וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רק 20 שרים, בנוסף לנתניהו, בממשלה הבאה

הישג ליאיר לפיד. על פי ההסכמות המתגבשות בין ראש הממשלה ליו"ר יש עתיד וליו"ר הבית היהודי בנט, נראה כי הממשלה תעבור קיצוץ. עדיין לא ברור מי תזכה במשרד החינוך

צילום: עומר מירון, עריכה: מיכאל ברגמן

התקדמות במשא ומתן: על פי ההבנות שמסתמן כי הושגו בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, בממשלה הבאה יכהנו 20 שרים – קיצוץ משמעותי במספר השרים לעומת הממשלה היוצאת, וזאת בנוסף לנתניהו עצמו. כך נודע לוואלה! חדשות. הפגישה בין בנט, לפיד ונתניהו הופסקה לפני כשעה, והיא צפויה להתחדש שוב הערב (שני). אם אכן תתייצב הממשלה על 20 שרים, מדובר בהישג של ממש לח"כ לפיד – שדרש לקצץ את הממשלה מ-30 לשרים, ל-18 בלבד.

כמו כן, נראה כי לא יהיה "מפתח" זהה לחלוקת השרים לכל מפלגה בהתאם למספר המנדטים שלה. ייתכן ומדובר בפתרון לצרה של ראש הממשלה נתניהו, שנאלץ להתמודד עם מספר גדול של חברי כנסת מכהנים בליכוד המצפים לכהן כשרים, לעומת דרישתו של לפיד לקצץ בגודלה של הממשלה. במסגרת ההסכמה, הצליח נתניהו להשיג רוב של 12 שרים לליכוד-ביתנו מתוך 21 השרים (כולל את ראש הממשלה).

יאיר לפיד יוצא ממשרד ראש הממשלה בירושלים לאחר שנפגש שם עם בנימין נתניהו ועם נפתלי בנט. טלי מאייר
בדרך להישג? לפיד/טלי מאייר

בחדשות 2 דווח גם כי אם וכאשר ח"כ אביגדור ליברמן יוכל לשוב ולכהן כשר, בהתאם להתפתחויות במשפטו, ייאלץ אחד השרים המכהנים לפנות את מקומו. עם זאת, בתרחיש כזה, ליברמן יפנה הרי את תפקידו הנוכחי כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, תפקיד נחשק בפני עצמו. עוד דווח כי בממשלה הבאה יהיו חברים גם שמונה סגני שרים.

עם זאת, עדיין ישנם מספר מוקדי מחלוקת בין נתניהו, לפיד ובנט – הבולט שבהם הוא מי יזכה בתיק החינוך; האם הליכוד ימשיך לאחוז בו (ואז סביר שמי שיכהן בתפקיד יהיה השר המכהן גדעון סער), או שמא תזכה לו יש עתיד (אז המועמד הבולט לתפקיד הוא ח"כ שי פירון).

בליכוד הבהירו הערב כי הם מתכוונים להתעקש על משרד החינוך. גורמים בליכוד אמרו הערב כי במפלגה עומדים על המשך ההחזקה בתיק, ואמרו: "למשרד החינוך בראשות סער יש הישגים רבים ב4 השנים האחרונות. ראש הממשלה מעוניין בהמשך הצלחת תלמידי ישראל כפי שנראו היטב במבחנים הבינלאומיים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפנה את תפקידו כיו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת? ליברמן עם נתניהו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצדו של בנט, עיקרי הדברים כבר נסגרו. בנט יתמנה לשר התמ"ת עם סמכויות נרחבות וייקבל גם את תיק ההסברה. בתקופה שבה אין שר חוץ מכהן, צפוי בנט לשמש כפנים של ישראל בתקשורת העולמית. כמו כן, ישמש בנט כחבר בפורום הביטחוני המצומצם וכסגן ראש הממשלה. תיק השיכון יילך לאורי אריאל, הדתות לאלי בן דהן והמשרד לענייני ירושלים והתפוצות יוענק כך נראה לאורי אורבך.

בינתיים בנט משמש בעיקר כמתווך בין בן בריתו לפיד לראש הממשלה נתניהו, כאשר נראה כי היחסים בין השניים הולכים ונבנים מחדש. כך למשל ביום חמישי ערך בנט מסע דילוגים בין לשכת נתניהו בקריה לבין ביתו של לפיד בתל אביב על מנת לפתור את המחלוקת על תיקי החינוך והפנים. בינתיים, עושה רושם כי לפיד עומד על כך כי שני התיקים יהיו בידיו ופתרון לא נראה באופק. גורם באחת המפלגות אמר היום כי לא מן הנמנע שרק בשעות האחרונות שיוותרו למשא ומתן תיפתר הסוגיה, מן הסתם בחלוקת התיקים בין שתי המפלגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully