וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים משתחררים: "עם הזנב בין הרגליים"

22.11.2012 / 14:46

הסכם הפסקת האש עם חמאס עורר ביקורת רבה בקרב חיילי המילואים, שחלקם אף "גזרו את החוגר ונשבעו לא לחזור". הרמטכ"ל הנחה לשחרר באופן מדורג חלקים ניכרים מהגיוס הנרחב

צילום: אבי כהן, דרור פיקלני, עריכה: יותם בן דוד

חיילי המילואים החלו להשתחרר הבוקר (חמישי) לאחר שהרמטכ"ל, בני גנץ, קיים הערכת מצב והנחה לשחרר באופן מדורג חלקים ניכרים מהגיוס הנרחב שהחל ביום שישי במסגרת "עמוד ענן". כמו יתר תושבי מדינת ישראל, גם חיילי המילואים שמעו אמש את ההכרזה על הסכם הפסקת אש עם חמאס – ולחלקם יש ביקורת רבה על התנהלות הדרג המדיני במבצע. רועי, תושב מזכרת בתיה, חייל מילואים בתותחנים, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי "יש ביקורת חריפה על הדרג המדיני שגייס כל כך הרבה חיילים ולא נכנס בחמאס. עוד כמה חודשים נפגש בעזה מחדש".

מנגד, חנן, תושב אשקלון ששירת בתותחנים, התייחס גם כן למהלך ואמר: "אני יודע שיש ביקורת קשה על הדרג המדיני שלא נכנס לרצועת עזה, אבל אנחנו כצבא עשינו כל מה שהיה מוטל עלינו. אם ביבי היה מנחה אותנו להכנס לעזה היו אומרים שזה בגלל בחירות. אני חושב שהמהלך להפסקת אש היה חכם ונכון כי כניסה קרקעית לעזה לא תפתור את הבעיה, רק הסכם מדיני". לעומתז את, רועי אברג'ל, לוחם חי"ר שהתגייס כבר ביום שישי והוצב בגזרת עוטף עזה לאחר הצטיידות ואימון, אמר כי הוא חש שהחיילים הם "כיסוי תחת של הממשלה".

מילואימניקים ברכבת מרכז לאחר מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. דרור עינב
המילואימניקים חוזרים הבית, היום/דרור עינב
חייל צה"ל ישן מחוץ לרצועה עזה, במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
"ישבנו בחיבוק ידיים ולא עשינו כלום". חייל ישן מחוץ לרצועת עזה/רויטרס

"אחרי החיול המהיר וההצטיידות ישבנו בחיבוק ידיים ולא עשינו כלום", אמר אברג'ל, "הפלוגה המסייעת שלנו עדיין זרוקה בשטח. אנשים עזבו את הבית ואת העבודה בידיעה שהם באים לתרום את הנשמה שלהם, גם אם יאמרו להם להסתער על עזה". אברג'ל הוסיף: "היום שמעתי על חיילי מילואים שגזרו את החוגר ונשבעו לא להתגייס יותר. אנחנו נחזור הביתה בימים הקרובים עם זנב בין הרגליים. כולם בגדוד לוחמים, מפקדים, תצפיתניות, חובשים מרגישים תחושה של החמצה".

"השיגורים בזמן ההצהרה של ביבי צרמו מאוד"

רואי בן דוד, לוחם חי"ר בחטיבת צנחנים במילואים, סיפר כי "הגענו לגיוס עם מוטיבציה בשמיים והקרבה, ובסוף הניחו אותנו בצד בגלל משחקי הון פוליטי". בן דוד ציין כי "הגיוס היה חלק, הציוד מעולה וחדש כמו שהבטיחו, ההכנות והאימונים היו מצוינים. היו תקלות באוכל ושינה אבל זה אפיין את הימים הראשונים וזה יכול לקרות. אחר כך קיבלנו צ'ופרים שחיפו על זה. אבל התחושות שלנו קשות מאוד לגבי הצורה שהדרג המדיני השתמש בחיילי המילואים. כולם יהיו חשדניים אם יזמינו אותנו במבצע הבא".

חיילי המילואים מבקשים להפריד בין רמת המוכנות הגבוהה של זרוע היבשה, לבין הבחירה של הדרג המדיני בהפסקת אש במתווה הנוכחי על פני מהלך קרקעי בעזה. "יש פערים במוכנות של צה"ל לגיוס נרחב בהיקף כזה. עוד נצטרך ללמוד מהתחקירים אבל זה עוד שלב נסבל", אמר רס"ן במיל' אורי, נושא תפקיד מטה באוגדה 162, "שיגורי הרקטות בזמן שביבי מדבר צרמו לי מאוד. היינו צריכים להכות בהם ולא להתמהמה במשך שבוע. זו הייתה טעות ואני מקווה שלא נשלם עליה בטווח הזמן הקרוב".

מילואימניקים ברכבת מרכז לאחר מבצע עמוד ענן, נובמבר 2012. דרור עינב
השיבה הביתה לאחר ההמתנה/דרור עינב
מילואימניקים נחים בעוטף עזה, נובמבר 2012. דרור עינב
חיילי מילואים בעוטף עזה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully