וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטרות שהותקפו ברצועה: מנהרות לחדירת מחבלים לישראל"

גורמים פלסטינים מסרו לוואלה! חדשות כי בניגוד לדברי חמאס, היעדים שהפציץ אמש צה"ל ברצועה היו מנהרות שחפר הארגון. מטרתן: לאפשר תקיפה של יעדים צבאיים או אזרחיים בארץ

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

הבוקר: שלוש רקטות נורו לעבר ישראל ואותרו בנגב המערבי

שני היעדים שהותקפו אתמול בשעות הערב על ידי ישראל ברצועת עזה, היו ככל הנראה שתי מנהרות שבנה החמאס בסמוך לגבול עם ישראל – ומהן רצה להוציא לפועל פיגועים בשטח המדינה, כך מסרו אתמול (רביעי) מקורות פלסטינים לוואלה! חדשות. במערכת הביטחון אישרו את הדיווחים בתקשורת הפלסטינית לפיהם מדובר ב"מטרות איכות".

התחממות בדרום - כותרות אחרונות:
פרשנות: חמאס הפסיק לחשוש מהתגובה הישראלית
אחרי תקיפת חיל האוויר בעזה: מטח רקטות לשדרות

אדם מתקן מנהרת הברחה שהוצפה על ידי מצרים ברפיח, פברואר 2013. רויטרס
פלסטיני במנהרת הברחה/רויטרס

שלשום, זמן קצר לאחר התקיפה שבאה בתגובה לירי פצצות המרגמה לעבר הנגב המערבי, דיווח החמאס כי ישראל הפציצה "שטחים פתוחים" בקרבת הגבול, האחד ממזרח לעיר עזה והשני בצפון מזרח הרצועה. אלא שהיום נודע לוואלה! מפי גורמים פלסטינים, כי מדובר היה בשתי מנהרות תת קרקעיות שנחפרו על ידי אנשי החמאס בסמוך לגבול. מטרתן, לאפשר חדירת מחבלים ותקיפה של יעדים צבאיים או אזרחיים בשעת הצורך.

גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול כי בצה"ל הפגינו איפוק אל מול הפרות ההסכם של ארגוני הטרור ברצועת עזה - אשר שיגרו רקטות, כולל במהלך ביקורו של הנשיא אובמה. הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, החליט לא לאפשר את המשך הירי ובתגובה לשיגורי הפצמ"רים הורה, לראשונה מאז "עמוד ענן", לבצע תקיפות אוויריות. "התקיפות שבוצעו היו נגד 'מטרות איכות'. במידה והירי יימשך - צה"ל יפעל ללא היסוס", אמר הגורם.

תקיפה של יעדים מסוג זה אמנם אינה טומנת בחובה סכנה לאזרחים - אולם היא מהווה העברת מסר ברור לחמאס, שישראל לא תסבול התארגנות לפעילות טרור. הגורם הביטחוני הדגיש כי חמאס הופתע מהירי, ובלחץ מצרים מבצע אכיפה לארוך כל הרצועה ומנסה למנוע שיגורים.

אף שההערכות מדברות על כך שחמאס לא מתכוון לחמם את הגזרה, ולמרות שארגון סלפי קיצוני קיבל את האחריות לירי תלול המסלול לעבר ישראל אתמול – בצה"ל רואים את חמאס כריבון ברצועה, ולכן הוא גם מוקד התקיפה.

לצד המחאה על מותו של האסיר הפלסטיני, מיסרה אבו חמדיה, בבתי הכלא בישראל – קראו היום שוב בחמאס ובוועדות ההתנגדות העממית לחטוף חיילים ישראלים שישמשו כמיקוח לשחרור אסירים פלסטינים.

אחרי תקיפת חיל האוויר בעזה: מטח רקטות לשדרות. שי מכלוף
אחד מנפלי הרקטות, אתמול בשדרות/שי מכלוף

אתמול שוגר מטח רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל, ככל הנראה בתגובה לתקיפת צה"ל בלילה. צבע אדום נשמע בשדרות ותושבים בעיר דיווחו על שמיעת הדי פיצוץ באזור. אנשי כוחות הביטחון איתרו שלוש רקטות שהתפוצצו בשטחים פתוחים באזור העיר. לא דווח על נפגעים או על נזק לרכוש. רקטה רביעית התפוצצה בשטח רצועת עזה.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון פרסם הבוקר הודעה נוכח הירי, לפיה ישראל לא תתיר טפטוף של ירי לעבר שטחה מכיוון עזה. דברים ברוח דומה השמיע גם דובר צה"ל תת-אלוף יואב (פולי) מרדכי שאמר כי החמאס מבין היטב את ההשלכות של המשך הירי. האיום הישראלי אמנם ברור, אך הבעיה שבעזה לא תמיד ממהרים להפנימו, בוודאי כאשר מדובר בקבוצות בעלות אידיאולוגיה רדיקלית המבקשות לייצר אי-יציבות מול ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully