וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה מנסה לייאש אותך, ההתאבדות עושה לה את העבודה"

13.2.2013 / 17:06

מי שכונה קפטן ג'ורג' והיה חוקר בכיר ביחידה 504, התייחס לפרשת "האסיר X" בשיחה סגורה. "המדינה יודעת להפעיל לחצים. אני מאמין שרצו לבודד אותו כי הוא ידע חומר רגיש"

צילום: רשת ABC האוסטרלית, עריכה: יותם בן דוד

"כשהמדינה רוצה להסתיר פרסום - היא יודעת איך להפעיל מאמצים. הם מנסים לייאש אותך. אם 'האסיר X' התאבד, הוא עשה עבור המדינה את המלאכה בזה שהוא נעלם. יש שקט" - כך אמר היום (רביעי) בשיחה סגורה מי שכונה "קפטן ג'ורג'", והיה מבכירי החוקרים של יחידת העילית 504 באמ"ן, בהתייחסו לפרסומים הזרים לפיהם איש מוסד בשם בן אלון התאבד בכלא הישראלי.

פרשת "האסיר X" - סיקור מלא בוואלה! חדשות
סוכנות אוסטרלית: האסיר X ביקר באירן, בסוריה ובלבנון
הכלא של האסיר X: "תא בתוך תא, בידוד ומעקב תמידי"
חבר על "האסיר X": "בחור רציני שהיה מרוחק מהחבורה"

נושא: קפטן ג'ורג' בבית משפט מחוזי מרץ 2012. דרור עינב
"המדינה יודעת להשתיק אנשים", אמר החוקר הבכיר לשעבר. קפטן ג'ורג'/דרור עינב

"בהנחה שהפרסום נכון", המשיך, "התאבדות בכלא ישראלי בתא שמור - זה כישלון מערכתי ונקודתי. אני מניח שרצו לבודד אותו, מאחר שידע חומר רגיש מאוד". לדברי מי שהיה חוקרו של מוסטפא דיראני, "בן אדם לא מתאבד סתם ככה, אסיר שמתאבד במצב הז הוא אחד שסגרו לו את כל הדלתות, כשלא נתנו לו לדבר כמו שרצה או להסביר את עצמו כמו שתכנן".

"קפטן ג'ורג'" היה אחד מבכירים החוקרים שחקרו את מוסטפא דיראני, שנחטף מלבנון כקלף מיקוח לאחר שהחזיק בנווט השבוי רון ארד. לימים טען דיראני כי הוכה, הושפל ואף נאנס במהלך החקירות על ידיו. "קפטן ג'ורג'" דחה את האשמה בתוקף, אך הודה כי חקר את דיראני באגרסיביות בהנחייתו ובנוכחותו של מפקד היחידה, אלוף משנה ס'. "התאבדות? אני לא במקום הזה, אני רחוק מזה. אני לא מתכוון להיעלם", הדגיש לאחר שהתייחס למקרה של "האסיר X".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המדינה יודעת להשתיק אנשים"

החוקר הבכיר, שסיים את שירותו במפתיע לאחר 20 שנים, מעולם לא קיבל לידיו חומר שמוכיח את טענותיו, עד לחשיפה בתכנית "עובדה", שהשמיעה קלטת שבה הופרכה טענת אונס דיראני. בשיחה הסגורה הוא מחה על כך שהמדינה מטילה צווי איסור פרסום על ניסיונותיו לפרסם את גרסתו, ואיים: "המדינה משחקת משחק, היא יודעת איך להשתיק אנשים. אני נאמן למדינה ולביטחונה אבל יש לי חיים משלי - תא משפחתי, משפחה לפרנס". לדבריו, "אם יביאו אותי לקצה, אני אקח את כל השמות של כולם ואמסור אותם לבית הדין בהאג, ואומר להם מה חלקו של כל אחד בפרשה שבגללה הדיחו אותי. מילאתי פקודות".

לפני כשנה הגיש קפטן גורג' תביעה נגד משרד הביטחון באמצעות עו"ד אטיאס נווה ושות' בעקבות פיטוריו מצה"ל ועקב הנזק החברתי, הנפשי והכלכלי שנגרם לו כתוצאה מהפיטורים, כשהוא מבסס את טענותיו על הקלטת שלא נמסרה לו מעולם. לאחרונה הוצא צו איסור פרסום נוסף על פרסום כתב ההגנה שלו בתביעה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully