וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בג'יהאד: ישראל התחייבה להפסיק החיסולים

ניר יהב וטל שלו

21.11.2012 / 9:07

לפי דיווח באל-חיאת ההסכם יושג תוך שעות. גורמים ישראלים אמרו ל"א-שרק אל-אווסט" כי מתגבשות הבנות בעל-פה, שיחלו ברגיעה של יממה. קלינטון תיפגש עם נתניהו טרם צאתה לקהיר

צילום: דובר צה"ל

המגעים להפסקת אש נמשכים, והעיתון "אל-חיאת" פרסם הבוקר (רביעי) מדברי הפלסטינים בנושא. על פי הדיווח, סמזכ"ל הג'יהאד האיסלמי, זיאד נחאלה, סיפר כי הדבר המרכזי שהושג הוא התחייבות של ישראל להפסיק את החיסולים. "הישראלים אמרו למצרים שהם מקבלים את הדרישות שלנו, אך הם שינו את הניסוחים שקשורים לנושא הסרת המצור על הרצועה ומתן הקלות". לדבריו, מדובר בהסכם כללי, והביצוע הוא המבחן. הוא ציין כי מצרים היא נותנת הערבות להסכם, וכי ייתכן שגם קטאר וטורקיה יהיו מעורבות. "מעריך שתוך שעות הוא יבוצע", ציין.

כמו כן, בכירי הג'יהאד האיסלמי אמרו שישראל הציעה הפסקת אש הדדית ל-90 יום, שבמהלכה ייבחן הרצון הטוב לפני כל דיון בדרישות הפלסטיניות. הם מסרו כי הפלסטינים דבקים בשלוש דרישות – הפסקת אש הדדית בים, באוויר וביבשה, הפסקת החיסולים ופתיחת המעברים והקלות תנועה ברגע שהרגיעה תיכנס לתוקף.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:
מהלילה: כ-30 הרוגים ברצועה, רקטות לעבר אשקלון
"על סף" הפסקת אש: הפצצות "שכמותן לא נשמעו" בעזה
קלינטון בישראל: "המטרה היא הסכם ארוך טווח"

עזה לאחר התקפת חיל האוויר , נובמבר 2012. רויטרס
עזה תחת הפגזות, הבוקר/רויטרס

העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר מפי גורמים ישראלים בכירים כי הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס לא יהיה כתוב, אלא יורכב משורה של הבנות בעל-פה שהצד המצרי מגבש מול שני הצדדים. זאת, בניגוד לטענות בירושלים מאמש, לפיהן מדובר במסמך מודפס בן עמוד אחד.

על פי הדיווח, אותם גורמים בישראל הסבירו כי ההבנות ייבחנו בשטח בכמה שלבים. בשלב הראשון, תהיה הפסקת אש של 24 שעות, במסגרתה ייפסק ירי הרקטות מצד חמאס וייפסקו המתקפות הישראליות על עזה. לאחר מכן ייפתח השלב השני במשא ומתן ראשוני על סוגיות מדיניות, כגון פתיחת המעברים. במקביל, תהיה הפסקת אש של 48 שעות נוספות כדי לבחון את השקט בשטח. לאחר מכן, תפתח מצרים במשא ומתן לביסוס הרגיעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

גורם מדיני: "קלינטון לא תצא מפה בידיים ריקות"

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, צפויה להיפגש הבוקר פעם נוספת עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפני יציאתה לקהיר, שם תיפגש עם נשיא מצרים, מוחמד מורסי. קלינטון נועדה אמש עם נתניהו, עם שר הביטחון ועם שר החוץ, בפגישה שנמשכה עד שעה 02:30 לפנות בוקר לערך. הבוקר היא שוחחה עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. נתניהו שוחח הבוקר בטלפון עם המזכ"ל, שייצא גם הוא בהמשך היום לקהיר לפגישות עם מורסי. גורם מדיני בירושלים העריך הבוקר כי בסיום ביקורה של קלינטון בקהיר יתקרבו הצדדים להפסקת אש. "כמו שזה נראה כעת, עד סוף היום יהיו הסכמות. קלינטון לא תצא מפה בידיים ריקות".

גורם דיפלומטי מערבי, המעורה בפרטי השיחות, אמר לוואלה! חדשות כי "נראה שישראל רצינית להגיע להסכם עוד היום, והם משקיעים הרבה מאמץ כדי להגיע לשם". לדברי הגורם, אחד העיכובים בהסכם הוא דרישותיה של ישראל ממצרים לערבויות והתחייבויות למניעת התחמשות חמאס ופירוזו מנשק. "ישראל מחכה למורסי, כי היא כרגע לא מרוצה מהערבויות שהוצגו עד כה ודרכי האכיפה שיביאו לשמירה על ביטחון האזרחים", אמר הגורם.

אש ועשן בעיר עזה לאחר הפצצת חיל האוויר. Hatem Moussa, AP
תקיפות צה"ל בעזה, הלילה/AP, Hatem Moussa

עד שלא יגובש ההסכם, ממשיך צה"ל לתקוף יעדים ברצועת עזה. דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי מסר הבוקר בתדרוך לעיתונאים כי חיל האוויר תקף במהלך הלילה כ-70 מוקדים שונים ברצועה, וכ-30 פלסטינים נהרגו. לדבריו, יעדי המתקפות היו סמלי שלטון ותשתיות, בהם משגרי רקטות, וההרוגים הם מחבלים שהיו לפני או אחרי שיגור, באזור סג'עיה שבצפון הרצועה, באזור אבסאן שבדרום הרצועה ובמרכז הרצועה. בין היתר, הותקפה קומת המודיעין הצבאי של חמאס, שמוקמה במרכז תקשורת, המשרד לביטחון פנים ומתחם משטרה.

"בתחום איתור המשגרים נרשם שיפור משמעותי, והלילה, החל מחצות ועד שעות הבוקר המוקדמות, הותקפו 60 משגרי טילים מוטמנים ורקטות", ציין תא"ל מרדכי. כמו כן, אישר הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, לתקוף שני גשרים בלב העיר עזה שנבנו במימון הבנק האיסלמי, אך לא הותקפו גשרים שנבנו במימון האיחוד האירופי.

במקביל, מצה"ל נמסר כי הותקפו 30 מנהרות הברחה ותקיפה, כולל מבנים של הביטחון הצבאי. תא"ל מרדכי אמר בתדרוך כי "פעילי החמאס בדרגי השטח חשבו שהם עומדים לקראת הסכם הפסקת אש, ולכן ירו עשרות רקטות במטחים גדולים, ולאחר מכן נרשמה הפוגה". לדבריו, הרמטכ"ל אישר בלילה את תכנית האש ליממה הקרובה: "יש לנו גיבוי מלא ואורך נשימה לעוד הרבה ימי לחימה", אמר תא"ל מרדכי.

רקטה פגעה בבניין בראשון לציון. אבי כהן
בניין שנפגע מרקטה בראשון לציון, אתמול/אבי כהן
שיגור רקטה מרצועת עזה במקביל לתקיפה של צה"ל, 19 נובמבר 2012. רויטרס
תקיפות צה"ל במקביל לשיגור רקטות מהרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully