וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומס בבתי החולים: "מנשימים בחדרים רגילים"

בבית החולים רמב"ם בחיפה הועברו חולים מונשמים לחדרים בהם הפיקוח עליהם נמוך, ובסורוקה קיימת תפוסה של 150% במחלקות הילדים. גם בפוריה, כרמל וברזילי קיים עומס

צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק

נזקי החורף: המחלקות הפנימיות מלאות עד אפס מקום, אשפוזים מאולתרים במסדרונות וחולים שמונשמים נאלצים לשכב בחדרים שלא מיועדים להם, בהם הפיקוח נמוך. זה המצב הבוקר (שלישי) בבית החולים רמב"ם בחיפה, שם עשרה בני אדם ממתינים עדיין לאשפוז. בבית החולים סורוקה בבאר שבע קיימים 150% תפוסה במחלקות הפנימיות ובמחלקות הילדים.

עומס במיון בבית החולים רמב"ם, ינואר 2013. ערן גילווארג
חולים מאושפזים במסדרונות, מונשמים הועברו לחדרים "רגילים". עומס ברמב"ם/ערן גילווארג

עומס במחלקת הילדים קיים גם בבית החולים פוריה בטבריה, שם מלאה התפוסה גם במחלקה הקרדיולוגית ובטיפול נמרץ לב. בבית החולים כרמל התפוסה היא 120%, אולם הנהלת בית החולים תגברה את המיון ברופאים ואחיות נוספים, והצוות פועל לשחרר את הלחץ ולהעביר חולים למחלקות המתאימות כדי להוריד מהעומס במיון.

גם באזור הדרום נותן החורף אותותיו, ובבית החולים יוספטל באילת ישנם 116% תפוסה. בבית החולים ברזילי באשקלון גם כן ישנה הבוקר תפוסה של 120%. לעומת זאת, שיפור נרשם במספר בתי חולים במרכז הארץ ובצפון - בבית החולים שיבא בתל השומר ישנו שיפור ביחס לאתמול, וכל חולה שמגיע זוכה לטיפול מיידי. בבית החולים בני ציון בחיפה ישנה ירידה קלה בתפוסה במיון, אולם במחלקות הפנימיות היא מקסימלית. באזור ירושלים נרשם עומס במיון ילדים והפנימית העומד על 120% - עלייה בתפוסה מאתמול שעמדה על 109%. בבית החולים הר הצופים התפוסה עומד על מעט מעל 100%.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

"אין מקומות בחדרים, שמו אותי בפרוזדור"

בבתי חולים רבים ברחבי הארץ נרשם גם אתמול עומס ניכר. בבית החולים ברזילי באשקלון נרשם עומס חריג במיוחד, והתפוסה במחלקות הפנימיות עמדה על 135%. צפיפות רבה הורגשה בבית החולים, שם קראו לציבור להימנע ככל האפשר מלהגיע לחדר המיון העמוס, ולחלופין לפנות לשירותי רפואת המשפחה בקהילה, או למוקדי קופות החולים. ככל הנראה, הסיבה לעומס בבתי החולים ברחבי הארץ היא החורף, שהביא עמו גל שפעת ומחלות שונות.

מרינה שטיינברג, המאושפזת במסדרון של בית החולים ברזילי סיפרה לוואלה! חדשות על אי הנוחות: "אין מקומות בחדרים אז שמו אותי בפרוזדור. כולם עוברים לידך, האור דולק כל הזמן". גם אהובה המר סיפרה כי מדובר בקטסטרופה. "אנשים בפרוזדור משתעלים. בעיה גדולה. העלו אותי למעלה וחשבתי שתמו הייסורים והתברר שפה מחכים לי יותר". המר ציינה כי היא מרחמת על צוות העובדים. "אי אפשר לבוא אליהם בטענות. קשה לנו וקשה להם".

השתתפו בהכנת הידיעה: רמי שני, קובי דוד, שבתי בנדט, קובי מנדל ויאיר אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully