וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בקיבוץ בו התגורר הפדופיל: "לא נרשה שישוב"

קובי דוד

14.2.2013 / 19:41

חברי הקיבוץ הפסטורלי בעמק הירדן הוכו בתדהמה כשגילו שהאיש שנאשם בעשרות תקיפות מיניות הוא אחד התושבים. "אף אחד לא יודע בוודאות שהילדה שלו ניצלה. זה פשוט סיוט"

פרשת הפדופיליה שנחשפה הבוקר (חמישי) על ידי חוקרי מפלג הונאה צפון זעזעה את הקיבוץ הפסטורלי בעמק הירדן, שבו התגורר הנאשם. נגד האיש בן ה-42 שהתחזה לצלם אופנה על מנת לפתות צעירות רבות, הוגש אישום המייחס לו 16 עבירות של מעשים מגונים, הטרדה מינית, סחיטה ואיומים ועוד.

"אנחנו לא מאמינים שכל זה התרחש מתחת לאף שלנו", סיפרה תושבת הקיבוץ בשיחה עם וואלה! חדשות. "מדובר בקהילה מגובשת יחסית שכולם יודעים הכל על כולם. אין סודות. אני לא מבינה איך אף אחד לא הבחין בכך", הוסיפה. לדבריה, מישהו בקיבוץ היה צריך להתעורר מזמן ולטפל באיש: "התושבים לא רגועים יש סערה גדולה".

השכנים סיפרו על אדם שקט וחביב שעבד שעות רבות בחקלאות. "לא יצא לי לפתח איתו שיחה ארוכה מעבר למשהו בנאלי", סיפר אחד מהם, "הופתענו מאוד לגלות שהוא נלקח לחקירה ולא חזר". יצוין כי בבניין בו התגורר הנאשם עד לתקופה האחרונה, גרים גם ילדים רבים. "אני אישית דאגתי לדבר עם הילד הבכור שלי ולהסביר לו מה בדיוק קרה. נורא פחדנו שגם הילדים שלנו נפלו קרבן למעשים הללו. זה פשוט סיוט". אב מודאג בקיבוץ סיפר: "אנחנו לא יודעים מי נפל ברשתו. אף אחד לא יודע בוודאות שהילדה שלו ניצלה מציפורניו. כולנו מודאגים וכואבים. הפרשה הזו עלולה להכתים את שמו הטוב של הקיבוץ לשנים רבות".

"אף אחד בקהילה שלנו לא חינך אותו להתנהג ככה"

הוריו של הנאשם ושתי אחיותיו מתגוררים אף הם בקיבוץ. למרות היחסים החמים ששוררים בינם לבין שאר אנשי הקיבוץ, רבים מהחברים החליטו לא לאפשר לנאשם לחזור ליישוב - גם אם מדובר במעצר בית זמני. "אין לו מקום ביננו", סיפרה חברת קיבוץ ותיקה, "אנחנו נלחם בכל הכוח כדי שהוא לא יחזור לגור בקיבוץ. אף אחד בקהילה שלנו לא חינך אותו להתנהג ככה. למרות שאני מכירה את משפחתו היטב וכואבת את כאבם - אני מצפה שהם יבינו את המצב".

מכתב האישום עלה כי במהלך מספר שנים עשה הנאשם שימוש בתוכנת המסרים המידיים "סקייפ", תוך שהוא בודה זהויות שונות, בעיקר של גברים צעירים כדי ליצור קשרים עם קטינות. במרבית הפעמים הוא התחזה לסוכן דוגמניות או צלם אופנה. כך על פי החשד, עשרות נערות נפלו קרבן להתנהלותו. "הנאשם גרם להן לבצע בעצמן מעשי אינוס, הכול לצורך סיפוק צרכיו המיניים ותוך ניצול גילן הצעיר", נכתב. בנוסף, בין השנים 2010-2012 תיעד הנאשם באמצעות מצלמה נסתרת שהציב בתוך מפזר חום שתלה בחדר המקלחת בבית אימו, את בני ובנות המשפחה, ביניהם גם קטינים.

מהנהלת הקיבוץ נמסר בתגובה: "מדובר באדם שאינו חבר הקיבוץ כי אם תושב זמני בו. לקיבוץ אין ולא הייתה כל נגיעה או ידיעה כלשהי על המעשים בהם האיש חשוד. מטבע הדברים מדובר בסוג של פעולות שהקיבוץ אינו חשוף אליהן. אם וככל שיוגש כתב אישום כנגד האיש ישקול הקיבוץ את צעדיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully