וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בגולן נמשכת: פגז סורי נפל בשטח ישראל

7.5.2013 / 9:24

פצצת מרגמה נפלה באזור תל פארס, אולם ההערכה בצה"ל היא שגם הפעם לא מדובר בפעולה מכוונת של משטר אסד, כי אם בהמשך זליגת הלחימה הפנים-סורית לשטח ישראל. לא נגרם נזק

צילום: דניאל בוק, מור שאולי, רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

(נפילת פצצות המרגמה אתמול בגולן)

הלחימה הסורית ממשיכה לזלוג: פצצת מרגמה מסוריה נפלה הבוקר (שלישי) בשטח רמת הגולן, ליד תל פארס. לא דווח על נפגעים או על נזק כתוצאה מהאירוע. למרות המתיחות עם סוריה בעקבות התקיפות האחרונות שמיוחסות לחיל האוויר הישראלי, ההערכה היא כי מדובר בפצצה ששוגרה כחלק מהלחימה הפנים-סורית, בין נאמני אסד לצבא הסורי החופשי. הבוקר דווח כי קרבות עזים מתנהלים בין כוחות המורדים לכוחות המשטר הסורי באזור קוניטרה, וככל הנראה הפגז התועה נורה מאזור הלחימה.

הפצמ"ר באלוני הבשן, פברואר 2013. ג'יליס
נפילת פצמ"ר קודם ברמת הגולן/ג'יליס

אתמול בערב שוגרו ארבעה פגזים מסוריה לישראל. שלושה מהפגזים נפלו באזור הכפר ג'מלה שבדרום הגולן הסורי והפגז הנוסף בשטח ישראל. לא הופעלה אזעקה ביישובי הגולן לפני נפילת הפגז. קציני קישור בפיקוד הצפון העבירו תלונה לכוח אונדו"ף במעבר קונייטרה אודות נפילת הפגז בשטח הישראלי. באזור ניטשת בחודשים האחרונים לחימה בין המורדים לצבא הסורי, ובצה"ל סבורים כי מדובר ככל הנראה בזליגה של הלחימה משטח סוריה לישראל.

בתוך כך, גורם צבאי אישר כי בעקבות ההתפתחויות בגבול הצפוני, הוחלט לצמצם תרגילים באזור על מנת שלא להגביר את המתיחות הקיימת. הוא הדגיש כי התרגילים יתקיימו כסדרם, על פי הגרף המתוכנן, אך במתכונת מצומצמת כדי למנוע את הרושם בקרב הצד הסורי שמדובר בשינוי ההיערכות הישראלית.

מיקום נפילת הפצמ"ר באלוני הבשן, פברואר 2013. ג'יליס
חיילים סורקים באזור אלוני הבשן לאחר נפילת פצמ"ר בגולן/ג'יליס

בחודשים האחרונים זלגה לא פעם מלחמת האזרחים בסוריה לשטח ישראל. לפני כשבועיים דיווחו תושבי רמת הגולן, שגרים סמוך לגבול עם סוריה, על כמה פיצוצים שנשמעו באזור וההערכה הייתה כי כמה פצצות מרגמה שנורו במהלך קרבות פנימיים בסוריה התפוצצו בשטח ישראל. שבוע קודם לכן נפתחה אש מסוריה לעבר כוח רגלי של צה"ל ברמת הגולן. הכוח השיב בירי מקלעים לעבר מקור הירי, ומצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה מדויקת במטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully