וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: חמאס ירה את הרקטה לאשקלון ולא הג'יהאד

1.3.2013 / 0:05

בעזה העריכו כי הג'יהאד עומד מאחורי ירי הרקטה הראשונה מאז מבצע "עמוד ענן", אך כעת מתברר שחמאס עצמו אחראי לכך. עם זאת, נראה שהארגון לא שינה מדיניותו לגבי תקיפת ישראל

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

(התפוצצות הרקטה בדרום, ביום שלישי)

בניגוד להערכות הראשונות לפיהן הג'יהאד הוא זה שאחראי לשיגור הרקטה לעבר אשקלון ביום שלישי, התברר אמש (חמישי) כי דווקא ארגון חמאס הוא זה שביצע את הירי. בימים האחרונים פורסמו בכלי תקשורת המזוהים עם הפתח וכן בפורום של חמאס ברשת כי פעילי חמאס הם ששיגרו את הרקטה, זאת על אף קבלת האחריות הראשונית בשם "גדודי חללי אל-אקצא בעזה". כרוזים בשם ארגון זה כבר פורסמו בעבר בעזה והתגלו כניסיון של ארגונים אחרים להסתיר התקפות על ישראל. גם במערכת הביטחון בישראל התייחסו בספקנות רבה לכרוז הזה. במקביל, דווח באחד העיתונים המצריים שחמאס הוא שאחראי לשיגור.

רקטה נפלה באזור תחנת הכח באשקלון, פברואר 2013. דייב בוימוביץ'
הרקטה ששוגרה השבוע לעבר אשקלון/דייב בוימוביץ'

ירי הרקטה הוא הפרה ראשונה של הפסקת האש, מאז סיומו של מבצע "עמוד ענן", ב-22 בנובמבר. עם זאת, נראה שלא מדובר בשינוי מדיניות מצד חמאס והוא מבקש להמשיך ולשמור על הפסקת האש. אלה גם המסרים שהעבירו ראשי הארגון למודיעין המצרי בעקבות נפילת הרקטה. סיבת השיגור אינה ברורה לעת עתה. ייתכן שמדובר בפעילים של חמאס שפעלו ללא אישור, או שהשיגור בוצע בטעות לעבר ישראל.

השבוע פורסם בוואלה! חדשות כי ברצועה פועלים נציגים אירנים, ולפי גורמי ביטחון פלסטינים אלה מומחי רקטות של משמרות המהפכה.

שיפוץ מנהרות ההברחה בין רצועת עזה למצרים אחרי מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
מתיחות בין החמאס ומצרים סביב נושא סגירת המנהרות. אחת המנהרות בעזה/רויטרס

במקביל, נמשכת המתיחות בין החמאס ומצרים סביב נושא סגירת המנהרות. אחד מיועציו של ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי הארגון תומך בסגירת המנהרות, אך רק אם ייפתח מעבר הסחורות בין עזה ומצרים. הזרוע הצבאית של החמאס, עז א-דין אל קסאם, פרסמה שלשום הודעה המכחישה כל קשר לכרוז שבו נכתב כי הזרוע הצבאית תפגע בצבא המצרי. במקביל הוכחשו דיווחים אחרים על מעצר של פעילי חמאס בידי כוחות הביטחון המצריים בסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully