וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: כך נורה הפלסטיני על ידי לוחמת מג"ב בחברון

יהושע בריינר

17.12.2012 / 20:14

בסרטון ממצלמות אבטחה של צה"ל ניתן לראות את הנער מתקוטט עם חייל, אז יוצאת לעברו החיילת ויורה בו 3 פעמים. משפחתו של הנער ממשיכה לטעון כי היה בדרכו לרכוש ממתקים

צילום: דו"צ, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

אירוע מותו של הפלסטיני בן ה-17 שנורה על ידי שנורה על ידי לוחמת מג"ב בחברון בשבע שעבר עורר תגובות נזעמות בקרב הפלסטינים, שטענו כי הנער כלל לא תקף את הכוח במחסום, אולם תיעוד המקרה מוכיח אחרת.

בסרטון שנחשף הערב (שני) ממצלמות האבטחה של צה"ל, שתיעד את האירוע כולו, נראה הנער, מוחמד סליימה, מגיע למחסום ומתחיל לשוחח עם חייל מג"ב. כעבור כמה שניות הם עוזבים את העמדה בה היה החייל וממשיכים לשוחח, אלא שאז נראה סליימה שולח את ידו אל ראשו של הלוחם ומתחיל להתקוטט עמו והשניים נראים צמודים האחד לשני.

שליפת אקדח הצעצוע לא נראית בסרטון

מדובר במצלמות המתופעלות על ידי תצפיתניות מפלוגת יהודה שבגדוד ניצן, כחלק מחיל האיסוף הקרבי אשר אמצעיהם פרושים ברחבי חברון ומוצבת מעל העמדה. המצלמות תיעדו את השניים מתעמתים פיזית במשך כמה שניות, אז יוצאת בריצה לוחמת מג"ב מהעמדה עם נשקה האישי ומנסה לכוונו לעבר סליימה. לאחר שהוא והלוחם נפרדים למשך כמה שניות היא יורה בו שלוש פעמים, הוא נופל לארץ וכך גם הלוחם. למקום הגיע פלסטיני נוסף ככל הנראה כדי לסייע לסליימה, אך הוא נמלט מהמקום. יצוין כי טענת הלוחם והלוחמת כי בזמן העימות שלף סלימה אקדח (שהתגלה בכיסו האחורי מאוחר יותר והתברר שהוא אקדח דמה) לא נראה בסרטון.

כזכור, משפחתו של סליימה טענה כי באותו יום חגג בנם את יום הולדתו ה-17 והיה בדרכו לרכוש ממתקים לחגיגות. במג"ב ובצה"ל עמדו על כך כי הוא תקף את הלוחמים ושיבחו את התנהלות הלוחמת. בינתיים, פלסטינים פרסמו את שמה ותמונתה באינטרנט עם הקריאות לנקום בה. לאור זאת, מחשש לחייה ולפגיעה בה, היא הורחקה מעמדות שמירה בחברון לתקופה הקרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully