וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד ל"תג מחיר" בצפון: צמיגי 50 מכוניות נוקבו

3.4.2014 / 8:14

נוסף על השחתת כלי הרכב בכפר גוש חלב שליד צפת, רוססה הכתובת "רק גויים מפנים מארצנו". המשטרה פתחה בסריקות לאיתור חשודים. "נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון לתושבים"

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: גדי וינסטוק

חשד ל"תג מחיר" בצפון: צמיגיהם של כ-50 כלי רכב נוקבו הלילה (חמישי) בכפר גוש חלב שליד צפת וכתובת הנאצה "רק גויים מפנים מארצנו" רוססה על קיר סמוך. על פי עדויות של תושבים, במקום רוססה גם כתובת "תג מחיר", ובנוסף לניקוב הצמיגים, רוסס על המכוניות עצמן מסיר צבע. שוטרי משטרת צפת הגיעו ליישוב, מחציתו נוצרי ומחציתו מוסלמי, ופתחו בחקירת האירוע.

מפקד משטרת צפת, סגן-ניצב יורם אזואלי, סיפר כי אחד מתושבי הכפר הבחין כי צמיגי מכוניתו נוקבו ודיווח על כך למשטרה. "כשהגענו לשם מצאנו מעל עשרה כלי רכב שנוקבו צמיגיהם וכתובת שרוססה על הקיר 'רק גויים מפנים מארצנו'. אנחנו סורקים עכשיו את כל האזור כדי לנסות להתחקות אחר החשודים שביצעו את העבירות. אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע הזה. גוש חלב הוא כפר שקט ושלו ואנחנו נעשה הכול כדי להחזיר את הביטחון לתושבים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתובת הנאצה שרוססה בכפר במהלך הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפקד המחוז הצפוני, ניצב זוהר דביר, שוחח הבוקר עם ראש מועצת גוש חלב וציין כי מדובר בתופעה נפשעת ובזויה. הוא הבטיח שהמשטרה תפעל בנחישות ותרכז מאמצי חקירה ומודיעין על מנת לפענח את האירוע, שכן על החשודים לתת את הדין. עוד ציין דביר כי כל ניסיון מצד גורמים קיצוניים לעבור על החוק ייענה בפעולות אכיפה מידיות, נחושות ובלתי מתפשרות.

שאדי חלול, תושב גוש חלב, סיפר לוואלה! חדשות: "בבוקר שמעתי המולה בחוץ ולא הבנתי מה קורה. יצאתי החוצה ושאלתי את השכנה על מה ההמולה. היא אמרה לי, 'תבדוק את צמיגי הרכב שלך כי נוקבו כאן צמיגים של עשרות מכוניות'. הסתכלתי על הצמיגים של האחרים, אבל למזלי הם (המבצעים, ע"ח) עצרו אצלי והם לא נוקבו".

חלול, קצין צנחנים במילואים המשמש דובר הפורום לעידוד גיוס של צעירי העדה הנוצרית לצה"ל, הוסיף: "כולם כאן בשוק. זו פעם ראשונה שקורה כאן אירוע כזה של 'תג מחיר'. זה לא טוב לאף אחד, רוב התושבים פה בכפר תומכים בדו-קיום ובהשתלבות בחברה הישראלית. במקום לחזק את המגמה שלנו, זה רק מחליש אותה. חשוב להדגיש שאנחנו מבינים שהעבריינים שביצעו זאת לא מייצגים את היהדות ואת עומקי היהדות. רוב העם מתנגד להן ואם ימצאו אותם, יענישו אותם". יצוין כי בשנים האחרונות גדל מספרם של הנוצרים שהתגייסו לצה"ל פי שלושה ויותר.

שלשום רוססו כתובות נאצה על קירותיו של מנזר דיר ראפאת שמצפון-מערב לבית שמש, לא הרחק מקיבוץ צרעה. בין היתר, רוססו במקום הכתובות "אמריקה גרמניה הנאצית", "ישו קוף מריה פרה" ו"תג מחיר הסכם השלום". כמו כן, נוקבו צמיגיהם של שלוש מכוניות ומשאית שהיו במקום.

עוד בחדשות:
טקסס: שלושה הרוגים באירוע ירי בבסיס צבאי
שוטר בשנות ה-30 נעצר בחשד שניסה לפתות בת 13
הסתיימה שביתת עובדי משרד החוץ; הושג הסכם עם האוצר

לפניות לכתבת: adihashmonai@walla.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • תג מחיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully