וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצה"ל: אסד נתן "אור ירוק" לפיגועים בגולן

6.5.2013 / 11:40

בפיקוד צפון נערכים לאפשרות של תקיפת חיילים, ואף לתרחיש שבו ינסו סוריה וחיזבאללה להוציא פיגוע נגד ישראלים בחו"ל. "ישראל הבהירה לאסד שתקיפותיה לא נועדו להחלישו"

צילום: מור שאולי, לע"מ, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

חשש בצה"ל מפיגוע ברמת הגולן ברקע התקיפות בסוריה שמיוחסות לחיל האוויר הישראלי. ערוץ הטלוויזיה "אל-אחברייה", שמזוהה עם משטרו של הנשיא בשאר אסד, דיווח ביממה האחרונה כי בכירי הממשל נתנו "אור ירוק" לתגובה צבאית נגד ישראל. לפי הדיווחים, גורם בכיר במשטר אסד אישר לפלגים הסורים לפגוע בישראל.

בצה"ל נערכים ברצינות לאיום מצפון, ברקע המתיחות הגוברת בגבולות עם סוריה ולבנון, וההערכה היא כי יבוצעו ניסיונות לפגע בחיילי צה"ל "ברמת הגולן הכבושה", כפי שדווח בטלוויזיה הסורית. לפי גורם בצה"ל, אפשרות נוספת שאין לזלזל בהיתכנותה, היא פיגועים נגד מוקדים ישראליים בחו"ל שיבוצעו באמצעות גורם שלישי, על מנת לטשטש עקבות ולהימנע מתגובה ישראלית חריפה.

תמונות שהפיץ המשטר הסורי המתעדות לכאורה את תוצאות ההפצצה הישראלית בדמשק. 5 במאי 2013. רויטרס
בישראל הרגיעו את אסד. זירת ההפצצה שמיוחסת לישראל/רויטרס

במקביל, גורם רשמי בישראל אמר לרויטרס כי ישראל הסבירה לאסד כי תקיפותיה לא נועדו להחלישו מול המורדים. לדברי הגורם, שביקש להישאר אנונימי, ישראל מסרבת לקחת צד במלחמת האזרחים בסוריה מחשש שהדבר יגביר את עילות האיסלמיסטים שעוינים את ישראל יותר מהנשיא המכהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדויק ועוצמתי. טיל הפתח 110 שהושמד בתקיפה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, אלוף פיקוד העורף, איל איזנברג, וראש אגף התקשוב עוזי מוסקוביץ', החליטו היום על ביטול יום הלימודים של סטודנטים ברמת הגולן. בצה"ל מודעים לאפשרות שחיזבאללה ינסה לייצר מאזן אימים שימנע תקיפת משלוחי טילים נוספים בעתיד, דוגמת זה האחרון שהותקף והכיל טילי פתח 110, שמסוגלים לאיים על ישראל בעוצמתם ובדיוקם.

"מכוונים טילים לפלסטין הכבושה"

העיתון א-ראי הכוויתי דיווח הבוקר כי אסד העביר מסר לישראל באמצעות מוסקבה שבו הוא מזהיר כי כל התקפה נוספת בשטח סוריה תיחשב להכרזת מלחמה. על פי הדיווח, במסר הודיע אסד כי פרס סוללות של טילי קרקע-קרקע וקרקע-אוויר המיועדות לפגוע במטרות ישראליות. הסוללות קיבלו הוראות מפורשות לפעול ללא הנחייה נוספת במקרה של תקיפה ישראלית.

העיתון מצטט מקורות הקרובים לאסד, כהגדרתו. הדיווח ב"א-ראי" מצטרף לדיווח מאתמול בערוץ הלבנוני אל-מיאדין לפיו סוריה הציבה סוללות טילים "המכוונות לפלסטין הכבושה". בערוץ, המקורב לחיזבאללה, דווח עוד כי "סוריה ערוכה להמשיך לחמש את ההתנגדות (חיזבאללה) בלבנון בכל סוגי החימוש". הערוץ דיווח כי בכוונת דמשק להעביר לידי ארגון הטרור השיעי נשק מתקדם שעד כה נמנעה מלהעביר

כבר אתמול, הזהיר סגן שר החוץ הסורי, פייסל מקדאד, כי ההפצצה מהווה "הכרזת מלחמה" ועדות ל"ברית בין ישראל לטרוריסטים האיסלאמים". לדבריו, סוריה תגיב נגד ישראל בזמן ובמקום שתבחר. מספר שעות לאחר ההתבטאות של הבכיר הסורי, דווח כי אסד כינס מספר בכירים בכדי לדון במתקפות שאירעו ביום שישי וביום ראשון לפנות בוקר. גם שר ההסברה הסורי, עומראן זועבי, המשיך בקו הלוחמני נגד ישראל. במסיבת עיתונאים בדמשק, אמר שר ההסברה כי "המתקפה הזו פותחת את כל האפשרויות שיש בידינו לתגובה". לדבריו, "המתקפה הוכיחה את הקשר בין ארגוני הטרור הכופרים לבין האויב הישראלי. אנו מבהירים שצבא סוריה ימשיך להגן על המולדת, על המדינה ועל העם מפני כל מתקפה מבפנים או מבחוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully