וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העומס בבתי החולים: "פונים למיון בקלות רבה מדי"

רמי שני

29.1.2013 / 14:10

מנהל חדר המיון בסורוקה אמר לוואלה! חדשות כי "מחצית מהחולים שהגיעו לבית החולים יכלו לקבל מענה בקופת החולים", ולא נשמע אופטימי לגבי העתיד: "אתם תצלמו פה עוד הרבה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

"באיזשהו מקום, אנשים פונים יותר מדי בקלות לחדר המיון. אחרי חצי שעה של חום אנשים מגיעים, במקום לעבור דרך רופא המשפחה. 50% מהחולים פה יכלו לקבל מענה בקופת החולים", כך אמר היום (שלישי) ד"ר כרמי ברטל, מנהל חדר המיון בבית החולים סורוקה בבאר שבע, בהתייחסו לתפוסה המלאה בבתי החולים ברחבי הארץ בכלל, ולסורוקה בפרט. "יש אמנם 200% איוש בחדר המיון, אבל מתוכם מחצית מהחולים בכלל מחכים למקומות אשפוז ולא יכולים להתפנות", הסביר.

עומס בבתי החולים: "מנשימים בחדרים רגילים"

עומס בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
"מחצית מהחולים מחכים למקומות אשפוז ולא יכולים להתפנות". מסדרון בבית החולים סורוקה, היום/דייב בוימוביץ'

לדבריו, הגעת חולים למיון שלא לצורך פוגעת בחולים אחרים שנזקקים לטיפול. "כמובן שזה לא פוגע בחולים המאוד דחופים, אבל זה פוגע בחולים האחרים שבאים בהמוניהם וצריכים להמתין פה שעות ארוכות עד שאנחנו מגיעים לראות אותם", הוסיף ד"ר ברטל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עומס בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
"אנשים פונים בקלות לחדר המיון". סורוקה, היום/דייב בוימוביץ'

שני מקרי המוות בשבועיים האחרונים שנגרמו מנגיף שפעת החזירים - האחרון שבהם אירע אמש, בסורוקה - תורמים גם הם לתחושת החרדה בציבור. "יש פה אווירה של חרדה שמלווה כל מחלת חום. בכל שנה באים לפה ומצלמים את אותה סיטואציה, כל שנה זה יותר גרוע. משנה לשנה יש יותר חולים - אבל לא קורה שום דבר מבחינת תשתיות", הסביר. לדבריו, "אנחנו נמצאים באותו מצב כמו לפני עשור. אנחנו משרתים מיליון בני אדם בדרום, ולא עלינו במיטה אחת - לא באשפוז ולא במיון. אתם תמשיכו לבוא ולצלם פה עוד הרבה".

עומס בבית החולים סורוקה בבאר שבע, ינואר 2013. דייב בוימוביץ'
החולים מבינים שהרופאים עושים ככל יכולתם. חולה בסורוקה, היום/דייב בוימוביץ'

מנגד, נראה שגם החולים מבינים כי זמן ההמתנה הארוך אינו משאלת לבם של הרופאים. "הרופאים פה עובדים קשה מאוד, כולם", אמרה דנית, שהגיעה לסורוקה אתמול בשעה עשר בלילה כשהיא סובלת מחום גבוה ומדלקת ריאות. "אני מחכה שיתפנו חדרים כדי לעלות למחלקה, לאשפוז. ברור שזה לא נעים", הוסיפה.

עומס במיון בבית החולים רמב"ם, ינואר 2013. ערן גילווארג
מאושפזים במסדרונות, מונשמים בחדרים רגילים. עומס ברמב"ם/ערן גילווארג

גם היום הורגש עומס כבד בבתי החולים ברחבי הארץ; בבית החולים סורוקה קיימת תפוסה של 150% במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים. ברמב"ם שבחיפה המחלקות הפנימיות מלאות עד אפס מקום. מספר חולים אושפזו במסדרונות בית החולים, ואחרים שמונשמים נאלצים לשכב בחדרים שלא מיועדים להם, בהם הפיקוח נמוך.

"במחלקת טיפול נמרץ מתאשפזים כל הזמן חולים עם מחלות קשות", אמר לוואלה! חדשות ד"ר ירון בר לביא, מנהל אגף טיפול נמרץ ברמב"ם. "רוב החולים הם אנשים שלא חוסנו. הדרך היחידה למנוע את השפעות הקשות היא על ידי חיסון, ואז גם אם אנשים מקבלים שפעת - היא תהיה קלה יותר". בבית החולים מאושפזים כעת, לדברי ד"ר בר לביא, חולים בשפעת וכאלה שסובלים ממחלות שהתפתחו משפעת, כגון זיהומים חידקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully