וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 רקטות התפוצצו בבאר שבע; פגיעה במבנה ובכלי רכב

ניר יהב, יהושע בריינר ורמי שני

20.11.2012 / 10:30

במטח של כ-15 רקטות הצליחו שלוש מהן לחדור את שכבת ההגנה של "כיפת ברזל". תושב העיר: "אנחנו מתורגלים, עכשיו ננסה לחזור לשגרה". אדם נפצע קשה מפגיעת רסיס באשכול

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

בוקר של אש בדרום: שלוש רקטות שנורו מעזה במטח של כ-15 רקטות הצליחו לחדור הבוקר (שלישי) את מעטפת ההגנה של מערכת "כיפת ברזל" ולפגוע במספר מוקדים בבאר שבע. אחת הרקטות פגעה בכלי רכב חונה סמוך לאוטובוס, שניות לאחר שנוסעיו הורדו ממנו בהישמע ההתרעה. כמה נפגעי חרדה במקום. כלי הרכב עלה באש. רקטה אחרת פגעה במגרש קט-רגל וגרמה לנזק ורקטה שלישית נחתה בשכונה נוספת בעיר, ופגעה במבנה. קודם לכן נורתה רקטה בודדת לעבר העיר, ויורטה. במקביל, פגעה רקטה גם במבנה באופקים. נזק נגרם למבנים ומכוניות ומספר אנשים הוגדרו כנפגעי חרדה.

באירוע אחר, נפצע אדם באורח קשה מרסיס רקטה שנורתה לעבר שטח המועצה האזורית אשכול. הוא נפגע בגבו ופונה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים תל השומר. בסביבות השעה 9:30 נורה מטח נוסף למועצה האזורית שער הנגב כאשר אחת הרקטות התפוצצה במגרש חניה וגרמה לנזק רב למקום מבלי לגרום לנפגעים.

"יצאתי לחדר מדרגות. שמעתי כמה בומים ואחר כך היה בום חזק. מההדף החלון של אחד השכנים התנפץ" סיפרה זיו, תושבת העיר. "הרקטה התפוצצה מול הבניין שבו אני גרה. ממה שאני ראיתי לא היו נפגעים, כי רובם היו במקום מוגן". תושב אחר, אבי בוחבוט, סיפר כי הוא היה באותה שעה בקניות: "לא פשוט. תפס אותנו ברחוב. הייתי בסופרמרקט עם אחי. מעל ראשינו פספסה כיפת ברזל רקטה שנפלה ממש לידינו. ליד הסופר. יש שם בית ספר סמוך, לא נעים. חלק מהקווים נפלו, היה כאן לחץ נוראי. בסוף הכל בסדר. אנחנו מתורגלים, עכשיו ננסה לחזור לשגרה. היום באמת היה מפחיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המבנה שנפגע בבאר שבע, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', קרא לתושבים שלא להיגרר לשאננות לנוכח הדיבורים על הפסקת אש, ולהמשיך לשמור על ערנות. "אני חושב ששוב, הערנות של תושבי באר שבע, הצילה חיים. באחד המקרים נפל טיל ליד בית והאנשים כולם היו בממ"ד. ככל שמדברים על הפסקת אש, יש עוד מטחים. אני פונה לתושבים לא להיות שאננים, להיות ערניים. עכשיו יורים מטחים כבדים. כיפת ברזל - יש לה יתרונות אבל אין לה הצלחות של 100%, ומי שפועל לפי ההוראות מציל את עצמו". בעניין הפסקת האש, אמר דנילוביץ': "לא מתפקדינו להחליט על פעולה קרקעית. זה התפקיד של ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושר הביטחון. אנחנו ממשיכים לדרוש להחזיר את השקט ליישובי הדרום. אם יביאו הצעה, נקשיב לה. נראה כיצד זה משפיע עלינו. אנחנו מכירים את החמאס ואת ההבטחות שלו. תמיד יש איזה אירגון שיורה למרות ההבטחות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי רכב שנפגע בבאר שבע, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
פגיעה ישירה ברכב חונה בבאר שבע, נפגעי חרדה בלבד, נובמבר 2012. זק"א
כלי רכב שנפגע מרקטה עולה באש בבאר שבע/זק"א

מדובר בהמשך לעשר רקטות שנורו במהלך הלילה לעבר יישובי הדרום. סביב חצות התפוצצו ארבע רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות מרחבים ובני שמעון, לא דווח על נפגעים או נזק. בהמשך הלילה נשמעה אזעקה בשדרות, באשקלון, בקריית גת, וכן במועצות האזוריות חוף אשקלון, שער הנגב ובאר טוביה. הרקטות נפלו ככל הנראה בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלו אחריות לירי הרקטות הלילה לעבר הדרום, כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען".

במקביל, צה"ל המשיך הלילה לתקוף יעדי טרור ברצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה הותקפו כמאה יעדי טרור, בהם משגרים מוטמנים, מנהרות טרור ומחסני אמצעי לחימה. כמו כן, הותקפו מבנים השייכים למספר פעילים בכירים בארגוני הטרור ברצועת עזה, ומשמשים כמפקדות טרור. בנוסף, הותקף יעד של חמאס בצפון הרצועה וכעשר מנהרות מסתור של חמאס ברחבי רצועת עזה. לוחמי ספינות חיל הים ביצעו ירי לעבר מטרות בקו החוף של מרכז הרצועה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות.

"רצועת עזה הפכה לבסיס אירני קדמי והיא מעמידה את אזרחי מדינת ישראל תחת ירי של טילים וטרור בלתי נסבלים", נמסר הבוקר מדובר צה"ל. "צה"ל נחוש וימשיך לתקוף יעדים המהווים בסיסים לטרור כנגד אזרחי מדינת ישראל".

עזה מופגזת, נובמבר 2012. AP, AP
בין היתר, הותקפו הלילה מבנים השייכים לפעילים בכירים בארגוני הטרור/AP, AP

בתוך כך, רשת "אל-ערביה" דיווחה הלילה כי הסכם הפסקת אש בין ישראל לפלסטינים ייחתם בשעות הקרובות והוא ייכנס לתוקפו במשך 24 עד 48 שעות. על פי הדיווח, שני הצדדים הגיעו, בתיווך מצרי, להסכמה עקרונית, אך קיימת מחלוקת באשר ליישומה. ישראל, כך דווח, דורשת שההסכם יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יפסיקו הארגונים הפלסטינים את הירי הרקטי לעבר שטח ישראל, ולאחר מכן ייפסקו הסיכולים הממוקדים ויוסר המצור מעל רצועת עזה. על פי הדיווח, חמאס, שמתנגד לגישה זו, דורש לקיים את מלוא ההסכם בשלב אחד.

צה"ל השמיד את בניין הבנק האיסלמי בעזה

במקביל, נמשכו הלילה כאמור גם תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי שלושה טילים נורו לעבר ביתו של מפקד גזרת רפיח בזרוע הצבאית של חמאס, ראא'ד אל-עטאר, בדרום מערב רפיח. לא דווח על נפגעים בתקיפה וכן טרם ברור אם אל-עטאר, ששמו הוזכר כמועמד להחליף את מפקד הזרוע הצבאית אחמד ג'עברי שחוסל בשבוע שעבר, שהה בבית בעת ההפצצה. עוד דווח כי חיל האוויר הפציץ את בניין הבנק הלאומי האיסלמי בעיר עזה. מספר בני אדם נפצעו, והמבנה נשרף כליל.

גורם מדיני אמר אמש כי "הדיונים עם המצרים נמשכים, אך האופציה הצבאית עדיין חזק מאוד על השולחן". לדבריו, "ישראל לא תפסיק עכשיו כדי שבעוד חודשיים-שלושה יחזור הירי. המטרות של המבצע יושגו". ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אמש את פורום שרי "התשיעייה" בכדי לדון בתנאי הפסקת האש. בישראל מסרבים למסור פרטים על המגעים המתנהלים מול מצרים, ומדגישים כי צה"ל ממשיך להיערך לכניסה קרקעית כל עוד הירי מעזה נמשך. עם זאת, עד כה, החליטו ראש הממשלה, שר החוץ אביגדור ליברמן ושר הביטחון אהוד ברק לתת הזדמנות לניסיון התיווך המצרי, ולהימנע מכניסה קרקעית של צה"ל לרצועה, שמנוגדת לעמדת ארה"ב וגורמים נוספים בקהילה הבינלאומית.

חאלד משעל נואם, קהיר, 19 נובמבר 2012. רויטרס
חמאס מתנגד לדרישות ישראל. חאלד משעל בקהיר/רויטרס

מוקדם יותר, על רקע השמועות על התקדמות המשא ומתן להפסקת אש, דיווחה רשת הטלוויזיה הלבנונית "אל-מיאדין" כי ישראל וחמאס גיבשו הבנות עקרוניות לקראת הסכם להפסקת אש. על פי הדיווח, ההסכם, אם יאושר, צפוי לכלול מספר שלבים. הראשון בהם הוא שישראל תפסיק את פעילותה מהים, מהאוויר ומהיבשה ותחדול מהחיסולים. לפי הדיווח, השלב השני - שייכנס לתוקפו 24 שעות לאחר הפסקת הירי - קובע שישראל תעניק הקלות על תנועות האזרחים, ותאפשר להם לנוע גם בסמוך לחוף ובסמוך לגדר הגבול. לא נמסרו פרטים נוספים אודות הערבויות שיקבלו הצדדים ואודות התחייבויותיו של חמאס. על פי הדיווח, שני הצדדים יתחייבו למלא אחר ההסכם בפני מצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully