וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדוארד סנודן הוא עובד לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA). הוא התפרסם בחודש יוני 2013 כשהדליף לעיתון "הגרדיאן" הבריטי חומרים מסווגים ומצגות על תכניות ריגול ומעקב של גופי הביון בממשל האמריקני. בין היתר, הוא חשף את קיומן של מערכת PRISM (פריזם) ומערכת Xkeyscore. אנליסטים שהשתמשו במערכות ציתות אלו הורשו לרגל אחר אזרחים כמעט ללא פיקוח. סנודן עצמו סיפר כי היה רשאי לעקוב אחר שופטים ואפילו אחר נשיא ארה"ב, בהינתן כתובת הדואר האלקטרוני שלו. בחודש אוגוסט 2013, אחרי שנמלט להונג קונג ומשם לרוסיה, ואחרי שהות ממושכת בנמל התעופה במוסקבה, קיבל סנודן מקלט מדיני במדינה למשך שנה אחת. המסמכים המסווגים של סנודן הועברו לעיתונאי גלן גרינוולד והגיעו גם לידי העיתונים דר שפיגל, וושינגטון פוסט וניו יורק טיימס. בין היתר נחשף כי ה-NSA שתלה אמצעי ציתות במטה האו"ם ובאיחוד האירופי. בחודש אוקטובר 2013 נודע כי ה-NSA צותתה לטלפון האישי של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.

אדוארד סנודן הוא עובד לשעבר בסוכנות לביטחון לאומי של ארצות הברית (NSA). הוא התפרסם בחודש יוני 2013 כשהדליף לעיתון "הגרדיאן" הבריטי חומרים מסווגים ומצגות על תכניות ריגול ומעקב של גופי הביון בממשל האמריקני. בין היתר, הוא חשף את קיומן של מערכת PRISM (פריזם) ומערכת Xkeyscore.

אנליסטים שהשתמשו במערכות ציתות אלו הורשו לרגל אחר אזרחים כמעט ללא פיקוח. סנודן עצמו סיפר כי היה רשאי לעקוב אחר שופטים ואפילו אחר נשיא ארה"ב, בהינתן כתובת הדואר האלקטרוני שלו. בחודש אוגוסט 2013, אחרי שנמלט להונג קונג ומשם לרוסיה, ואחרי שהות ממושכת בנמל התעופה במוסקבה, קיבל סנודן מקלט מדיני במדינה למשך שנה אחת.

המסמכים המסווגים של סנודן הועברו לעיתונאי גלן גרינוולד והגיעו גם לידי העיתונים דר שפיגל, וושינגטון פוסט וניו יורק טיימס. בין היתר נחשף כי ה-NSA שתלה אמצעי ציתות במטה האו"ם ובאיחוד האירופי. בחודש אוקטובר 2013 נודע כי ה-NSA צותתה לטלפון האישי של קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully