וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו התקפל? ביקש לדחות את פינוי "בית המכפלה"

טל שלו ויהושע בריינר

2.4.2012 / 19:50

הרוחות בימין סערו עם ההודעה לפיה יפונה מחר הבית המאוכלס מזה מספר ימים. גורמים במשרד ראש הממשלה אמרו כי נתניהו ביקש מברק "למצות את התהליך המשפטי" בנושא

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הערב (שני) עם שר הביטחון אהוד ברק וביקש ממנו לאשר למתיישבים ב"בית המכפלה" בחברון "למצות את התהליך המשפטי בעניינם", כך מסרו גורמים בסביבת ראש הממשלה. מוקדם יותר היום הוציא משרד הביטחון צו פינוי למבנה. הצו, החתום על ידי המנהל האזרחי, הורה למתנחלים לפנות עד מחר בשעה 15:00 את המבנה, וקבע כי עם כניסתם אליו, פגעו המתנחלים בסדר הציבורי.

כמו כן, צפוי ראש הממשלה לכנס מחר בערב ישיבה מיוחדת בהשתתפות צוות השרים לענייני התיישבות, בני בגין ומשה בוגי יעלון, שר הביטחון אהוד ברק, מזכיר הממשלה צביקה האוזר וגורמים מקצועיים במנהל האזרחי ומשרד הביטחון על מנת לדון בנושא בית המכפלה.

"לאחר בחינה של הדברים, הוחלט כי יש להחזיר את המצב לקדמותו", נכתב בצו. "הכניסה אל המבנה מהווה פגיעה בסטטוס קוו בחברון ובאורח החיים התקין, פגיעה שעלולה להביא לפגיעה בנפש". בצו נכתב שתפיסת הנכס לא הייתה חוקית שכן העסקה לא קיבלה אישור גורמי המנהל האזרחי, והוא מנומק בהסבר כי כניסה למבנה והמשך השהייה בו מהווים פגיעה בסדר הציבורי.

עם זאת גורמים ביטחוניים אמרו כי הצו נותר על כנו וכי ניתן למתנחלים זמן עד מחר בצהריים להוכיח את זכויותיהם המשפטיות על הקניין. "אם הם לא יצליחו למצוא טיעונים משפטיים, הצו ייכנס לתוקף ומערכת הביטחון תימצא את המקום והזמן לאכוף אותו".

דיירי בית המכפלה אמרו הערב כי "מדהים איך שר הביטחון מנסה פעם אחר פעם לכפות על ממשלת ימין מדיניות של השמאל הקיצוני. אנו שמחים שנתניהו עצר את ההשתוללות של ברק". במקביל, מתכוונים בימין להמשיך בלחץ הפוליטי גם מחר על מנת שאיום הפינוי יוסר לחלוטין.

הימין: "מחטף", השמאל: "מברכים"

בניגוד לפינויים קודמים, בקרב המתנחלים לא יצאה כל קריאה לציבור הרחב להגיע אל חברון במטרה למנוע פינוי אפשרי, כך שנראה שגם הם לא מאמינים כי אכן יבוצע מחר פינוי, וכן כי דיירי בית המכפלה מאמינים כי לחץ בתוך הליכוד מול ראש הממשלה יוביל אותו בסופו של דבר למנוע פינוי.

בעקבות מתן הצו למתנחלים, שרים בימין סערו וקראו לנתניהו ולברק להתערב ולבטל את המהלך. "זהו ניסיון למחטף", הגדיר שר החינוך, גדעון סער, את תוכן הצו. השרה לימור לבנת כינתה את ההחלטה "נמהרת" ואמרה כי היא "סבורה כי יש לנהוג במתנחלים כבעלים החוקיים של הנכס, אלא אם יוכח אחרת". השר יולי אדלשטיין הוסיף אמר כי "הוצאת צו באצטלה פרוצדורלית אינה מתקבלת על הדעת. יש לבטל את הצו לאלתר ולהמתין להכרעת הממשלה בנושא".

עם זאת, בשמאל בירכו על המהלך. "מערכת הביטחון ממלאת, לשם שינוי, את תפקידה, למרות ששרים בממשלה מנסים לקשור את ידיה", אמרה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון. "מדובר בממשלה שמתעלמת מהעובדה שעוד מאחז בחברון הוא עוד מוקש מיותר ומסוכן של חיכוך, זו ממשלה מופקרת ומסוכנת". בארגון שלום עכשיו אמרו כי "עם ישראל מאס בקומץ מתנחלים קיצוניים שמבקשים ליצור עובדות בשטח ולהשתלט על עוד מבנים בלב חברון".

עוד על "בית המכפלה":
שרים נגד ברק: "פינוי בית המכפלה בחברון - מחטף"
צו פינוי למתנחלים שפלשו לבית בחברון: ”עלולים לפגוע בנפש"
שוב פלישה בחברון: פעילי שמאל התבצרו בבית בעיר

לפניות לכתבים:
טל: tal_sh@walla.net.il
יהושע: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully