וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוחמד דף מאיים: אם ישראל תפלוש, נחטוף חיילים

ניר יהב

20.11.2012 / 14:11

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, שנשא נאום ששודר בטלוויזיה הפלסטינית, רמז כי פלישה ישראלית "תהיה התקווה שלנו להביא לשחרור אסירים". דף הוסיף: "האויב ישלם מחיר כבד"

צילום: רויטרס עריכה: יאיר דניאל

מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף נשא היום (שלישי) נאום נדיר ששודר בערוץ הטלוויזיה של חמאס. דף, ששרד כמה ניסיונות חיסול של ישראל במהלך השנים האחרונות, רמז כי אם ישראל תיכנס קרקעית לתוך רצועת עזה, פעילי הזרוע הצבאית של חמאס יחטפו חיילים ישראלים: "הפעולה הקרקעית, שעליה ישראל רומזת כל הזמן, תהיה התקווה הגדולה שלנו להביא לשחרור אסירים". זו הפעם הראשונה שבה נשמע קולו של מוחמד דף בתקשורת.

המכונית שבה נסע מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, שחוסל בתקיפת צה"ל בנובמבר 2012. AP
מכוניתו של ג'עברי לאחר החיסול, בשבוע שעבר/AP

לדבריו, פעילי הפלגים הפלסטינים בטוחים ביכולתם לנצח. "האויב ישלם מחיר כבד על מתקפתו על עזה. אנשי הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הוכיחו את יכולתם כשגרמו כאב רק לאויב", אמר דף. "המבצע הזה בא כתוצאה מההכנות שביצענו לאחר מבצע 'עופרת יצוקה', והוא תחילת הדרך לקראת שחרור פלסטין". בנוסף, קרא דף לאומה הערבית והאיסלמית להשקיע כל מאמץ כדי "לטהר את פלסטין מהכיבוש".

דף התייחס לחיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. "האויב הישראלי עשה טעות קשה וטיפשית כשחיסל את אחמד ג'עברי וכשהחל במתקפתו על רצועת עזה", אמר דף. הוא שיבח את פעילי הזרוע הצבאית של חמאס ואת יתר פעילי הפלגים הפלסטינים החמושים בעזה, וקרא להם להמשיך "בעמידתם האיתנה".

ערוץ הטלוויזיה של חמאס, ערוץ "אל-אקצא", שהעביר את נאומו של מוחמד דף שהוקלט מראש, תרגם את כל דבריו של דף ישירות לעברית, כדי לנסות ולהשפיע כמה שאפשר על הישראלים שצופים בשידורים, ולהניאם מכניסה קרקעית לתוך עזה.

דף, שבאופן רשמי כיהן זה שנים רבות כמפקד הזרוע הצבאית, שימש בשנים האחרונות כיד ימינו של ג'עברי - זאת לנוכח פציעה קשה שעבר באחד מניסיונות החיסול שיזמה ישראל נגדו. עם זאת, בעקבות מותו של ג'עברי, גוברת ההערכה כי דף ישוב לפקד על הזרוע הצבאית בפועל.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully