וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקט בדרום הופר: רקטה התפוצצה מדרום לאשקלון

רקטת גראד התפוצצה מדרום לאשקלון מבלי לגרום לנפגעים אולם נזק נגרם לכביש. גורמים בצה"ל: הג'יהאד איים שיירה לאות הזדהות עם האסירים. נבדקת אפשרות שנורו שתי רקטות

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

שלושה חודשים וחמישה ימים נמשך השקט, עד שהבוקר (שלישי) נורתה רקטת גראד לכיוון אשקלון והיא התפוצצה בכביש סמוך לאזור התעשייה בעיר. נזק נגרם לכביש בו היא התפוצצה אך לא היו נפגעים בנפש. מערכת ההתרעה לא פעלה ובפיקוד העורף בוחנים האם תקלה טכנית גרמה לכך, או שמא מדובר בגורם אחר. חבלנים של המשטרה הוציאו את הרקטה מהקרקע. "פיצוץ נשמע באזור אשקלון, מומחים סרקו את האזור ומצאו רקטה שגרמה לנזק לכביש אך לא לנפגעים", אמר מיקי רוזנפלד, דובר המשטרה.

רקטת גראד התפוצצה ליד אשקלון. דייב בוימוביץ'
זירת נפילת הרקטה/דייב בוימוביץ'

מאז תום מבצע "עמוד ענן", ב-21 בנובמבר 2012, לא נורתה ולו רקטה אחת מכיון עזה לשטח ישראל. ראש מועצת חוף אשקלון, יאיר פרג'ון הביע תקווה שלא מדובר בהצתה מחודשת של הזירה הדרומית. "מאז 'עמוד ענן' היה שקט מוחלט", אמר פרג'ון לגלי צה"ל, "אני מתפלל שזה משהו לא מאורגן מהצד השני אחרת זה יכול להכניס אותנו למעגל של אי שקט".

גורמי צבא אישרו הבוקר כי האיום התממש וארגונים סוררים ברצועה החליטו להמרות את פיו של חמאס, שמעוניין לשמור על השקט, ולשגר באופן נקודתי רקטה. כמו כן, נבדקת האפשרות ששוגרו שתי רקטות ויתכן כי אם נורתה רקטה נוספת, היא נחתה בשטח פתוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הג'יהאד האיסלמי התריע על ירי

אולם, ירי הרקטה הבוקר לא צריך היה להפתיע איש לאחר שלפני ימים אחדים הודיעו גורמים בג'יהאד האיסלמי כי אם ימות אסיר ששובת רעב באחת מבתי הכלא בישראל, הם ישגרו לאות הזדהות רקטות לעבר ישראל. ביום שבת מת האסיר ערפאת ג'ראדאת בכלא מגידו, לטענת הפלסטינים לאחר שעונה בין כותלי הכלא ולטענת ישראל כתוצאה מדום לב. תוצאות נתיחת גופתו עדיין לא פורסמו וקיים חשש שאם יתברר שאיננו מת מוות טבעי, הדבר יצית את השטח.

במערכת הביטחון מעריכים כי ארגונים סוררים נוספים ירצו להביע הזדהות עם מצב האסירים ולשגר רקטות לעבר ישראל, גורמים בפיקוד דרום העריכו שיתכן שיגור נוסף של רקטה בימים הקרובים. במערכת הביטחון ציינו כי מאז עמוד ענן ועד שעות הבוקר לא נורה ולא קליע אחד לעבר שטח מדינת ישראל וארגון החמאס אף הפסיק את ניסיון שיגורי רקטות הנמצאות בפיתוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דום לב או עינויים. מה סיבת מותו של האסיר ג'ראדאת/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, על רקע המתיחות בשטחי יהודה ושומרון, כי ישראל "מנסה להביא לאי-שקט בשטחים, אך הפלסטינים לא ייענו לכך". בשיחה עם כתבים ברמאללה אמר אבו מאזן כי "הישראלים רוצים כאוס ואנו יודעים זאת, אבל לא ניתן להם. אנו רוצים שלום וחירות עבור אסירינו, ולא משנה כמה ינסו לגרור אותנו לתכניות שלהם, אנו לא ניגרר". אבו מאזן התייחס גם למותו של העציר הפלסטיני, ערפאת ג'ראדאת, שנמצא מת בתאו בכלא מגידו בסוף השבוע. "איבדנו את ערפאת ג'רדאת שנעצר וחזר בארון קבורה ולא נעבור על כך בשתיקה", אמר יו"ר הרשות.

הלווייתו של ג'ראדאת נערכה אתמול בכפר סעיר שבאזור חברון, בהשתתפות אלפי פלסטינים ובהם בכירים ברשות. דגלי פלסטין ופתח הונפו במקום. בצעד חריג אישרה ישראל לכוחות הביטחון הפלסטיניים ללוות את מסע הלוויה תוך שהם חמושים, על אף שהמסע עבר בשטחי C, כולל על כביש 60. במקום נכחו חמושים שירו באוויר והפיצו כרוז בשם הזרוע הצבאית של פתח - "גדודי חללי אל-אקצא", הקורא לנקום את מותו של ג'ראדאת. הכרוז מאשים את ישראל בהריגתו של ג'ראדאת ומבטיח להענישה על "פשעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully