וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולדת בת 25 מתה מסיבוך לאחר ניתוח קיסרי

28.2.2010 / 11:23

האישה עברה את הניתוח הקיסרי ביום חמישי בהצלחה אולם כ-12 שעות לאחר מכן הידרדר מצבה. למרות מאמצי הרופאים, היא מתה היום מדימום בבטנה. משרד הבריאות פתח בחקירה

תאגיד כאן

יולדת בת 25 שסבלה מסיבוך בעקבות ניתוח קיסרי שעברה ביום חמישי, מתה הבוקר (ראשון) בבית החולים הלל יפה בחדרה. משרד הבריאות פתח בבדיקת נסיבות המקרה.

מבית החולים נמסר כי "הניתוח בוצע בהצלחה על ידי רופא בכיר במחלקה, ולאחריו הועברה היולדת להשגחה במחלקת היולדת בקרבת תחנת האחיות, כמקובל. בהתאם לנהלים קפדניים הנהוגים במחלקה, התבצעו אחת לשעה וחצי עד שעתיים ביקורות על ידי אנשי צוות המחלקה". לאורך כל הביקורות דיווחה היולדת כי היא מרגישה בטוב למעט כאבים שהיו תוצר נילווה של הניתוח.

לאורך כל הלילה שהתה אם היולדת לצד מיטת בתה. בשעה 4:00 לפנות בוקר שוחחה האם עם הבת ואמרה לה שהיא חוזרת לביתה שלה על מנת לנוח כהלכה. על פי דיווח של האם, בתה לא התלוננה על כאבים מיוחדים ואף ציינה כי היא מתכוונת ללכת לישון. בשלב זה בוצעה ביקורת נוספת של אחות המחלקה אצל היולדת, שגם לה דיווחה היולדת על הרגשה כללית טובה למעט עייפות מהניתוח.

כשעה וחצי לאחר שעזבה האם, בעת ביקור הבוקר, זיהה הצוות כי האישה אינה בהכרה מלאה. צוות החייאה הוזמן מיד למקום והאישה הובהלה לחדר ניתוח, שם נתגלה שטף דם בבטנה. היא נותחה על ידי מנהל המחלקה ומנהל יחידת הטראומה. לאחר הניתוח מצבה התייצב והיא הועברה במצב קשה מאוד לטיפול נמרץ כללי.

כל מאמצי הצוות הרפואי להציל את חייה עלו בתוהו והיא מתה בשעות הבוקר. "לבית החולים לא ברורה הסיבה להידרדרות הפתאומית במצבה של האישה, אך הדבר נבדק לעומקו", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully