וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז בשידור וואלה!: "מתנגד לכיבוש מלא של עזה"

בראיון למשדר המיוחד סיפר מופז כי בזמנו המליץ לשרון שלא לכבוש את עזה: "מה נעשה ביום שאחרי?". השרה לבנת האשימה את חמאס שמסתיר נשק בבתים: "אנחנו נאלצים לפגוע באזרחים"

מתוך משדר וואלה! חדשות, עריכה: טל רזניק

יו"ר האופוזיציה, שאול מופז, שיבח היום (ראשון) את פעולות מערכת הביטחון במהלך מבצע "עמוד ענן", והביע התנגדות לכיבוש מלא של רצועת עזה. במהלך ראיון בשידור המיוחד של וואלה!, הזכיר מופז את מבצע "חומת מגן", בעת שהיה רמטכ"ל במהלך העשור הקודם. "אני, כאחד ששלח חיילים ל'חומת מגן', שנכנסו לכל עיר ולכל מחנה פליטים ביהודה ושומרון כדי לחסל, נשאלתי על ידי הקבינט של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון מדוע לא לגייס עוד חיילים ולעשות את אותו דבר בעזה", סיפר, "אני מתנגד לכך, בגלל שלא ברורה מה התועלת שתהיה לנו. יש שאלה מרכזית - מה נעשה ביום שאחרי? האם נשאר שם לשמור על ההישג?".

מופז הדגיש כי "חייב להיות סדר חדש. צריך מציאות חדשה. אחרי ארבע שנים, סוף סוף מגיבים". הוא ציין גם כי "פעולת צה"ל אפקטיבית, אך המטרות עדיין לא הושגו, הירי לא הופסק". לדבריו, פעילות ארגוני הטרור נתמכים על ידי אירן, "כדי ליצור פה מציאות בלתי נסבלת. אין אף מדינה בעולם שהיתה מקבלת מאות טילים על הערים שלה".

שר הביטחון בעבר התייחס גם לתנאים אשר על ישראל להציב בבואה לדון בסיום הלחימה משני הצדדים. "מבחינתי יש להפסקת האש בשלושה תנאים. ראשית היא צריכה להיות מרתיעה, כלומר צריך להיות מאחוריה תג מחיר בנוגע למשמעות של ירי על ישראל. שנית, שתהיה הפסקת אש לאורך זמן, ושלישית, גם צריך בטחונות וערבויות - לא תיווך של מישהו להפסקת אש כשאז מחכים לסבב הבא. באשר להמשך החימוש של ארגוני הטרור יש לבקש ערבויות", אמר מופז.

מבצע "עמוד ענן" - דיווחים אחרונים:
חוסל ראש מערך הרקטות של חמאס, עוד 12 פלסטינים נהרגו
דיווח: "בכיר ישראלי נחת בקהיר לגיבוש הפסקת אש"
יומו החמישי של מבצע "עמוד ענן": עדכונים שוטפים
רקטה פגעה באופקים: ארבעה נפצעו, אחד באורח קשה

התחמשות בסדר גודל שלא ידענו

גם שרת התרבות והספורט לימור לבנת השתתפה במשדר המיוחד של וואלה! והאשימה את אנשי חמאס כי הם "מבצעים שתי עבירות". לדבריה, "גם יורים לעבר אזרחים וגם מתחבאים מאחורי אזרחים, כך שזה מקשה עלינו. הם באים ותופסים בית בו יושבים אזרחים שחפים מכל פשע. הם מחביאים שם נשק, מסתתרים והופכים את התושבים שם לשכפ"צ חי. ואז אנחנו, שערכי המוסר שלנו הרבה יותר גבוהים משלהם, נאלצים לפגוע באזרחים. לא כי אנחנו מטווחים לעבר אזרחים, אלא כי זה מה שקורה".

לדברי לבנת הסיבה ליציאה למבצע "עמוד ענן" הייתה ההתחמשות הגוברת של חמאס ברצועה, שהוא "בסדר גודל שלא ידענו". היא ציינה כי "בתקופה האחרונה הם התחילו להשתמש בו ולכן לא הייתה ברירה, אלא לצאת למבצע הזה. מה עוד שמחסני הנשק הם בבורות עמוקים וקשה להגיע אליהם".

היא הוסיפה כי היא אינה יודעת על משא ומתן המתנהל, אולם הוסיפה כי "ברור שיש לחץ ורצון מצד מדינות רבות לעצור את המבצע. אין לנו רצון להיכנס קרקעית לעזה. יש לנו רצון להחזיר את השקט. כמויות הטילים של חמאס צומצמו מאוד. השאלה באיזו צורה להגיע להסכם איתם. אנחנו רוצים הסכם לטווח אורך, לא לחודש או חודשיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully