וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: 2 הרוגים בג'בליה בזמן ביקור רה"מ המצרי

ניר יהב וטל שלו

16.11.2012 / 10:56

ראש ממשלת מצרים קנדיל נפגש בעזה עם איסמעיל הניה וביקר פצועים בביה"ח. הפלסטינים: ישראל הפרה הבטחה שנתנה להפסקת אש זמנית והפציצה במחנה פליטים. דובר צה"ל: לא תקפנו

רויטרס

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, נכנס הבוקר (שישי) לרצועת עזה דרך מעבר רפיח כדי לדון עם ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה בתנאים לגיבוש הפסקת אש, וכדי להביע הזדהות עם תושבי הרצועה. השניים החלו את ביקורם בבית החולים שיפא בעיר עזה כדי לבקר פצועים פלסטינים. קנדיל אמר להניה כי המתקפה על עזה היא "טרגדיה שלא ניתן לשתוק מולה".

כלי תקשורת ערביים ציטטו גורמים פלסטינים, שדיווח כי הבוקר על הפצצות בשכונת ג'בליה בצפון הרצועה. לפי הדיווחים האלה, שני בני אדם נהרגו ועוד שבעה בני אדם נפצעו. דובר צה"ל מכחיש את הדיווחים הללו.

מוקדם יותר הבוקר דווח כי ישראל נענתה לבקשה המצרית לנצור את האש למשך שלוש השעות שיועדו לביקור. "ראש הממשלה בנימין נתניהו, אישר להיענות בחיוב לבקשה המצרית לעצור כל פעילות צבאית בעזה במהלך הביקור שאמור להימשך כשלוש שעות", מסר גורם ישראלי רשמי לסוכנות הידיעות רויטרס. התנאי, לפי הדיווח, היה שהפלסטינים ינצרו את האש גם הם.

ואולם, הארגונים הפלסטינים המשיכו הבוקר לירות רקטות לעבר ישראל. רקטה אחת התפוצצה בסביבות השעה 10:25 בשטח בנוי באשקלון וגרמה נזק למבנה ציבורי מבלי לגרום לנפגעים בנפש. רקטה נוספת פגעה ישירות בניידת שידור של עיתונאים בנתיבות. הרכב נשרף כליל, אך איש לא נפגע.

ראש ממשלת מצרים, הישאם קנדיל, וראש ממשלת חמאס, איסמעיל הניה. עזה, 16 בנובמבר 2012. רויטרס
הניה/רויטרס

ערב ביקורו בעזה, אמר קנדיל כי ארצו תשקיע כל מאמץ אפשרי כדי להפסיק את המתקפה הישראלית על עזה: "נשיא מצרים מוחמד מורסי הבהיר כי מצרים לא תשב בחיבוק ידיים לנוכח המתקפה הישראלית על עזה. מורסי הבהיר כי מצרים תעשה שימוש בכל האמצעים העומדים ברשותה כדי להפסיק את המתקפה הזו ולעצור את שפיכות הדמים".

דובר ממשלת החמאס ברצועת עזה, טאהר נונו, בירך על ביקורו של קנדיל ואמר כי הוא מבטא את עמידתה של מצרים לצד עזה בזמן המתקפה הישראלית עליה. נונו שיבח את עמדתה "האמיצה" של מצרים בנוגע לאירועים בעזה והוסיף כי ראש ממשלת מצרים בא "להביע הזדהות עם רצועת עזה במעשים ולא בדיבורים". בנוסף צפויה להגיע לעזה ביום ראשון משלחת בכירה מטוניסיה, שתכלול בכירי ממשל.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בתגובה לירי הטילים לגוש דן: צה"ל תקף בעזה. שי מכלוף
עזה מופצצת, הלילה/שי מכלוף

אתמול הורה נשיא מצרים לגורמים הנוגעים בדבר בארצו להעניק סיוע לתושבי עזה. בהודעה שפורסמה בתום דיון מיוחד שכינס מורסי עם קנדיל ועם בכירי ממשלת מצרים, נמסר כי מצרים "מתנגדת למתקפה הישראלית על עזה, שכן היא פוגעת ביציבות של האזור ומאיימת על הביטחון". על רקע זה, קיים מורסי ביממה האחרונה שיחות טלפון עם ראשי מדינות, ובהם נשיא ארה"ב, ראש ממשלת צרפת ואמיר קטאר, וביקש מהם לשים קץ למתקפה הישראלית.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות:

ברק מבקש מהממשלה לגייס 30 אלף אנשי מילואים
לראשונה: טילים נורו לאזור תל אביב
המפקד הפצוע לא הניח לרופא: "איפה החיילים שלי?"

צפו: ילדים בעזה משחקים כדורגל גם בזמן התקיפות

במהלך הלילה המשיך צה"ל לתקוף בעזה - והירי תואר כבלתי פוסק. מניין ההרוגים בתקיפות, על פי מקורות פלסטיניים, עלה ל-19. עם ההרוגים נמנים שישה ילדים, אישה ושני קשישים.

בין היתר, כך גורסים הדיווחים מעזה, הפציץ חיל הים גנרטור שסיפק חשמל לביתו של ראש הממשלה הנייה ובמקום פרצה דליקה. עוד הותקפו עשרות עמדות שיגור תת-קרקעיות שנועדו לירי לטווח בינוני, מחסני תחמושת ומבנים של ארגוני הטרור. מתחילת מבצע "עמוד ענן" הותקפו מעל 300 מטרות ברחבי רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully