וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: רקטה פגעה בחנות בנתיבות, מטח לעבר חוף אשקלון

רמי שני

12.11.2012 / 9:15

הרקטה גרמה נזק למבנה בנתיבות ופגעה ברשת החשמל. 26 לקו בחרדה. הלימודים מתקיימים בעיר רק בבתי הספר הממוגנים. 5 רקטות שוגרו לעבר חוף אשקלון, אחת יורטה. 3 נפלו באשכול

שי מכלוף

(אתמול: 63 רקטות נורו לעבר שטח ישראל)

בצל הדיווחים על מגעים להפסקת אש בין ישראל לחמאס, רקטה נורתה הבוקר (שני) לעבר שטח ישראל ופגעה בחנות בנתיבות, במה שהסב נזק לרשת החשמל בעיר. כיוון שמדובר בשעת בוקר מוקדמת החנות הייתה ריקה מאנשים אך 26 בני אדם ששהו בקרבת מקום לקו בחרדה. למבנה החנות נגרם נזק עקבות כדוריות מתכת שחדרו דרך החלון. צוותי מד"א וכיבוי אש הגיעו לזירה והחלו לפעול לכיבוי הלהבות ולהערכת הנזק. במקביל, הוזנקו לאזור עובדי חברת החשמל שפועלים במקום על מנת להבטיח את החזרת אספקת החשמל לאזור.

"פחד אלוהים, נשים בוכות ואין לנו ממ"דים ואין כלום", אמר הבוקר בראיון לגל"צ חנניה, תושב שדרות. "אתמול הייתה נפילה, היום נפילה, מה עכשיו, נחכה שתגיע לנפילה הבאה?".

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
ישראל: אין הפסקת אש, מוכנים להכות בחמאס
אמש: שתי פגיעות ישירות בבתים; נתניהו מכין העולם לתקיפה רחבה
בת המצווה של רומי נדחתה: "רקטות נחתו באולם"

בית נפגע מנפילה של גראד בנתיבות, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
נזק נגרם לחנות בעקבות כדוריות מתכת שחדרו דרך החלון. נתיבות, הבוקר/דייב בוימוביץ'

חמש רקטות נוספות נורו לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון, אחת יורטה באמצעות מערכת כיפת ברזל וחיפושים מתקיימים אחר שרידי יתר הארבע. אזעקה נשמעה בעיר אשקלון. שלוש רקטות נוספות נפלו בשטחים פתוחים במועצת אשכול.

הערכת מצב שהתקיימה הבוקר הביאה להנחיה לביטול הלימודים בנתיבות, למעט בבתי הספר בהם ישנם אמצעי מיגון. מדובר בשלושה בתי ספר בלבד, השייכים למגזר החרדי, ובהם מבנים יבילים. במועצה האזורית שער הנגב הונחו התושבים לשהות במקומות שיאפשרו גישה לאזור מוגן בתוך 15 שניות.

בית נפגע מנפילה של גראד בנתיבות, נובמבר 2012. דייב בוימוביץ'
הלימודים יתקיימו בבתי הספר הממוגנים. מקום הפגיעה בנתיבות, הבוקר/דייב בוימוביץ'

בלילה תקף חיל האוויר מנהרת טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה בצפון רצועת עזה וכן אתר שיגור בדרומה. מצה"ל נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות אך הפלסטינים טרם דיווחו על נפגעים. מוקדם יותר אתמול מסרו גורמים פלסטינים לאתר "פלסטין היום", המזוהה עם הג'יהאד האיסלמי, כי הפסקת האש בין הפלגים הפלסטינים בעזה לבין ישראל כבר נכנסה לתוקפה בשעה 21:30, בעקבות תיווך מצרי. לדבריהם, המצרים השקיעו מאמצים רבים להפסיק את המתקפה הישראלית על עזה. "בשעות הקרובות נדע אם ישראל ממלאת אחר הפסקת האש", מסרו. עוד הוסיפו כי אם ישראל תפר את הרגיעה, הפלגים הפלסטינים בעזה יגיבו ביד קשה.

"הגיע הזמן להחריף את התגובה"

עם זאת, גורמים במערכת הביטחון ציינו כי למרות הגישושים של בכירים במצרים, "כל עוד ואין שקט בשטח מדינת ישראל לא יהיה שקט ברצועת עזה", אמר גורם ביטחוני בכיר. קצינים בפיקוד דרום העריכו כי ארגוני הטרור ערים לכך שמזג האוויר הקשה והעננות הכבדה מעל רצועת עזה מקשים על אופי התגובה של הצבא ובשל כך הם ממשיכים לשגר רקטות לעבר ישראל. אחד הקצינים אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "הגיע הזמן להחריף את התגובה על מה שקורה באזור. המצב הזה לא יכול להימשך, אבל צריך לבחור את הרגע הנכון לעשות את זה. הכול מוכן להכות בחמאס. זה עניין של זמן".

אתמול נורו במהלך היום 63 רקטות מרצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל. שלושה בני אדם נפצעו קל מרסיסים וארבעה הוגדרו כנפגעי חרדה. הם טופלו בידי צוותים של מגן דוד אדום ופונו לטיפולים רפואיים בבתי החולים ברזילי באשקלון וסורוקה בבאר שבע. שלושה בתים ספגו פגיעות ישירות וכמה אחרים ספגו רסיסים מרקטות שהתפוצצו בסביבתם.

(עדכון ראשון: 7:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully