וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי למרכז וגיוס מילואים נרחב: סיכום סוף השבוע

רקטות נורו לירושלים ולת"א, סוללת כיפת ברזל הוצבה בגוש דן, צה"ל נערך לכניסה קרקעית לעזה ומצרים ממשיכה לנסות לגבש הפסקת אש. זה היה סוף השבוע הראשון של "עמוד ענן"

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, רויטרס, דובר צה"ל, חדשות 10; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

בסוף השבוע נמשך במלוא עוזו מבצע "עמוד ענן", שהחל לפני ארבעה ימים ברצועת עזה. במקביל, נמשך ירי הרקטות לעבר יישובי הדרום – ואף במקרים בודדים גם לגוש דן ולאזור ירושלים. מערכת כיפת ברזל, שסוללה נוספת שלה הוצבה הבוקר (שבת) באזור המרכז, הוסיפה ליירט בהצלחה מספר לא מבוטל של רקטות, אך למרבה הצער נפילות של רקטות בדרום גרמו לנזק ואף לנפגעים בחלק מהמקרים.

תמונות משפחת ננוקשווילי מאשדוד שפגע גראד בדירתם. דרור עינב
בית שנפגע מרקטה באשדוד, היום/דרור עינב

ביום שישי בשעות הצהריים נשמעה בפעם השנייה בתוך יומיים אזעקה בתל אביב. שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה נפלו בשטחים פתוחים באזור ולא דווח על נפגעים או נזק. גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, נטלה אחריות על הירי. בהודעה שפרסמה הזרוע הצבאית היא הבטיחה "הפתעות נוספות" לישראל. ואכן מספר שעות מאוחר יותר נפלה רקטה בשטח פתוח בגוש עציון. הדי הפיצוץ נשמעו בבירה ירושלים וכן ביישובים הסמוכים, אך לא היו נפגעים ושרידי הרקטה לא אותרו.

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
צפו: כיפת ברזל יירטה רקטה מעל תל אביב
המבצע בתקשורת העולמית: מעקב צמוד ואיזון עדין
”חמאס יסכים להפסקת אש אם ישראל תפסיק החיסולים”

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
2 רקטות נורו לתל אביב - כיפת ברזל יירטה אחת מהן. באדיבות חדשות ערוץ 10, צילום מסך
יירוט הרקטה שנורתה לאזור גוש דן, הערב/צילום מסך, באדיבות חדשות ערוץ 10

הערב נשמעה שוב אזעקה באזור גוש דן. זמן קצר לאחר הישמע האזעקה בתל אביב, רמת גן, חולון, ראשון לציון וערים נוספות, נשמע פיצוץ והתברר כי סוללת כיפת ברזל – שהוצבה באזור רק כמה שעות קודם לכן, יירטה בהצלחה רקטה אחת. רקטה נוספת ששוגרה לאזור נפלה בשטח פתוח, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. גם במקרה זה מיהרה הזרוע הצבאית של חמאס לקחת אחריות.

אימון צנחנים לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה, נובמבר 2012. דרור עינב
כוחות צה"ל מתאמנים לקראת כניסה קרקעית לעזה, היום/דרור עינב

במקביל, נמשך כל העת גם הירי ליישובי הדרום. מאות רקטות נורו ליישובי עוטף עזה וכן לערים באר שבע, אשדוד, אשקלון ושדרות. מספר רקטות שנפלו במועצה האזורית באר טוביה הסבו נזק לכלי רכב ולכמה מבנים, אך לא היו נפגעים. נוסף על כך, ארבעה חיילים נפצעו באורח קל מרסיסי רקטה אשר נפלה במועצה האזורית אשכול, וטופלו על ידי צוותי הרפואה שבמקום. בשעות הצהריים היום פגעה רקטה ישירות בבית במועצה האזורית אשכול. נזק נגרם לבית, אך ללא נפגעים. מוקדם יותר פגעה רקטה בבלון גז בחצר בית במועצה האזורית באר טוביה. מספר נפגעי חרדה טופלו על ידי צוותי מגן דוד אדום.

רקטה נפלה בקיבוץ במועצה אזורית אשכול, נובמבר 2012. דרור עינב
רקטה שנפלה במועצה האזורית אשכול, היום/דרור עינב

מתחילת המבצע: 700 שיגורים - 240 יירוטים

עוד בשעות הצהריים התפוצצו ארבע רקטות בעיר אשדוד. הרקטות נפלו בשטחים בנויים וגרמו נזק לבניין ולכלי רכב בעיר. שני בני אדם נפגעו באורח קל כתוצאה מהנפילות. אלמו מלסאו, שרכבו נפגע קשות מנפילת רקטה, סיפר כי היה בביתו בעת הנפילה. "שמעתי היטב את הנפילה, יצאתי לחלון וראיתי את האוטו שלי עולה באש. למרות הפגיעה ברכב, אני קורא לצה"ל לא להפסיק את המבצע עד שהם יפסיקו בירי", ציין מלסאו, ועוד הוסיף: "טוב שפגע באוטו ולא באנשים".

מתחילת המבצע נרשמו למעלה מ-700 שיגורים מרצועת עזה ולא פחות מ-240 רקטות יורטו בהצלחה על ידי חמש סוללות כיפת ברזל הפרוסות בארץ. במקביל, צה"ל תקף למעלה מ-800 יעדים ברצועת עזה, מרביתם מהאוויר. בלילה השמיד צה"ל כמעט כליל את מטה משרד הפנים של ממשלת חמאס בעזה, אך לא דווח על נפגעים בתקיפה זו. כלי התקשורת הפלסטינים מדווחים כי מתחילת המבצע, שנפתח בחיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס אחמד ג'עברי, נהרגו 40 בני אדם וכ-400 נוספים נפצעו.

עשן שמקורו הן בתקיפה ישראלית והן בשיגור רקטה, בעיר עזה, נובמבר 2012. AP
עשן מיתמר מעל רצועת עזה/AP

בתוך כך, לאחר שאמש אישרה הממשלה לגייס כ-75 אלף חיילי מילואים, החלו משעות הבוקר המוקדמות מפקדים ולוחמים בחטיבות השונות להיערך ולהתאמן לקראת כניסה קרקעית לרצועת עזה. קצין בפיקוד הדרום סיפר כי האימונים החלו למרות כניסת השבת ובאישור הרבנות הצבאית, בשל הגדרת המצב כ"חירום". הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, הטיל את משימת ההכנות לפעולה הקרקעית על חטיבות החי"ר והשריון הסדירות של צה"ל.

סוללת כיפת ברזל בגוש דן, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
סוללת כיפת ברזל בגוש דן, היום/נמרוד סונדרס

במקביל, נמשכו מאמצי המצרים להביא להפסקת אש בין הצדדים. נשיא מצרים, מוחמד מורסי, נועד היום בקהיר עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, נסיך קטאר חאמד בן ג'אסם וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל. מוקדם יותר נפגש משעל עם ראש המודיעין המצרי, הגנרל מוחמד ראפת שחאתה, ואמר לו כי חמאס יסכים להפסקת אש בתנאי שישראל תסיר לגמרי את המצור מעל רצועת עזה ותתחייב להפסיק את החיסולים הממוקדים. גורמים המעורים בפרטי הפגישה מסרו לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי חמאס דרש עוד לקבל ביטחונות מהקהילה הבינלאומית שיבטיחו שישראל תמלא אחר תנאים אלו. המצרים הבטיחו לחמאס כי ידונו בנושא עם ישראל.

הריסות מטה הממשלה בעזה, לאחר שהותקף על ידי צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
מטה ממשלת חמאס בעזה לאחר שהופצץ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully