וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: "בשעה זו מכוונים 200 אלף טילים לעבר ישראל"

14.3.2013 / 12:21

אלוף אביב כוכבי התייחס לאיומים העומדים בפני ישראל ואמר כי "דיבורים על אינתיפאדה שלישית לא קיימים בשטח". לדבריו, "אל-קאעדה שואף להידפק על גבולות ישראל"

צילום: באדיבות כנס הרצליה, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי התייחס היום (חמישי) לאיומים העומדים בפני צה"ל ומערכת הביטחון מכל הכיוונים. בין היתר, התייחס אלוף כוכבי גם למתיחות הגוברת בזירה הפלסטינית. "הדיבורים על אינתיפאדה שלישית לא קיימים בשטח. אבו מאזן במלכוד. מבצע עמוד ענן הוכיח כי הוא לא רלוונטי למתרחש ברצועת עזה. הוא לא מוביל התנגדות", אמר כוכבי. "הרשות הפלסטינית בקושי כלכלי. אין לאבו מאזן נתיב מדיני ואפיק למשא ומתן. אבו מאזן מחכה לראות את עמדת ממשלת ישראל החדשה ונשיא ארצות הברית ברק אובמה". כוכבי אמר כי "בשעה זו מכוונים לעבר ישראל 200 אלף טילים ורקטות. חלקם קצרי טווח. לא הייתי מזלזל בכך. מחציתם לטווח של 45 קילומטרים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוכבי בכנס קודם במרכז הבינתחומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדברים שנשא בכנס הרצליה תחת הכותרת "לקראת סדר יום חדש" אמר כוכבי כי "מנהיג אל-קאעדה קרא לפעילים שלו ואמר להם לעבור מג'יהאד עולמי לג'יהאד מקומי. הוא גם אמר להם 'תנסו להידפק על גבולות מדינת ישראל'. זו לא פרשנות של המסר, אלא דיוק של דבריו".

בפתח נאומו בכנס, המתקיים זה כמה ימים במרכז הבינתחומי בהרצליה, התייחס כוכבי למלחמת האזרחים בסוריה ואמר כי "חיל האוויר הסורי מבצע מדי שבוע 40-50 גיחות תקיפה נגד אזרחים, ויחידה מיוחדת של חיזבאללה נלחמת בסוריה לצדו של אסד". לדבריו, מאז האביב הערבי "נולדו עשרה ארגוני טרור חדשים בסוריה וסיני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מורדים באזור חלב. סוריה, פברואר 2013. רויטרס
50 אלף אזרחים סורים פועלים בשירות אירן וחיזבאללה. רקטות בסוריה/רויטרס

ראש אמ"ן התייחס לשלטון החדש-ישן במצרים ואמר כי "תנועות האחים המוסלמים במזרח התיכון פועלות כדי לקדם יצירת מדינת הלכה שבבסיסה השרעיה". לדבריו, "מוסד אזהר (המוסד הסוני המוכר בעולם - א.ב.) במצרים קיבל לאחרונה סמכות לתקף את חוקי הפרלמנט. לצד זה, עיתונאים נמצאים בכלא במצרים ובטורקיה. זה מחזק את האחים המוסלמים במזרח התיכון אך מצד שני מזמין סימנים של טלטלה שנייה. האזרח חוזר להיות מתוסכל. יש סימנים גם במצרים וגם בטוניסיה. האזרח שם לא מרגיש טוב יותר".

פלסטינים מתעמתים עם חיילי צה"ל בכפר ניעלין. יותם רונן
פלסטינם מתעמתים עם כוחות הביטחון בכפר ניעלין בתחילת החודש/יותם רונן

כוכבי התייחס בדבריו גם ל"ציר הרשע" ולשיתוף הפעולה בין סוריה, לבנון ואירן. "חיזבאללה ואירן מבינים שגורלו של אסד נגזר", אמר. "הם מקימים צבא בתוך סוריה במימון אירני שקוראים לו צבא עממי שמונה כעת 50 אלף אזרחים". לדבריו, "עד כה שיגר צבא אסד 70 סקאדים וטילי אם-600, ועוד 600 רקטות בעלות ראש של 250 קילוגרמים של חומר נפץ".

ראש אמ"ן סקר גם האיום האירני. "לאירן יש כיום חומר לייצר בין חמש לשש פצצות גרעין אם יחליט המנהיג האירני שהוא מתקדם לפצצה", אמר כוכבי. "עם זאת, יש סדקים בהנהגה האירנית לגבי המדיניות. מתחילים להישמע קולות שמדברים על האסטרטגיה שלהם שמזמינה להם סנקציות על החברה האיראנית". כוכבי העריך כי "בראש סדר העדיפויות שלהם שלושה נושאים: הצלת סוריה, פרויקט הגרעין, והעמקת הפיזור של כוחות אל-קודס (הזרוע הצבאית של משמרות המהפכה באירן - א.ב.) במזרח התיכון". לדבריו, "אני מעריך שאירן תמשיך לקדם את תכנית הגרעין על אף הסנקציות. אירן לא רואה סבירות לתקיפה ברמה גבוהה על מתקני הגרעין שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully