וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפציץ מטה ממשלת חמאס, מטחי רקטות מהרצועה

לאחר לילה רגוע יחסית בישראל וברצועה, ערך חיל האוויר סדרת תקיפות מעזה עד רפיח. 5 טילים פגעו במטה הממשלה שנחרב, הרוג בחאן יונס. לאחר התקיפה: מטחי רקטות ליישובי הדרום

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בווידאו: צפו בטילים פוגעים במטה ממשלת חמאס, לפנות בוקר

אחרי לילה שקט יחסית - חוזר צה"ל לפעול במלוא העוז. חיל האוויר הפציץ בשעת בוקר מוקדמת (שבת) את בניין ממשלת חמאס בעיר עזה, כמו גם יעדים נוספים ברצועה. חמישה טילים פגעו במתחם בזה אחר זה, והוא נהרס לחלוטין - אולם לפי שעה, לא דווח על נפגעים במקום. במקביל נשמעו מפי גורמים פלסטיניים דיווחים על תקיפות נוספות ברצועה - בין היתר, במחנה ג'באליה, שם נפגע ביתו של פעיל חמאס בשם סלאח סולימאן, ונפצעו 30 בני אדם; בחאן יונס, שם דווח על אדם רכוב על אופנוע שנפגע ונהרג, ושניים נוספים שנפצעו קשה; ובאזור המנהרות ברפיח.

צפו בשידור החי מרצועת עזה

LIVE

המתקפה יצאה לפועל מעט לפני עלות השחר, לאחר לילה שקט בכל הגזרות. ביישובי הדרום, שרר שקט מאז יירוטן של שתי רקטות גראד בשמי העיירה נתיבות ב-23:00, למעט אזעקה בודדת שנשמעה באשקלון - ככל הידוע ללא נפילות. גם ברצועה שרר לאורך הלילה שקט יחסי, למעט מספר דיווחים ספורדיים על פיצוצים. דובר צה"ל מסר בבוקר כי ברחבי הרצועה הותקפו בלילה 85 יעדים - כמות פחותה משמעותית בהשוואה ללילה הקודם, שבמהלכו הותקף מספר שיא של 250 יעדים ברצועה.

גנרטור איסמעיל הנייה, נובמבר 2012. רויטרס
השקט היחסי לא האריך זמן/רויטרס

כשעתיים לאחר ההתקפה, בסביבות 7:00 בבוקר, נורו מהרצועה כמה מטחי רקטות לשטח ישראל. שתיים נפלו בשטחים פתוחים באזור שדרות, ונוספת בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. עוד חמש רקטות נחתו בשטחים פתוחים בתחום מועצת אשכול, ורקטה נוספת נחתה בשטח פתוח ליד באר שבע. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

מבצע "עמוד ענן" - סיקור מלא בוואלה! חדשות
גיוס מילואים עצום בישראל; חמאס: לא צופים הפסקת אש בקרוב
הממשלה אישרה: גיוס 75 אלף חיילי מילואים ל"עמוד ענן"
למה צריך 75 אלף חיילי מילואים - ומה עושים איתם? / פרשנות
שני בכירי חמאס חוסלו בתקיפת חיל האוויר ברצועה
לחץ בתל אביב מהרקטות? "סוף סוף פגשנו את השכנים"

הריסות מטה הממשלה בעזה, לאחר שהותקף על ידי צה"ל במבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. רויטרס
ברחבי הרצועה הותקפו בלילה 85 יעדים. מטה ממשלת חמאס שהופצץ, הבוקר/רויטרס

בעקבות הפגזת בניין הממשלה צייץ בטוויטר ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה: "הם חושבים שכך אנחנו נהפוך חלשים יותר. אבל להיפך. זה רק מחזק אותנו והופך אותנו נחושים יותר לשחרר את אדמתנו ולהרתיע את הגוזל הציוני עד לניצחון". דובר ממשלת חמאס, טאהר נונו, הוסיף: "ההפגזה מבטאת את מידת הזעם הציוני על הישגינו ועל הצלחותינו. ישראל חושבת שאם היא מפגיזה את מטה הממשלה היא גם מפגיזה את ההישגים שלנו ופוגעת בהם. אנו ממשיכים לנהל את ענייני המולדת ודבר לא ימנע מאיתנו לעשות כן".

מגבירים את המאמץ לאתר את בכירי חמאס

גורם ביטחוני הסביר הבוקר בשיחה עם וואלה! חדשות כי בקהילת המודיעין הגבירו את המאמץ לאתר את בכירי ארגוני הטרור ומפקדי השטח ברצועה, כדי לבצע סיכול ממוקד. "ההנהגה והמפקדים ירדו למחתרת וחלקם מסתתר מאחורי אזרחים", אמר הגורם. אתמול חוסלו שני מפקדים בדרג השטח של הארגון. אחד מהם, אחמד אבו ג'לאל, היה מפקד פלוגה באזור אל-מואזי, שנסע ברכב יחד עם שלושה פעילי חמאס נוספים. ארבעתם נהרגו בתקיפה האווירית. מניין ההרוגים ברצועה מתחיל מבצע "עמוד ענן" עומד כעת על 31, ומניין הפצועים על למעלה מ-300.

רקטה נפלה באזור גוש עציון, נובמבר 2012. עומר מירון
לאחר שאושר גיוס 75 אלף מילואימניקים: לילה שקט בדרום/עומר מירון

אתמול נורו עשרות רקטות מהרצועה לישראל, ובמהלך היום אף הורחב טווח הירי לעבר אזור ירושלים. כמו כן, זה היום השני ברציפות, נשמעה אתמול בצהריים אזעקה בתל אביב, ונשמעו בסביבות גוש דן שני פיצוצים. לא היו נפילות בשטח בנוי. מתוך כ-200 רקטות ששוגרו אתמול לעבר הדרום, כמחצית יורטו בהצלחה על ידי מערכת "כיפת ברזל". מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" שוגרו לעבר הדרום כ-530 רקטות.

צה"ל קיבל אישור לגייס 75 אלף מילואימניקים

הדרג הצבאי עדיין לא הודיע על המשך כוונותיו ברצועת עזה, אולם אמש אישרה הממשלה את גיוסם של 75 אלף חיילי מילואים. במקביל, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו את פורום שרי התשיעייה בקריה בתל אביב לישיבה בה נידונה הרחבת המבצע. גורמים מדיניים אמנם סירבו להתייחס לתוכן הישיבה, אך הבהירו כי הפעולה רחוקה מסיומה. בחמאס, מנגד, גם כן נערכים להמשך הלחימה ושוללים אפשרות לרגיעה בשלב זה. "ישנן הרבה קריאות להפסקת אש, אך זה לא יקרה בקרוב", אמר לסוכנות הידיעות "מען" סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק. לדבריו, חמאס דורש מישראל להסיר את המצור מעל רצועת עזה, וכן לחדול מחיסול בכירי הארגון.

ההחלטה להרחיב את הגיוס מסמיכה את שר הביטחון, אהוד ברק, לגייס חיילי מילואים נוספים במידת הצורך, ללא אישור נוסף של הממשלה. גורם מדיני בכיר בירושלים אמר אמש בשיחה עם וואלה! חדשות, כי אחת הסיבות העיקריות לגיוס הנרחב היא העברת מסר טקטי לחמאס בדבר רצינותה של ישראל בכל הקשור לעתיד המבצע. "כעת ברור שאנחנו לא מורידים את הרגל מהגז וממשיכים להיערך לפעולה קרקעית", הוסיף הגורם.

הרמטכ"ל בני גנץ בשטחי הכינוס של צה"ל בדרום, נובמבר 2012. דובר צה"ל
"נערכים לפעולה קרקעית". שטחי הכינוס בדרום/דובר צה"ל

בירושלים דוחים בשלב זה את הניסיונות להשגת הפסקת אש, ומבהירים כי המבצע ייגמר רק כשיושגו מטרותיו - שיקום יכולת ההרתעה הישראלית וחיסול מערך הרקטות ארוכות הטווח של חמאס. ההערכה בירושלים היא שחיל האוויר השמיד את מרבית טילי הפאג'ר של חמאס לטווחים ארוכים, אך נותרו לחמאס עוד "יכולות שיוריות" שמאפשרות ירי לגוש דן ולירושלים, כפי שאירע אמש.

נתניהו הודה לאובמה, שבחר לברך את מורסי

זמן קצר לאחר שהסתיים כינוס חברי התשיעייה בקריה, שוחח ראש הממשלה עם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, והודה לו על התמיכה האמריקאית והסיוע הכספי במערכת כיפת ברזל, ועל הצלת חיי אלפי ישראלים. אובמה שב והדגיש את התמיכה האמריקאית בישראל ואת זכותה להגן על עצמה, וכן הביע צער על אובדן חיי אזרחים ישראלים ופלסטינים. מהבית הלבן נמסר כי בהמשך הלילה שוחח הנשיא גם עם עמיתו המצרי, מוחמד מורסי, ושיבח אותו על מאמצי מדינתו להביא לרגיעה בין ישראל לעזה, והדגיש את תקוותו כי היציבות תחזור לאזור.

עד כה, התגובות הבינלאומיות לפעולת צה"ל מתקבלות בשביעות רצון גדולה בירושלים, לנוכח ההדגשה של אחריות חמאס להמשך הירי וההכרה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. במקביל ללחץ על מצרים וטורקיה לשמש גורמים ממתנים באזור, העבירו ארה"ב ומדינות נוספות באירופה מסרים לישראל הקוראים לה להימנע מהסלמה נוספת מחשש לגרירת גורמים נוספים במזרח התיכון לתוך העימות. "איש לא מטיל ספק בצדקתנו", אמר אתמול נשיא המדינה שמעון פרס. "גם אלה אשר מטיפים לנו מוסר, צריכים להציע בעצמם כיצד ניתן להפסיק את הירי מצד חמאס. אף מדינה לא הייתה מסכימה כי ילדיה יחיו במצב כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully