וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המילואימניקים בדרך לעזה: "ניתן לחמאס בראש"

16.11.2012 / 13:11

מאות משרתי מילואים התייצבו בדרום, חדורים רוח קרב: "נמאס לשבת במרחב המוגן". ההורים שבאו לבקר נשמעו קצת פחות נלהבים: "עדיף שייתקפו מהאוויר, אף אחד לא רוצה הרוגים"

צילום: שי מכלוף, רויטרס; עריכה: טל רזניק

מאות חיילי מילואים ולוחמי גדוד הסיור של חטיבת גבעתי הגיעו הבוקר (שישי) לבסיס צה"ל בדרום הארץ, במסגרת היערכות הכוחות לפעולה קרקעית ברצועת עזה. קצין מחטיבה דרומית במילואים של הצנחנים אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "באנו להתגייס כי צריך, לא כי אנחנו רוצים. אבל מהרגע שקיבלו החלטה על האפשרות לכניסה לעזה אנחנו מוכנים לכל משימה. המצב הזה בלתי נסבל והגיע הזמן להפסיק את הירי".

כוחות שריון מתארגנים לקראת כניסה לרצועה, נובמבר 2012. בן קלמר
"הגיע הזמן להפסיק את הירי". כוחות שריון נערכים בדרום/בן קלמר

חנן דדון, חייל מילואים בחטיבת גבעתי, אמר כי הוא שמח להתגייס. "נמאס לשבת בממ"דים בבאר שבע. אני קצת חושש למשפחה שלי שנשארת לבד. האישה מודאגת, ויש לי ילדים בבית, אבל בסוף אני בא עם החברים שלי, וכולנו מוכנים למלחמה", אמר. ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, ביקרה היום במוקדי הגיוס של חיילי המילואים, כדי לעקוב אחר תהליכי קליטת החיילים. "כל אגף כוח האדם התגייס לבצע ולממש את הנחיות הרמטכ"ל", אמרה אלוף ברביבאי. לדבריה, "מדובר בגיוס גדול מאוד אבל זו המשימה שלנו - לעשות הכול בצורה הכי טובה שיכולה להיות וכמה שיותר מהר".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012. בן קלמר
מתפללים, רגע לפני הקרב. חייל מילואים בדרום הארץ, הבוקר/בן קלמר

ביומו השלישי של מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה, נשלחו הודעות קוליות לאלפי חיילי מילואים, הקוראות להם להתייצב במחסני החירום (ימ"ח) ובבסיסי האימונים עם ציוד למבצע קרקעי רחב ברצועת עזה. בשלב הראשון יגויסו 16 אלף חיילי מילואים, שיצטרפו לכוחות הסדירים שכבר אתמול החלו לזרום לאזור הרצועה. אמש ביקש מהממשלה שר הביטחון, אהוד ברק, לאשר גיוס של 30 אלף חיילי מילואים. אביחי, תושב שדרות ואב לשלושה ילדים", שגויס גם כן לשירות מילואים, סיפר כי השאיר בבית משפחה. "אני מוכן שהם יהיו בממ"ד חודש ימים אך העיקר שנגמור עם זה. אי אפשר לחיות ככה. ילדים לא נרדמים בלילות, אי אפשר ללכת לעבודה ולקיים שגרת חיים. אני ושאר החברים שלי מוכנים לתת לחמאס בראש".

חיילי מילואים וכלי שריון של צה"ל נעים לעבר רצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן". 16 בנובמבר 2012. בן קלמר
"באים עם החברים וכולם מוכנים למלחמה"/בן קלמר

אלי, תושב תל אביב שקיבל הבוקר הודעה טלפונית על גיוס החירום, אמר: "אתמול היינו באירוע של הבן שלי, ומיד עם הישמע האזעקה כולם התקפלו. האזעקה בתל אביב עזרה לנו להבין מה המשמעות של הפעולה הקרקעית. אנחנו מוכנים לשבת בעזה כמה שצריך עד שהם יבינו מי החזק ומי החלש".

ורדה, אם לחייל מגדוד הסיור של חטיבת גבעתי, הגיעה הבוקר עם בעלה לפגישה עם בן שהתגייס למילואים. "הבאנו לו אוכל, אבל בעיקר באנו כי אנו דואגים. אני לא רוצה שייכנסו לעזה", אמרה, "עדיף שיתקפו אותם מהאוויר, אף אחד לא רוצה חיילים הרוגים, אני לא מצליחה להירדם רק מהמחשבות שהילדים שלנו ייכנסו לעזה ברגל". יהודה לחיאני, שעד לפני שבוע היה צלם מעריב בדרום, גויס במסגרת ההיערכות של צה"ל לפעולה קרקעית. "הלב שלי קרוע. אני משאיר משפחה בבית באזור שסופג רקטות. אני רגיל אני בדרך כלל לצלם מלחמות אבל הפעם אני כנראה יהיה בצד שלובש מדים ומבצע משימות".

כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012. בן קלמר
כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012/בן קלמר
כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012. בן קלמר
כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012/בן קלמר
כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012. בן קלמר
כוחות מילואים נערכים לכניסה לעזה , נובמבר 2012/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully