וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירי בלתי פוסק": צה"ל תקף כ-250 מטרות ברצועה

בגל תקיפות נוסף נפגעו עשרות עמדות שיגור תת-קרקעיות שנועדו לירי לטווח בינוני, מחסני תחמושת ומבנים של ארגוני הטרור. חיל הים הפציץ את גנרטור החשמל של איסמעיל הנייה

רויטרס

סבב תקיפה נוסף ברצועת עזה: 250 מטרות הותקפו על-ידי צה"ל מאמש (חמישי) ברצועת עזה, בהם עשרות עמדות שיגור תת- קרקעיות שנועדו לירי לטווח בינוני, מחסני תחמושת ומבנים של ארגוני הטרור. לדברי דובר צה"ל, הותקפו אמש גם מספר חוליות מחבלים שהיו מעורבות בביצוע ירי תלול מסלול. בתקיפות השתתפו כוחות חיל האוויר וחיל הים. מתחילת מבצע "עמוד ענן" תקפו כוחות צה"ל 500 מטרות ברצועה.

דובר ארגון אונר"א המסייע לפליטים פלסטינים, עדנאן אבו חסנה היושב בעזה, סיפר בשידור המיוחד בוואלה! כי התקפות חיל האוויר במהלך הלילה היו "חזקות יותר מעופרת יצוקה". אבו חסנה אמר כי נופצו חלונות שהיו מרוחקים מהאתרים שהופצצו, "זה היה בלתי יאומן, לא האמנו שזה קורה לנו". לדבריו, תושבים רבים ברצועה שרויים בהלם מעוצמת האש, ותולים תקוות במצרים שתוכל לתווך בין הצדדים ולהביא להפסקת האש. "יש פה הרגשה של ניצחון, שעכשיו ישראל מוכנה להפסיק את האש ואנחנו הפצצנו את תל אביב", ציין הדובר.

במהלך הלילה המשיכו הפלסטינים לדווח על ירי על העיר עזה, אותו הגדירו "בלתי פוסק". כמו כן, דווח על תקיפות במרכז הרצועה. על פי מקורות פלסטינים, חיל הים הפציץ גם גנרטור שאחראי לאספקת החשמל בביתו של ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה. במקום פרצה דליקה. לפנות בוקר דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי חיל האוויר הפגיז את ביתו של בכיר חמאס מוחמד סנואר. על פי הדיווח, שני בני אדם נפצעו באירוע, אך סנואר עצמו לא היה בבית. רשת "אל-ערבייה" דייוחה כי חיל האוויר הפגיז לפנות בוקר את בניין משרד הפנים של ממשל חמאס בעזה. לא דווח על נפגעים במקום.

חיל האוויר תקף גם מכונית בכניסה הדרומית לעיירה בית חאנון שבצפון רצועת עזה, ועל פי הדיווחים נהרגו שני בני אדם ומספר נפצעו. בתקיפה אחרת נפגע גם מבנה ששימש לפעילות טרור בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה.

גנרטור איסמעיל הנייה, נובמבר 2012. רויטרס
הריסות ההתקפה על מקום הגנרטור של הנייה/רויטרס
עזה לאחר הפצצת חיל האוויר. רויטרס
עזה לאחר הפצצה/רויטרס

מוקדם יותר דווח על תקיפה ישראלית לעבר שכונת תופאח במזרח העיר עזה. עוד דווח על תקיפה סמוך לאזור תל אל-הוא במערב עזה, שם נפגעה ילדה באורח בינוני. ארבעה פלסטינים נוספים נפגעו בשמונה תקיפות נוספות. בנוסף, דווח על תקיפה באזור מחנה הפליטים אל-מוראזי שבמרכז הרצועה, שם לא היו נפגעים.

לפי דיווחי הפלסטינים, מניין ההרוגים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה מאז תחילת מבצע "עמוד ענן" ביום רביעי עלה הלילה ל-19. אחת ההרוגות האחרונות היא חנין טאפש, בת 10 חודשים. היא מתה מפצעיה לאחר שנפגעה בצהריים בשכונת זייתון שבעזה. מבין 16 ההרוגים יש שישה ילדים, אישה ושני קשישים. בנוסף נפצעו 145 בני אדם.

מבצע "עמוד ענן" - כותרות אחרונות
ברק מבקש מהממשלה לאשר גיוס 30 אלף אנשי מילואים
לראשונה: ירי על תל אביב, צה"ל: אין פגיעה בקרקע
לראשונה: טיל נפל בראשון לציון, התפוצץ בשטח פתוח

בית הורס בעזה בעקבות הפצצות של חיל האוויר. רויטרס
מניין ההרוגים בצד הפלסטיני עלה ל-16 בני אדם. אחד מהבתים ההרוסים ברצועת עזה בעקבות תקיפות צה"ל/רויטרס

מוקדם יותר הגיש היועץ המשפטי למערכת הביטחון, אחז בן ארי, בקשה לממשלה לאישור גיוס של 30 אלף אנשי מילואים. גורם ביטחוני מסר כי מדובר במסגרת כללית של גיוס נרחב שתעמוד לרשות הצבא אם הדרג המדיני יאשר את הבקשה.

בתגובה לירי: צה"ל תקף עשרות מטרות בעזה. רויטרס
בתקיפות השתתפו כוחות חיל האוויר וכוחות חיל הים/רויטרס
עזה לאחר הפצצת חיל האוויר. רויטרס
שישיה ילדים בין ההרוגים בעזה/רויטרס

הגורם הוסיף כי אין מדובר בגיוס של עשרות אלפי חיילים בבת אחת, אלא מכסה שתעמוד לשיקול דעת שר הביטחון והרמטכ"ל. במערכת הביטחון הדגישו כי בשונה ממבצע "עופרת יצוקה" וממלחמת לבנון השניה, צה"ל נערך כבר בשלבים הראשונים לפעולה רחבת היקף הכוללת שלבים קרקעיים, ובשל כך בכוונתו לגייס מפקדות של חטיבות ואוגדות שעשויות לקחת חלק בתרחיש של תמרון יבשתי לעומק הרצועה. בתוך כך נמסר כי צה"ל מעבה כוחות של שריון, נגמש"ים וחי"ר לאורך כל רצועת עזה.

עדכון ראשון: 00:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully