וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי הירי לאילת: 2 רקטות התפוצצו במערב הנגב

רמי שני

19.4.2013 / 0:04

שני קסאמים שנורו מרצועת עזה נחתו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. לא הופעלה התרעה בעקבות הירי. שלשום, שתי רקטות נורו מסיני לעבר אילת

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בשיגור רקטות לאילת ביום רביעי)

הדרום שוב תחת אש: יום אחרי ירי רקטות הגראד לעבר אילת נורו אמש (חמישי) שתי רקטות קסאם מרצועת עזה לעבר ישראל. הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול, והן לא גרמו לנפגעים או לנזק. חרף הירי, לא נשמעה אזעקה באזור.

שלשום בבוקר נשמעו באילת שני פיצוצים, ומאוחר יותר התברר כי מדובר בנפילה של שתי רקטות גראד שנורו לעבר העיר מכיוון סיני. אחת נפלה בקרבת שכונת מגורים בעיר, והאחרת בסמוך לגבול, מבלי לגרום לנפגעים. עם זאת, הרקטה שנפלה בלב העיר גרמה לנזק קל למבנה.

סוללת מערכת כיפת ברזל הפרושה באזור העיר זיהתה את הירי לעבר העיר והפעילה את מערכת הצופרים, אולם המערכת לא יירטה את שתי הרקטות, והנושא הנמצא בבדיקה. בנוסף, תושבים בעיר ציינו כי במספר מוקדים לא נשמעה אזעקה. בעקבות הירי, נסגר שדה התעופה באילת לטיסות נכנסות ויוצאות, ובהמשך חזר לשגרה.

זירת נפילת הרקטה באילת. חטיבת דובר המשטרה
זירת נפילת הרקטה באילת, שלשום/חטיבת דובר המשטרה

חמושים איסלמיסטים בחצי האי סיני קיבלו אחריות על מתקפת הרקטות לאילת. בהודעה שפרסם הארגון "מועצת שורא אל-מוג'אהידין" נכתב כי הוא שיגר את שתי הרקטות וכי המתקפה באה בתגובה ל"מתקפת צה"ל על מפגינים שמחו על מותו של אסיר פלסטיני". עם זאת, ולמרות שהארגון הסלפי הזה שואב את מקורותיו מאל-קאעדה, מוקד קבלת ההחלטות שלו נמצא בתוך רצועת עזה - והירי מהווה איתות גם לחמאס, יריבו. "אנו קוראים לשפויים מבין אנשי החמאס ללחוץ על ממשלתם להפסיק את מעצר אל-מוג'הידין ואת רדיפת הסלפים בעזה", נכתב בהודעה.

למרות המקרים החוזרים ונשנים של ירי לעבר עיר התיירות, נדמה שבאילת לא ממש התרגשו. "הנפילות והאזעקות היו בשעה די מוקדמת, אז רוב האנשים לדעתי לא שמו לב בכלל שקרה משהו", הסביר ערן שריקי, מציל ומנהל מחלקת חופים והצלה בעיריית אילת, את הסיבה לאווירת האדישות הכללית. "אנחנו, בתור מי שדואגים להצלה בחוף, יותר ערניים אמנם למה שקורה מסביב, אבל באמת שאין לנו משהו מיוחד לעשות". לדבריו, "מזג האוויר פה טוב, והחופים מלאים בעיקר בתיירים מרוסיה שהגיעו לכאן. אפשר להגיד שהמצב כאן הוא שגרתי לגמרי".

בזמן ביקור אובמה: רקטה נחתה בחצר בית בשדרות. רויטרס
שרידי רקטה בשדרות/רויטרס

בשבוע שעבר, שוגרו שלוש רקטות קסאם מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. אחת הרקטות התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אזעקת צבע אדום הופעלה ביישובים הסמוכים. כוחות הביטחון סרקו אחר שרידי הרקטה. שתי רקטות נוספות נחתו ככל הנראה בשטחי הרצועה.

התפוצצות הרקטה קטעה את טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אשר החל עשר דקות קודם לנפילתה, בו נכחו חברי הקהילה המקומית. חלק מהנוכחים הצליחו להגיע לחדר הביטחון הקרוב ולאחר מספר דקות נמשך הטקס כמתוכנן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully