניטרי רופאים ללא גבולות, ד"ר ג'ואן ליו בנאום שנשאה באו"ם. לטענתה, חלה התעלמות מוחלטת בעולם השבע מקריאות רבות לסיוע. "שישה חודשים בתוך מגיפת האבולה הכי נוראית בהיסטוריה, העולם מפסיד בקרב", אמרה ליו, שהוסיפה כי "מנהיגים לא מצליחים להשתלט על האיום הבינלאומי הזה".

הצורך הבהול ביותר לדבריה הוא בהגעת צוותים צבאים ואזרחיים שמסוגלים להתמודד עם אסונות ביולוגיים לאזורי ההידבקות, ככל שהווירוס - "שלא ייעצר ללא התגייסות מאסיבית" - מתפשט. כמו כן, היא ציינה את הצורך בהקמת בתי חולים נוספים המצויידים במחלקות בידוד, ושליחת צוותים רפואיים מיומנים, והדגישה את הצורך בסיוע אווירי שישנע את החולים ואת הציוד רפואי ברחבי מערב אפריקה.

התפרצות האבולה - סיקור מיוחד:
האחיות בליבריה שובתות: ”אין לנו הגנה מפני אבולה”
התפרצות האבולה: חשד למקרה ראשון בבירת שבדיה
תקווה במאבק באבולה? תרופה ריפאה 18 קופי מעבדה

ליברים מכסים את פניהם, סמוך למרכז לטיפול ולבידוד חולי אבולה, אוגוסט 2014. GettyImages
סמוך למרכז בידוד בליבריה/GettyImages

ד"ר ליו הוסיפה כי "למדינות שלהן יכולת לסייע, יש את האחריות ההומניטרית והפוליטית להגיב לאסון שמתגלה לעיניי העולם. במקום להגביל את תגובתן להגעתם האפשרית של חולים לאזורן, עליהן לנצל את ההזדמנות יוצאת הדופן להצלת חיים, היכן שצריך, במערב אפריקה".

לדברי הארגון, באחד מאזורי ההתרפצות במונרוביה שבליבריה, בו הוקם מתקן בידוד עם 160 מיטות, כמות החולים הולכת וגדלה ויש צורך בתוספת של 800 מיטות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

ביקורת הארגון דומה לביקורת שהושמעה לאחרונה על ידי נשיא הבנק העולמי, ג'ים יונג קים. במאמר שפרסם ב"וושינגטון פוסט" אמר קים כי המגיפה הייתה נעצרת ביתר קלות אילו הייתה מתפרצת בעיר מערבית מרכזית. כמו כן, הוא ציין שהמשבר במערב אפריקה לא מקבל את התגובה הראויה ממדינות שבאפשרותן לסייע. "אנו זקוקים לארגונים בינלאומיים ולמדינות עשירות שיעבירו את המשאבים הנחוצים ואת הידע, יחברו לממשלות מערב אפריקה וביחד ייצרו תגובה משמעותית".

"ההתפרצות רק תחמיר"

"אבולה הפך לאיום עולמי ויש להגיב אליו באופן בינלאומי ובשותפות עם המדינות שמושפעות ממנו", אמרה באו"ם מנהלת ארגון הבריאות העולמי ד"ר מרגרט צ'אן. "ההתפרצות רק תחמיר לפני שתשכח, והיא זקוקה לתגובה דחופה בסדר גודל משמעותי", היא הוסיפה.

יותר מ-1,500 בני אדם מתו בהתפרצות האבולה הנוכחית שהחלה בגינאה. לפחות 3,000 בני אדם נדבקו בווירוס אולם ארגון הבריאות העולמי הזהיר כי מן הצפוי שיותר מ-20 אלף בני אדם יידבקו באבולה לפני שימוגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully