וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בתיעוד: כך חוסל מפקד הזרוע הצבאית של חמאס

14.11.2012 / 19:27

בסרטון שפרסם דובר צה"ל, נראה מהאוויר חיסולו של אחמד ג'עברי, בעת שנסע במכוניתו בעיר עזה, במסגרת מבצע "עמוד ענן של צה"ל. גם קצין המבצעים של הארגון חוסל בתקיפה נפרדת

צילום: דובר צה"ל, עריכה: יותם בן-דוד

דובר צה"ל פרסם הערב (רביעי) סרטון המתעד מהאוויר את חיסולו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, אחר הצהריים בעזה. ג'עברי חוסל בעת שהיה במכוניתו, סמוך לצומת "סאמר" בעיר עזה, ועמו נהרג אדם נוסף, ככל הנראה אחד ממאבטחיו.

תיעוד חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי בעזה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
המכונית של ג'עברי, רגע לפני החיסול/דובר צה"ל

חיסולו של ג'עברי סימן את תחילתו של המבצע המכונה "עמוד ענן", שמטרתו חיסול בכירים בארגוני הטרור הפלסטינים בעזה. "צה"ל יצא הערב למבצע 'עמוד ענן' שמטרתו להשיב את השקט לתושבי הדרום ולפגוע בהתעצמות של ארגוני הטרור הפלסטיניים", נמסר בהודעה מטעם דובר צה"ל. "צה"ל נערך לפעילות בימים הקרובים, ובשלב זה נמצא הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, בבור יחד עם ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, ועם ראש מטה חיל האוויר, תת-אלוף חגי טופולנסקי".

לאחר החיסול תקף צה"ל במספר רב של מוקדים ברצועה, ועל פי הדיווח ברשת אל-ג'זירה נהרגו כבר שישה בני אדם בתקיפות השונות, וכ-20 נפצעו. על פי דיווחים פלסטינים, חוסל בין היתר, ראא'ד אל-עטאר, קצין המבצעים הבכיר של חמאס ומפקד גזרת רפיח, בתקיפת צה"ל בדרום רצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תיעוד חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של החמאס אחמד ג'עברי בעזה, נובמבר 2012. דובר צה"ל
רגע התקיפה/דובר צה"ל

בעקבות החיסול, עלה חשש במערכת הביטחון מפני שיגור רקטות לעבר מרכז הארץ מרצועת עזה. גורם ביטחוני העריך שארגוני הטרור יירו רקטות שיגיעו עד לתל אביב ולפאתיה. לדבריו, בשעות הקרובות ייצאו הנחיות ברורות של פיקוד העורף לאזרחים באזורים המאוימים.

חוסל ראש הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי. רויטרס
המכונית לאחר התקיפה/רויטרס

עם זאת, דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, מסר בשיחה עם וואלה! חדשות כי צה"ל תקף עשרות בורות שיגור של רקטות וטילים ארוכי טווח מסוג פאג'ר 5 ו-8 אינץ', המסוגלים להגיע לטווח של מעל 40 ק"מ, כלומר גם עד לגוש דן ותל אביב בפרט, ברצועת עזה. "מדובר במודיעין מדויק של אמ"ן ופגיעה קשה במערך התת-קרקעי של החמאס והג'יהאד והאיסלמי", ציין תא"ל מרדכי.

"ארגוני הטרור ברצועת עזה לא חסכו בהתעצמות, והפכו לבסיס קדמי של אירן. אנחנו מקווים שהצלחנו לפגוע ביכולות ארוכות הטווח שלהם. מעל שמי עזה ניתן לראות את תימרות העשן", הוסיף דובר צה"ל. לדבריו, הותקפו עד כה בסך הכל למעלה מ-40 מטרות איכותיות. "המטרות שהותקפו אותרו על פי מודיעין מדויק של אגף המודיעין ועל פי תכנון פרטני במהלך החודשים האחרונים. חלק נרחב מאתרי אחסון אמצעי הלחימה ממוקם במבני מגורים אזרחיים. זוהי עדות נוספת לדפוסי הפעולה של חמאס ולשימוש באוכלוסייה בעזה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully