וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע: 50 מתנחלים רגמו אוטובוס ופצעו נערות

שעות לאחר הפיגוע, עשרות מתנחלים רעולי פנים יידו אבנים לעבר אוטובוס שנסע ליד יצהר, וגרמו לפציעתן של תלמידות פלסטיניות. שישה בני אדם, בהם 2 נשים, נעצרו בחשד למעורבות

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

טרור יהודי בגדה: 50 מתנחלים רעולי פנים רגמו הבוקר (שלישי) באבנים אוטובוס שהסיע תלמידות פלסטיניות ליד יצהר. מספר תלמידות נפגעו מיידוי האבנים, ונהג האוטובוס פונה לבית חולים בשכם. כוחות הביטחון פיזרו את המתפרעים, ורדיו פלסטין קרא לתושבי צפון הגדה להימנע מנסיעות בנקודות חיכוך עם מתנחלים. המשטרה עצרה שיש הבני אדם, בהם שתי נשים, בחשד למעורבות בביצוע המעשה.

אוטובוס של פלסטינים שמתנחלים רגמו באבנים. דרור עינב
האבנים שיידו מתנחלים לעבר נערות פלסטיניות, היום/דרור עינב
אוטובוס של פלסטינים שמתנחלים רגמו באבנים. דרור עינב
האבנים שיידו מתנחלים לעבר נערות פלסטיניות, היום/דרור עינב

"כל כעס שקיים למתנחל כלשהו לא יכול להצדיק פעילות עצמאית שמנוגדת לחוק נגד פלסטינים, נקודה", אמרה שרת המשפטים, ציפי לבני, לוואלה! חדשות, בהתייחס לתקרית יידוי האבנים. לבני הוסיפה כי "תפקידם של גורמי אכיפת החוק, לצד הפעילות הנדרשת של צה"ל נגד הטרור, הוא למנוע התפרעות ופעילות לא חוקית דוגמת תג מחיר".



יידוי האבנים ליד יצהר התרחש ברקע הפיגוע הבוקר בצומת תפוח, שבו נרצח אביתר בורובסקי, תושב ההתנחלות בן 32, שנדקר למוות בידי פלסטיני מקלקיליה. הפלסטיני חטף את נשקו של בורובסקי וירה לעבר עמדת מג"ב במקום, שהשיבה אש ופצעה אותו באורח בינוני-קשה. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

הבוקר: תושב יצהר נרצח בטרמפיאדה בצומת תפוח

"הוא היה מאבטח בחברת שמירה ואדם שמעורב בחיי הקהילה ביישוב. דמות שמחה ואדם שתמיד חייך והאיר פנים", סיפר אברהם בנימין, שהכיר את הנרצח. מחקירה ראשונית של נסיבות האירוע, עולה כי בורובסקי, אב לחמישה, המתין בטרמפיאדה כשלפתע ניגש אליו פלסטיני מקלקיליה - ודקר אותו למוות בחזהו.

"ההפקרות הביטחוניות ואזלת היד המתמשכת המוכתבת מלמעלה נגד הטרור הערבי, הם שגבו הבוקר מחיר דמים כבד", האשים הבוקר דובר ההתנחלות יצהר את כוחות הביטחון. גם בוועד מתיישבי השומרון הפנו אצבע מאשימה כלפי צה"ל. "שוב הוכח שהסרת המחסומים מאפשרת למחבלים תנועה חופשית ותנאים קלים יותר לטרור", נמסר. בעקבות הפיגוע, קיימת היערכות גדולה של כוחות הביטחון בשומרון, מחשש להפרות סדר של מתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully