וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה תציב בטורקיה טילי פטריוט ו-400 חיילים

6.12.2012 / 11:28

הממשלה בגרמניה אישרה את הצבת סוללות הטילים, שנועדה להרתיע את אסד מהלרחיב את הלחימה מחוץ לארצו. ארצות הברית והולנד צפויות לנקוט צעדים דומים, אך רוסיה מתנגדת למהלך

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ממשלת גרמניה אישרה הבוקר (חמישי) לשלוח לטורקיה סוללות טילי פטריוט, כאמצעי שנועד להרתיע את סוריה מלהרחיב את הלחימה מחוץ לגבולותיה, בהתאם להחלטת שר החוץ של נאט"ו שהתקבלה אמש בבריסל. שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה, אמר בישיבת הממשלה בברלין כי הסוללות יוצבו בטורקיה לפחות עד סוף ינואר 2014, וכי כוח של כ-400 חיילים ילווה את פריסתן. טרם נמסר היכן הן יוצבו, וההחלטה הסופית תתפרסם אחרי שהפרלמנט בגרמניה ידון בתכנית בשבוע הבא. שר החוץ אמר כי הוא מאמין שההחלטה תאושר בפרלמנט ברוב ניכר.

הבית התחתון של הפרלמנט - הבונדסטאג - צפוי לאשר את התכנית ביום רביעי, אך יומיים לאחר מכן עלולים להתעורר קשיים באישור התכנית כשהיא תועבר לאישור בבית העליון - הבונדסראט, בשל התנגדות של נציגי מפלגת הירוקים. אלה טוענים כי הצבת כוחות גרמניים בטורקיה תהווה התערבות צבאית של נאט"ו בנעשה בסוריה, שתגרור את גרמניה למשבר האזורי.

דיווח: צבא סוריה התחמש בגז עצבים, ממתין לאישור מאסד

פגישת שרי החוץ של מדינות נאט"ו בבריסל, בה אושר להציב סוללות פטריוט בטורקיה. דצמבר 2012. רויטרס
מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, אמש בבריסל/רויטרס

כאמור, שרי החוץ של מדינות נאט"ו אישרו אמש בבריסל את הצבת הסוללות, שייפרסו בטורקיה בשבועות הקרובים. מזכ"ל נאט"ו, אנדרס פוג רסמוסן, הביע בכינוס חשש גובר מהאפשרות שנשיא סוריה, בשאר אסד, ישתמש בנשק כימי נגד המורדים, והפציר בחברות הברית לאשר את הצבת הסוללות.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, בא גם הוא לכינוס בבריסל, והביע בשם מוסקבה התנגדות לתכנית. יממה קודם לכן, התלווה לברוב לביקורו באיסטנבול של הנשיא ולדימיר פוטין. השניים נפגשו עם ראש ממשלת טורקיה ארדואן ועם שר החוץ דאווטאולו, שהפצירו בשניהם להפסיק לחמש את סוריה. מוסקבה מכחישה בתוקף את הטענות כי היא מעבירה נשק ומימון למשטר הסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תושבים סורים צופים ברכב משורין של צבא טורקיה ליד העיירה ראס אל-עין. סוריה, דצמבר 2012. רויטרס
תושבים סורים מביטים על כלי שריון טורקי מעבר לגבול, השבוע/רויטרס

פרט לגרמניה, גם הולנד וארה"ב הודיעו כי צבאותיהן ישלחו סוללות פטריוט לטורקיה, אך בנאט"ו הדגישו כי לא מדובר במשימה בפני עצמה, אלא בהרחבה של הכוחות הפועלים ממילא בשטח אירופה, ובכך דחו את הטענה כי מדובר בהתערבות הצבאית הפומבית הראשונה של המערב בנעשה במלחמת האזרחים הסורית, שהחלה בחודש מרץ 2011.


מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות נוספות
דיווח בבריטניה: ישראל תיטול חלק במתקפה אפשרית בסוריה
אובמה לאסד: אם תשתמש בנשק כימי תישא בתוצאות אישיות
נמשכים הקרבות בדמשק ובדרכים לשדה התעופה הבינלאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully