וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מות אסיר ביטחוני: מהומות בחברון ובבתי הכלא

שב"ס הודיע כי האסיר מיסרה אבו חמדיה, שנידון למאסר עולם בעקבות מעורבותו בניסיון פיגוע, מת כתוצאה ממחלת הסרטן. ברשות מאשימים את ישראל במותו וקוראים לשביתה כללית מחר

מהומות פרצו הבוקר (שלישי) בחברון ובחלק מבתי הכלא הביטחוניים בישראל בעקבות מותו של פעיל חמאס שהיה עצור בארץ זה למעלה מעשור. משירות בתי הסוהר נמסר כי האסיר הביטחוני מיסרה אבו חמדיה, שנידון למאסר עולם בגין מעורבותו כמגייס ומשלח בניסיון הפיגוע בקפה קפית בירושלים בשנת 2002, הלך לעולמו בגיל 64 בבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר מאבק במחלת הסרטן.

עסקת שליט: החל הליך שחרור האסירים. שי מכלוף
האסירים הביטחוניים דופקים על הדלתות וזורקים חפצים/שי מכלוף

בעקבות מותו, יידו עשרות פלסטינים אבנים לעבר כוחות הביטחון בחברון. כמו כן, הושלכו 12 בקבוקי תבערה לעבר מחסום השוטר בעיר. לפי שעה, לא דווח על נפגעים באירועים. קודם לכן, החלו אסירים ביטחוניים בחלק מהאגפים של בתי הסוהר קציעות, אשל, רמון ונפחא לדפוק על הדלתות ולהשליך חפצים. כוחות תגבור הוזעקו כדי לסייע בהרגעת האסירים. לאחר שעה קלה השיגו הסוהרים שליטה על אסירים המשתוללים. משירות בתי הסוהר נמסר כי שלושה עצירים ושישה סוהרים נפגעו מגז שריססו הסוהרים בכלא רימון. התשעה פונו לקבלת טיפול רפואי במרפאת בית הסוהר.

אבו חמדיה, שהורשע בניסיון רצח, בחברות בארגון טרור ובהחזקת כלי נשק, אובחן בחודש פברואר האחרון כחולה בסרטן הוושט. מאז אובחן כחולה במחלה, היה אבו חמדיה במעקב רפואי של מומחים בבית החולים. לפני כשבוע, בעקבות הקביעה שמדובר בחולה סופני, פנו בשירות בתי הסוהר לוועדת השחרורים בבקשה להורות על שחרורו המוקדם, הליך שהחל וטרם הסתיים.

המשרד לענייני אסירים ברשות הפלסטינית, בראשות עיסא קרקאע, הטיל את האחריות למותו של האסיר, תושב חברון במקור, על ישראל. קרקאע קרא לשביתה כללית מחר לאות אבל על מותו של אבו חמדיה. לטענת הפלסטינים, אבו חמדיה הועבר לטיפול בבית החולים רק לפני כמה ימים, אף שכבר אובחן כחולה לפני כמה חודשים. ברשות טוענים כי הטיפול הרפואי התעכב וכי אבו חמדיה לא זכה לטיפול נאות.

עסקת שליט החלק השני, אסירים ביטחוניים יוצאים בכלא איילון, דצמבר 2011. דרור עינב
הפלסטינים טוענים כי אבו חמדיה לא זכה לטיפול נאות/דרור עינב

בעקבות במהומות שפרצה בבתי הכלא, שוחחה יו"ר ועדת הפנים ח"כ מירי רגב (ליכוד) עם נציב שב"ס, רב-גונדר אהרון פרנקו, שאמר לה כי שב"ס יקים ועדה לבדיקת הנושא. לדברי פרנקו, אבו חמדיה זכה לטיפול טוב מאד בבית החולים ומצב בריאותו היה רע וסופני לאור מחלת הסרטן שבה לקה ולא ניתן היה להצילו. בשיחה בין השניים סוכם כי מיד עם חזרת הכנסת לעבודתה, תגיע ח"כ רגב לסיור בבתי הכלא בישראל בדגש על האגפים הביטחוניים.

בחודש פברואר התעוררו מהומות בבתי הכלא הביטחוניים ונרשמה מתיחות שיא בגדה בעקבות מותו של העציר הפלסטיני, ערפאת שאליש שאהין ג'ראדאת, שמת בכלא מגידו, ככל הנראה מדום לב. מנתיחת גופתו של ג'ראדאת עלה כי הוא לא הורעל, כפי שטענו קרוביו, ולא נמצאה עדות לאלימות פיזית שבוצעה נגדו. ממשרד הבריאות נמסר כי הדימומים והשברים בצלעות שנמצאו בנתיחת גופתו "אופייניים למאמצי ההחייאה שבוצעו על ידי הצוות הרפואי משרות בתי הסוהר ומד"א במטרה להציל את חייו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully