וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: הליכוד-ביתנו והעבודה נחלשות; בנט מתחזק

על פי סקר "הארץ", נמשכת ההידרדרות של הרשימה המשותפת והיא זוכה כעת ל-34 מנדטים - ירידה של מנדט אחד מהסקר הקודם. "ארץ חדשה" ו"עם שלם" אינן חוצות את אחוז החסימה

שלושה שבועות בדיוק לפני הבוקר שידעו כולם את תוצאות הבחירות בישראל, ונמשכת מגמת ההיחלשות של מפלגת הליכוד-ביתנו – שעל פי סקר "הארץ" יורדת ל-34 מנדטים – מנדט אחד פחות מהסקר הקודם שערך העיתון וירידה של חמישה מנדטים בחודש דצמבר. במקביל, נמשכת מגמת ההתחזקות של מפלגתו של נפתלי בנט, הבית היהודי, שעולה ל-14 מנדטים ומאיימת על נטילת המקום השני בבחירות לאחר שמפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' יורדת במנדט אחד מהסקר הקודם, מ-17 ל-16.

מבחינת המאבק הבין-גושי, אין שינויים גדולים: אילו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין-חרדים היה זוכה על פי הסקר, שנערך על ידי חברת דיאלוג בפיקוחו של הפרופסור קמיל פוקס, ב-67 מנדטים, בעוד גוש המרכז-שמאל זוכה ב-53 מנדטים. בזירת המפלגות הבינוניות, לא ניכרת מגמה כלשהי, כאשר ש"ס יורדת בשני מנדטים מהסקר הקודם של העיתון שנערך ב-23 בדצמבר, מ-13 ל-11. התנועה בראשות ציפי לבני נשארת על עשרה מנדטים כמו בסקר הקודם, וכן יש עתיד של יאיר לפיד שומרת על תשעה המנדטים.

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפת הסקרים העדכנית

מפלגת בל"ד עולה במנדט אחד - משלושה לארבעה, ככל הנראה לאחר הסערה בניסיון לפסול את הריצה של חברת הכנסת חנין זועבי לכנסת - ניסיון שנפסל על ידי בג"ץ. מרצ שומרת על כוחה עם ארבעה מנדטים ו"עוצמה לישראל" של חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן-ארי עוברת את אחוז החסימה ומתייצבת על שני מנדטים. גם קדימה עוברת את אחוז החסימה בקושי, ועומדת על שני מנדטים. רע"מ-תע"ל וחד"ש שומרות על ארבעת המנדטים שקיבלו בסקר הקודם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מהומה בבית המשפט העליון בסוף הדיון בעניין פסילתה של חנין זועבי, דצמבר 2012. בן קלמר
הסערה עשתה לה טוב. זועבי בבית המשפט העליון בשבוע שעבר/בן קלמר

נתונים מעניינים העולים מן הסקר נוגעים הן לנאמנות המצביעים למפלגות: כך למשל, כמעט שליש מהנשאלים שהשיבו בסקר כי יצביעו לליכוד-ביתנו (28%) ציינו שהם עדיין מתלבטים אם לעשות כן – כאשר 5% מהם שוקלים להצביע לבית היהודי; שיעור דומה של מתלבטים יש גם במפלגה השנייה – העבודה (27%), 10% מהם שוקלים להצביע ללפיד; 32% ממצביעי הבית היהודי מתלבטים, 9% שוקלים להצביע דווקא לתנועה של לבני; ושתי המפלגות ה"פריכות" ביותר הן התנועה, ש-41% מהנסקרים שהצהירו כי יצביעו עבורה עדיין מתלבטים בשאלה, כאשר 22% שוקלים להצביע ללפיד ובמפלגתו של יאיר לפיד, בה 52% מהנשאלים מתלבטים, מתוכם 15% שוקלים להצביע לעבודה של יחימוביץ'.

נתונים ששופכים אור נוסף על פילוח המצביעים ניתן למצוא באותן רשימות שמגרדות את אחוז החסימה (העומד על 2%) מלמטה. רשימתו של הרב חיים אמסלם – עם שלם – זוכה על פי הסקר ב-1.3%; "כח להשפיע" של הרב אמנון יצחק מקבלת אחוז מקולות הבוחרים; רשימת ארץ חדשה של עו"ד אלדד יניב והבמאי רני בלייר זוכה ב-0.7% בלבד מקולות הבוחרים – למרות הבאז התקשורתי סביב הרשימה והקמפיין שהיא מנהלת; רשימת הירוקים זוכה ל-0.9% תמיכה; עלה ירוק ככל הנראה שוב לא תיכנס לכנסת עם 0.6% ורשימת "הישראלים" מקבלת חצי אחוז של תמיכה.

חשוב לציין כי הסקר נערך ביום ראשון, 31 בדצמבר וכלל 666 משיבים. שיעור ההיענות להשיב לשאלות הסקר עמד על 32% ושיעור הטעות הסטטיסטית הוא 3.9%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully