וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דנינו על ליברמן: "אין להעמיד לדין אחרי עשור"

רמי שני

24.11.2012 / 15:25

מפכ"ל המשטרה אמר כי לדעתו יש לחוקק פרק זמן שבו ניתן להגיש כתב אישום לאחר ביצוע העבירה. "התהליך המשפטי לאחר מכן אורך שנים נוספות", הסביר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע

מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, אמר היום (שבת) כי "אין אפקטיביות להעמדה לדין על עבירה שנעשתה לפני עשור". דנינו, שהיה ממונה על חקירת שר החוץ אביגדור ליברמן בחשד למרמה והפרת אמונים, אמר את הדברים בתשובה לשאלה שנשאל בנושא באירוע "שבתרבות" בבאר שבע. "זה לא אפקטיבי, בעיקר בתחום שחיתות ציבורית ונורמות התנהגותיות", אמר דנינו.

"פרק הזמן הזה הוא לא סביר בעליל, בעיקר כאשר התהליך המשפטי, לאחר הגשת כתב האישום, אורך שנים נוספות", הסביר מפכ"ל המשטרה. דנינו אמר כי צריך להגדיר בחוק פרק זמן שבו יש להגיש אישום, ולא - התיק מבוטל. בנוסף אמר מפכ"ל המשטרה כי יש לשנות את החוק בנוגע לכניסתם של פוליטיקאים שהורשעו בפלילים לכנסת, אך לא פירט.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
"הגשת כתב אישום מאוחר - לא אפקטיבית", אמר דנינו. ליברמן/עומר מירון

לפני כשבועיים הודיעה פרקליטות המדינה לבג"ץ כי ההחלטה בנוגע להגשת כתב האישום נגד שר החוץ ליברמן צפויה להתקבל בתוך חודש. הפרקליטות הגישה תשובה מקדמית לעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון, שדרשה מבית המשפט להורות ליועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה להגדיר לוח זמנים לקבלת ההחלטה האם להגיש כתב אישום נגד שר החוץ לפני הבחירות הקרובות.

"זליגת פעילות חבלנית לערביי ישראל קיימת תמיד"

כשנשאל על הפיגוע שהתרחש השבוע בתל אביב, ועל פי החשד בוצע באמצעות מטען שהניח אזרח ישראלי תושב טייבה, אמר דנינו כי ישנם מקרים רבים של ערבים ישראלים הנתפסים עם מטעני חבלה. "הזליגה של פעילות חבלנית לערביי ישראל קיימת תמיד", אמר דנינו. "אנחנו לא מוציאים את זה אבל היו לנו הרבה מאוד תפיסות של אזרחי ישראל עם מטענים, בתוך המגזר הערבי ישראלי במזרח ירושלים. הרי ברור למה הם נועדו. אין עלייה ברמת ההתרעות, אנחנו מתמודדים עם המספרים האלה כל השנים".

בעניין אחר אמר דנינו כי ישנה ירידה גדולה ביותר בפשיעה בשנים האחרונות, אולם הציבור עדיין לא מרגיש בנוח. לדבריו, גידול במספר העניים גורם לפשיעה מהסוג המכונה פשיעה הישרדותית. "ראינו את זה בעיקר עם המסתננים בדרום תל אביב", אמר דנינו. "זו הסיבה שאמרתי שכל מי שאי אפשר לגרש אותו, צריך לאפשר לו לעבוד, כי השיטה מייצרת את העלייה בפשיעה - מצד אחד להשאיר אותם ברחובות ולא לאפשר להם לעבוד אבל מצד שני גם לא להכניס אותם לכלא – זאת שיטה בעייתית". הוא אמר כי הוא מקווה שבשנה הקרובה, שצפויה להיות קשה מבחינה כלכלית, לא תהיה עליה בפשיעה הכלכלית.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully