וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדל הקטנה נלחמת על חייה: "התרענו בפני צה"ל"

בנות משפחת ביטון שנפצעו בפיגוע ליד אריאל מאושפזות בבתי החולים. הפעוטה בת השנתיים שנפצעה אנוש הוכנסה לניתוח. "פגעו לנו בבטן הרכה", אומרים ביקיר, שם גרה המשפחה

צילום: שלומי גבאי, דניאל בוק, קובי בוטבול, עריכה: רן מנחם,טל רזניק

בבית החולים שניידר בפתח תקווה נאבקים על חייה של הפעוטה אדל ביטון, שנפצעה אתמול בערב (חמישי) באורח אנוש יחד עם אמה ואחיותיה כשמכוניתם התנגשה במשאית בעקבות יידוי אבנים ליד אריאל. הפעוטה בת השנתיים הועברה מבית החולים בילינסון לשניידר והוכנסה לחדר ניתוח.

"הילדה הגיעה עם פגיעת ראש קשה מאוד, היא בחדר ניתוח ואנו נלחמים על חייה, עושים הכל כדי להציל אותה ואנחנו אופטימיים", אמר ד"ר אולג קמינסקי, רופא בכיר ביחידת הטראומה בבית החולים. אחותה בת השש, נעמה, שנפצעה באורח בינוני הועברה גם כן לבית החולים שניידר עם פגיעת ראש, בעוד האם, אדווה, נותרה בבילינסון. בת נוספת, אביגיל בת הארבע, מאושפזת עם פציעת בטן במצב קל עד בינוני בבית החולים שיבא בתל השומר ותועבר בהמשך לשניידר.

זירת הפיגוע בשומרון, הערב. מד"א
המכונית של בני המשפחה/מד"א

האבנים פגעו במכונית הפרטית שבה נסעו בנות המשפחה וכן במשאית שנסעה באזור. בעקבות יידוי האבנים נעצרה המשאית בצד הדרך, אז סטה הרכב הפרטי והתנגש בה מאחור.

בהתנחלות יקיר, שבה מתגוררים בני משפחת ביטון, מנסים להתאושש מהמכה הקשה. לאחר האירוע הגיעו תושבי ההתנחלות ביחד עם תושבי אריאל והתנחלויות נוספות לצומת שבו נפצעו בנות המשפחה וקראו פרקי תהילים.

ככל הנראה האחרונה שפגשה בבנות המשפחה הייתה מרטין אלמקייס, אמה של אדווה. "אני גרה באריאל והבנות באו אלי בארבע הם התקשרו ושאלו אם הם יכולות לבוא ואמרתי להם בשמחה אכלנו ארוחת צהריים ביחד. ישבנו בחצר ושיחקנו והיה פשוט כיף. הן באות אלי פעמיים בשבוע והן באו להגיד שלום כי כנראה יהיו עסוקים ובחג הם לא יהיו אצלי. מצער אותי שזה מה שקרה, אם הייתי יודעת לא הייתי אומרת להם לבוא. אוי אדווה שלי, חבל שלא נשארת אצלי עוד חצי שעה אולי לא היית נתקלת עם כוחות הרשע", סיפרה.

אלמקייס גילתה על האירוע דרך התקשורת. "אני התפניתי לסדר את הבית והבן שלי הגדול ישב בחדר השני לצפות בטלוויזיה וכנראה שהיה מבזק חדשות ודווחו על האירוע. הוא יצא אלי בפניקה למטבח ושאל 'איפה אדווה?' ושאל 'היא יצאה?' והוא אמר לי שהיה עכשיו פיגוע ולפי כל הסימנים זה אדווה. אמרתי לו 'לא על תגיד לי הבת שלי האהובה והנכדות המקסימות שלי'. בידיים רועדות ניסיתי להתקשר ולא הצלחתי, זרקתי את הפלאפון על הארץ". היא המשיכה וסיפרה על הגילוי הקשה: "לא הבנתי מה קורה לי הכל התבלבל לי אמרתי לו בוא ניסע ונסענו לכיוון וראיתי את הרכב כולו מעוך. חשכו עיני, הנכדות היפות שלי". אלמקייס הביעה תקווה כי המשפחה תוכל לחגוג את חג הפסח ביחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אדווה ביטון, שנפצעה בפיגוע, יחד עם ארבעת בנותיה.. באדיבות המשפחה
האם אדווה וארבע בנותיה/באדיבות המשפחה

"כולם כאן מתפללים שתצא מזה, היא בסך הכל פעוטה שלא פגעה באיש", אמרו ביקיר בעקבות פציעת הפעוטה. ביישוב המעורב בן 330 המשפחות הפעילו מיד עם קבלת הדיווח על התאונה את צוות החירום שכולל עובדים סוציאליים ואנשי מקצוע שמלווים את המשפחה. אב המשפחה, רפי, עובד ברכבת ישראל ואילו האם עובדת כמרצה למדעים. הם עברו להתגורר ביקיר לפני כשלוש שנים, שם הם מגדלים את ארבע בנותיהם. "זו משפחה טובה מאוד ושורשית", מספרים ביישוב. בת נוספת, בת שמונה, שהתה בזמן התאונה אצל חברות ביקיר ועדיין איננה יודעת על דבר התאונה.

רבים מחבריהם של המשפחה נסעו לבית החולים בילינסון על מנת ללוות את המשפחה בשעות הקשות. בינתיים, ביקיר מתרעמים על המצב הבלתי נסבל כהגדרתם של יידוי האבנים באזור על ידי פלסטינים. "התחושות הערב הן קשות מאוד", אמר קובי בוטבול, חבר בצוות החירום ביקיר, "בתקופה האחרונה התגברה תופעת יידוי האבנים והאלימות באזור והתרענו על כך בפני צה"ל ביחד עם המועצה האזורית. הערב פגעו לנו בבטן הרכה. כשאם ובתה הפעוטה שוכבות במצב קשה מאוד בבית חולים, אין ספק שזו פגיעה הקשה ביותר. כל הזמן התרענו ורק ביקשנו שימנעו את זריקות האבנים ושיגבירו את הפעילות על הכבישים. מגיע לנו ביטחון כמו לכל אדם אחר בישראל, אנחנו אזרחים כמו כולם וגם לנו מגיע הגנה".

כסא תינוק שהועף מהמכונית שנפגעה. זירת האירוע ליד אריאל, הערב. שלומי גבאי
רבים מחברי המשפחה נסעו אל בית החולים. זירת האירוע/שלומי גבאי

ראש המועצה האזורית, גרשון מסיקה, אמר כי "המדיניות העקומה שמתעקשת לא לראות באבנים כטרור אלא הפרת סדר ותו לא היא הפקרות מוחלטת. אירועים שכאלה עוברים ללא תגובה עקב הגבלת צה"ל על ידי פוליטיקאים. חייבים להפנים שאבן יכולה להרוג והיא טרור לכל דבר".

רב היישוב יקיר, הרב אהרון כהן, סיפר כי המשפחה נמצאת בצער גדול. "מדובר במשפחה ותיקה ביישוב, פעילה מאוד. אחת האיכותיות שלצערי נפגעו מטרור שיש כאלה שמגדירים אותו כטרור קל, אבל יידויי אבנים העמידו משפחה שלמה תחת אסון כזה גדול. הבת הקטנה שלהם שבזה אנו עוסקים בעיקר נמצאת בטיפול נמרץ, תינוקת בת שנתיים ושאר הבנות והאמא בפציעות כאלה ואחרות. אנחנו כיישוב קודם כל מחברים את המשפחה ומנסים לעבור איתם את הרגעים הקשים הללו. לאחר מכן צריך להתמודד עם המציאות הבטחונית הזו ולהבין שיש אויבים שהמטרה שלהם לפגוע בהתיישבות במשפחות ובתינוקות ולהתייחס לזה בצורה הזו ולהבין שזה רצח. מי שזורק אבנים על רכב עם אשה וילדים, זו המטרה ועל זה אנו צריכים להגיב בצורה נכונה כמדינה ריבונית כפי שמדינה יכולה להגיב מול טרור".

רב היישוב יקיר אהרון כהן בבית החולים בילינסון, שם אושפזו פצועות הפיגוע ליד אריאל. דרור עינב
"אובמה בא והולך ואנחנו חיים פה כל הזמן". הרב כהן/דרור עינב

הרב סיפר כי "תושבי היישוב התכנסו כדי להביע את הזעקה ואת הכאב ואת האמירה שלא ייתכן. יש הרבה איומים גדולים על מדינת ישראל אבל גם זה איום שאסור לתת לו לרדת לשוליים של הכותרות כי מדובר בחיי אדם כמו במשפחה הזו. וזה מה שהציבור מנסה לעשות בצעקה אמיתית מלב כדי לעורר את המודעות לעניין הזה. המאבק לא התחיל היום ולא אתמול זה מאבק על החיים בארץ ישראל. אובמה בא והולך ואנחנו חיים פה כל הזמן".

לגבי האב אמר הרב כי כרגע הוא מכונס, "אבל מהכרותי איתו הוא יבקש מעם ישראל להתפלל לרפאות אדל בת אדווה שתצא מהשעות הקשות והקריטיות הללו. התקווה שמצבה יתייצב ומכאן יש שיקום ארוך ואנו מתפללים שיהיה מה לשקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully