וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות: מתרגלים ירי אלפי טילים על גוש דן

21.5.2013 / 19:16

תרגיל העורף שיחל בשבוע הבא ידמה מלחמה רב-חזיתית עם סוריה, לבנון ורצועת עזה, ובמסגרתו יתרגל צה"ל נפילת טילים עם ראש נפץ של מאות ק"ג. "השאלה היא לא אם, אלא מתי"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

(שר הביטחון משה יעלון מתייחס לירי מסוריה)

על רקע המתיחות הגוברת והודעת הצבא הסורי כי הירי לעבר הג'יפ הצה"לי אתמול (שני) היה מכוון, נערך פיקוד העורף לתרגיל העורף הלאומי "עורף איתן 1", שידמה מלחמה רב-חזיתית שבה תותקף ישראל על ידי שכנותיה. התרגיל יחל ביום שני הקרוב ויימשך ארבעה ימים, ובמהלכו יתרגל צה"ל נפילה של אלפי טילים עם ראש נפץ של מאות קילוגרמים על גוש דן.

כוחות כוננות פרוסים ברמת הגולן, מאי 2013. דרור עינב
כוחות צה"ל ברמת הגולן/דרור עינב

"השאלה היא לא אם יירו טילים על חיפה ותל אביב, אלא מתי", אמר השר להגנת העורף גלעד ארדן בתדרוך כתבים לקראת התרגיל. "זה יכול לקרות היום בלילה או בשבוע הבא. נתרגל ירי טילים שישוגרו מסוריה, מעזה ומכיוון לבנון", הסביר מנכ"ל משרדו, אלוף (במיל') גבי אופיר. "אלפי טילים יפגעו במרכזי אוכלוסייה ובמתקנים חיוניים. בהתאם לתרחישים נבחן את רציפות התפקודית של המדינה". אופיר ציין כי בתרגיל ישתתפו גופי הצלה וחילוץ שונים.

"התרגיל יתמקד בשלוש רמות", הוסיף מפקד פיקוד העורף, אלוף איל אייזנברג. "ברמה הטקטית, כוחות פיקוד העורף יפעלו במגוון אירועים שונים. בהיבט האופרטיבי נבצע תרגיל מפקדות לכלל גופי החירום והרשויות המקומיות. בשכבה השלישית יתרגלו כלל משרדי הממשלה. נתרגל מרמת הפרט ועד לרמה הממשלתית".

התרגיל יחל בשעה 12:30, בצפירה שתתרגל את מערכת החינוך ואת מקומות העבודה. בשעה 19:05 תישמע צפירה נוספת, הפעם כדי לתרגל את המשפחות. "אנחנו מצפים שהילדים ישפיעו על ההורים להיכנס למרחב המוגן בזמן הצפירה", אמר אלוף איזנברג. לדבריו, בתרגיל תיבחן גם ההתראה באמצעות הסלולר והפייסבוק.

אלוף פיקוד העורף התייחס גם לאירועי הירי על סיורי צה"ל בגבול סוריה: "צה"ל ערוך בגבול הצפוני, בוחן את ההיערכות של הצבא הסורי ואת המצב שמתפתח שם. אני משוכנע שנדע להגיב בהתאם. נדע להגן על ריבונותה של מדינת ישראל, על אזרחינו ועל כוחותינו".

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, סייר הבוקר ברמת הגולן יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן ומפקד עוצבת הגעש, תת-אלוף תמיר היימן. גנץ הדגיש כי יש "לשמור על ערנות ודריכות בתקופה מאתגרת זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully