וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל איים: "אתן לך בראש, אתה יותר גרוע מערבים"

יהושע בריינר

27.4.2013 / 19:30

חייל התפרץ בקללות על פעילי שמאל שהגיעו כמדי שבוע ללוות רועי צאן פלסטינים ליד עתניאל. "עוכרי ישראל, יותר גרועים מערבים", צעק לעברם. דובר צה"ל: ייעשה בירור מול החייל

צילום: תעאיוש, עריכה: מיכאל ברגמן

פעילי הארגון היהודי-ערבי תעאיוש, הפועל לקידום השותפות בין העמים ומוחה על הכיבוש בשטחים, הגיעו היום (שבת) כמדי שבת ללוות רועי צאן פלסטינים באום אל-עמד שליד ההתנחלות עתניאל בדרום הר חברון, והותקפו בקללות ואיומים מצד חייל צה"ל שהתפרץ לעברם ואיבד שליטה בעת תפקידו.

"יא עוכרי ישראל, תעופו מפה, אני אתן לך אחת לראש", נשמע החייל מאיים על הפעילים במקום. "יותר גרועים מהערבים אתם, יא מניאקים, תעופו מפה", המשיך החייל. בצה"ל נערכים בכל שבוע לפעילים, אלא שהפעם היה במקום החייל המדובר שצעק על רועה הצאן הפלסטיני לשוב לביתו ולא לרעות את צאנו. החייל איבד שליטה לאחר שאחד הפעילים קרא לו שלא לצעוק על הפלסטיני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני אתן לך אחת בראש", איים החייל באיבוד עשתונות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר מטח הקללות הראשון, ניגשה אל החייל פעילה אחרת במטרה להרגיעו, אלא שזה המשיך: "יא עוכרת ישראל, תסתמי את הפה שלך. עוזרת לערבים, יותר גרועה מהערבים". בשלב זה ניגשו לחייל חבריו, שהבחינו כי הוא מאבד שליטה, ולקחו אותו לצד כדי להרגיעו.

בצה"ל רואים בפעילי הארגון פרובוקטורים ולא אחת הביעו קצינים תסכול מכך שהפעילים מלבים את היצרים באזור חברון וגורמים להתססת הפלסטינים. "בלעדיהם היה שקט יותר", התבטא בשיחות סגורות קצין בכיר ביהודה ושומרון. בפועל, מודים בצבא, הפעילים אינם עוברים על החוק ועל כן הם מתקשים למצוא סיבות להרחיקם מהשטח.

מדובר צה"ל נמסר כי "מוקדם יותר היום התקהלו פלסטינים ואזרחים ישראליים סמוך לישוב עתניאל בדר' הר חברון. במהלך ההתקהלות התפתח עימות בין חייל מילואים לשוהים במקום. הנושא מתוחקר ובהמשך לפרסום הסרטון ייעשה בירור למול החייל ויינקטו הצעדים הנדרשים בהתאם. ככלל, לא זו ההתנהגות המצופה מכוחות הביטחון והנושא יחודד אל מול הכוחות הפועלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

לפני כשנה: סא"ל אייזנר הודח לאחר שתקף פעיל שמאל

לא מדובר בפעם הראשונה שאירוע מסוג זה מתועד במצלמות. במקרה חמור שאירע לפני שנה בדיוק, תקף סגן מפקד חטיבת הבקעה, סגן-אלוף שלום אייזנר, פעיל שמאל בפניו - עם נשקו האישי. הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הדיח את אייזנר מתפקידו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודח מתפקידו. אייזנר ברגע תקיפת פעיל השמאל הזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אם הוא חש בסכנה לחייו, ולכן החל לפעול באקט הגנתי, למה לא חבש קסדה ולא לבש שכפ"ץ?", שאל אז אחד הקצינים המצויים בפרטי החקירה, והוסיף: "הוא היה צריך להפגין איפוק, או לחלופין להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות, או במקרה הפחות טוב, לכבול אותם ולהמתין למשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully