וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למעלה מ-450 רקטות; דיכטר: "צפויים עוד מאות"

רמי שני ויהושע בריינר

16.11.2012 / 13:30

הירי לעבר יישובי הדרום נמשך לאורך היום ללא נפגעים, בעוד מערכת כיפת ברזל מיירטת רקטות מעל הערים הגדולות. בנתיבות רקטה פגעה ישירות בניידת שידור וגרמה לשריפתה

צילום: שי מכלוף, רויטרס, דובר צה"ל; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

למעלה מ-450 רקטות נורו מרצועת עזה מאז חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, בהם עשרות רקטות שנפלו היום (שישי), יומו השלישי של מבצע "עמוד ענן", ביישובי הדרום, ובזמן שראש ממשלת מצרים ביקר ברצועת עזה.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
סוללה כיפת ברזל חמישית תועבר לצה”ל במוצ”ש
הפלסטינים: 2 הרוגים בזמן ביקור רה”מ המצרי
16 אלף חיילים יגוייסו, היערכות לכניסה קרקעית

פגיעת רקטות באשדוד ,אוקטובר 2012. רויטרס
נזק נגרם למכונית מנפילת רקטה באשדוד, היום/רויטרס

אחרי 12:00 נורה מטח של רקטות לעבר שדרות. מערכת כיפת ברזל יירטה את אחת הרקטות. זמן קצר לאחר השעה 11:00, התפוצצו שש רקטות בשטחי המועצות האזוריות אשכול, יואב ומרחבים. כל הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כחצי שעה לפני כן התפוצצה רקטה בשטח בנוי באשקלון וגרמה נזק למבנה ציבורי מבלי לגרום לנפגעים בנפש. רקטה נוספת פגעה ישירות בניידת שידור בנתיבות וגרמה לשריפתה כליל מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

לאורך הבוקר נורו עשרות רקטות לעבר באר שבע, אשדוד ואשקלון, שחלקן יורתו על ידי מערכת כיפת ברזל. ירי נוסף בוצע לעבר יישובים במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ומרחבים. בסביבות השעה 9:45 נורתה רקטה גם לאזור קריית גת, אולם היא נפלה בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הדירה שנפגעה  מרקטה בקרית מלאכי , אוקטובר 2012. דרור עינב
דיכטר אתמול בבית שנפגע בקריית מלאכי/דרור עינב

השר להגנת העורף, אבי דיכטר, התייחס בתדרוך לשדרות להתפתחויות עד כה ולפעולות בימים הקרובים. "אנחנו בסך הכל בסיום היממה השנייה של הלחימה, מהלכים של צה"ל מאוד משמעותיים, הלילה מאות מטרות הותקפו, עם כל זה אנחנו מדברים היום על כ-450 רקטות שנורו מעזה מאז חיסולו של ג'עברי. מדובר בפרופורציות שניתן להכיל בעזרת עורף איתן".

"אני אומר לעצמנו כציבור, אנו צפויים להמשך ירי של מאות רקטות בימים הקרובים", הזהיר דיכטר. "חשוב להבין שכל פירמידת ההגנה שבונה מדינת ישראל בסופו של דבר עומדת על שפיץ אחד והוא האזרח הפשוט, הממלא אחר הוראות ההתגוננות. כל מה שנדרש זה לעשות את הדבר הכי פשוט והכי מציל חיים ולגשת למקום המוגן ביותר, בין אם זה מקלט, ממ"ד, חדר אחורי או פשוט לשכב על הרצפה - המדינה השקיעה מיליארדים כדי לספק התראה ממוקדת שלא כמו מלחמות אחרות ועל האזרחים להישמע להוראות".

שיגור כיפת ברזל בבאר שבע. רויטרס
"מציאות שונה לחלוטין מעופרת יצוקה". יירוט כיפת ברזל/רויטרס

לגבי מטרות המבצע אמר דיכטר כי "המדינה והצבא צריכים לגרום לכך שכל אחד בעזה שירצה ללחוץ על המתג כדי לשחרר רקטה, ידו תרעד. וכך גם ידי משלחיו – בימים האחרונים ישראל מעצבת מחדש את יכולות ההרתעה בעזה".

דיכטר התייחס גם ליעילותה של מערכת כיפת ברזל, שסוללה חמישית שלה תועבר לצה"ל מחר, ואמר: "חשוב להבין שאנו נמצאים בעיצומו של מהלך וחשוב שיהיה לנו הרבה אוויר בריאות. כיפת ברזל עושה מלאכת קודש, ואני שומע מהאזרחים שזו מציאות שונה לחלוטין מעופרת יצוקה בה הייתה תחושה קשה של חוסר אונים. "החוסן האזרחי הוא נשק בידי הצבא, שנמצא בהיבט ההתקפי בעזה. כל אזרח שנפגע בעורף כמו חייל שנפגע בחזית". בהתייחסו לביקור ראש ממשלת מצרים בעזה אמר דיכטר כי צה"ל קיבל את כל ההנחיות על מנת לשמור על ביטחונו. "המהלכים הביטחוניים יימשכו עד שההרתעה תוחזר ליושנה" סיכם דיכטר.

(עדכון ראשון - 12:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully