וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל ראש מערך הרקטות של חמאס, 13 פלסטינים נהרגו

18.11.2012 / 18:45

בעוד הירי לעבר הדרום נמשך, פגע חיל האוויר בבכיר חמאס, יחיא עביא. בצה"ל ציינו שהוא היה אחראי על רוב הירי לישראל. גורמים פלסטינים: 6 ילדים נהרגו באחת התקיפות בעזה

צילום: עידו שחם, יותם רונן, דניאל בוק, מור שאולי, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש מערך הרקטות של חמאס, יחיא עביא, חוסל היום (ראשון) בהפצצה של חיל האוויר בביתו ברצועת עזה, דקות לאחר עוד מטח רקטות שנורה לעבר ישראל ולאחר הנחיית הרמטכ"ל, בני גנץ. בצה"ל הדגישו כי עביא היה אחראי על רוב הירי לעבר מדינת ישראל.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
ליברמן: "התנאי לרגיעה - הפסקת הירי מעזה לישראל"
רקטות באופקים: ארבעה פצועים, אחד במצב קשה
"צה"ל השתלט על רדיו חמאס והזהיר אזרחים מתקיפה"

עזה לאחר התקפת חיל האוויר. רויטרס
הפצצה בעיר עזה, היום/רויטרס

בנוסף, גורמי רפואה פלסטינים דיווחו כי 11 אזרחים פלסטינים נהרגו בתקיפת חיל האוויר על בית בעזה. לדברי הגורמים, בין ההרוגים בתקיפה היו שישה ילדים. כוחות החילוץ פתחו בחיפושים במקום מחשש שישנם נפגעים נוספים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עזה לאחר התקפת חיל האוויר. רויטרס
מחלצים פצועים בעזה, היום/רויטרס

במקביל, דיווחו מקורות פלסטינים כי שני בני אדם נוספים נהרגו וכמה נוספים נפצעו כשחיל האוויר תקף מכונית אזרחית במחנה הפליטים ג'באליה שבצפון רצועת עזה. לפי הפלסטינים, מתחילת המבצע נהרגו 70 בני אדם בתקיפות של צה"ל ברצועה, בהם 21 פלסטינים היום.

לאחר החיסול של בכיר החמאס נפגע כלי רכב מרקטה באזור אופקים. ארבעה בני אדם שהיו במקום נפצעו. אדם אחד נפצע קשה, אדם נוסף בינוני ושניים במצב קל. אמבולנסים של מגן דוד אדום הגיעו למקום. לפני כן פגעה רקטה נוספת בעיר, ואישה כבת 50 נפצעה קל מרסיס בידה, ושישה נוספים לקו בחרדה. נזק נגרם למספר מבנים וכלי רכב.

בצהריים פגעו רקטות בבניינים בבאר שבע ובשדרות. לא היו נפגעים באירועים, אולם נזק נגרם למבנים. לעבר אשדוד נורה מטח של 20 רקטות, שאחת מהן התפוצצה במגרש חניה בעיר וגרמה לנזק לכלי הרכב במקום. צוות מגן דוד אדום העניק טיפול לשישה נפגעי חרדה.

עזה לאחר התקפת חיל האוויר. רויטרס
נסיונות לאתר נפגעים, עזה היום/רויטרס
עזה לאחר התקפת חיל האוויר. רויטרס
הריסות בעזה, היום/רויטרס

רקטה נוספת שנורתה לעבר שדרות יורטה על ידי סוללת מערכת "כיפת ברזל". במקביל, יירטה כיפת ברזל רקטות שנורו גם לעבר אשדוד ואשקלון. רקטות ופצצות מרגמה נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב וחוף אשקלון. באירועים אלה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. חמאס נטל אחריות על ירי חמישה טילי גראד לעבר באר שבע וכן שישה טילי גראד לעבר אשקלון.

בתוך כך, החל היום צה"ל להשתלט על כלי תקשורת פלסטינים ברצועה. הבוקר דווח כי צה"ל השתלט על תחנת הרדיו של חמאס, וקרא בערבית לאזרחים פלסטינים להימנע מפגיעה ולהתרחק ממבנים בהם מחזיק חמאס תחמושת ומהם פועלים אנשי הזרוע הצבאית של חמאס לשגר רקטות לעבר ישראל. ההודעות בשפה הערבית מבהירות כי המבנים משמשים לפעולות טרור והפכו ליעד תקיפה של חיל האוויר הישראלי.

פגיעת רקטה בכרב באשקלון, נובמבר 2012. דרור עינב
נזקי הרקטה באשקלון/דרור עינב
פגיעה ברכב בכניסה לאופקים. דרור עינב
פגיעה ברכב באופקים/דרור עינב

קצין בכיר בחיל האוויר אמר מוקדם יותר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי טייסי חיל האוויר משתמשים בחימוש מדויק כדי לבצע תקיפות כירורגיות, במטרה למנוע ככל הניתן פגיעה באזרחים.

עדכון ראשון: 16:01

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully