וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי פגיעות ישירות בבתים; נתניהו מכין העולם לתקיפה רחבה

טל שלו, רמי שני וניר יהב

11.11.2012 / 21:26

שתי רקטות התפוצצו בבתי מגורים בשדרות ובקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב, וגרמו לנזק. ראש הממשלה קיים במהלך היום הערכות מצב ביטחוניות ומחר ייפגש עם שורה של שגרירים

צילום: רויטרס, שי מכלוף, אבי כהן, טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

ירי הרקטות מרצועת עזה נמשך גם הערב (ראשון) למרות הדיווחים על מגעים להפסקת אש בין ישראל וחמאס. שתי רקטות נורו לעבר שדרות, ואחת מהן נפלה בתוך העיר. הרקטה פגעה בבית מגורים בעיר וגרמה לנזק. אחת מתושבות הבית לקתה בחרדה. כוחות הביטחון ואנשי העירייה הוזעקו למקום כדי להוציא את הרקטה ולטפל בדיירים. במקביל, נורו מספר רקטות לעבר שטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב.

לאחר מכן פגעה רקטה בבית מגורים בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב. נזק נגרם לבית. לא היו נפגעים כתוצאה מהתפוצצות הרקטה. התרעת צבע אדום נשמעה בקיבוץ ובישובים שכנים.

רקטה בבית בשדרות. דייב בוימוביץ'
הבית שנפגע בשדרות, הערב/דייב בוימוביץ'

בעוד הירי נמשך, קיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כל היום הערכות מצב ביטחוניות עם ראשי מערכת הביטחון בנוגע למתרחש בדרום ובגבול סוריה, ואף נפגש עם הרמטכ"ל, בני גנץ. בהמשך לדבריו הבוקר בישיבת הממשלה לפיהם העולם צריך להבין שישראל לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים, עסקו גורמים בסביבתו ובלשכתו בהכנת דעת הקהל העולמית לפעולה ישראלית רחבה בעזה ובמהלך היום אף הוצגו בפניו תכניות הסברה בנושא.

מחר ייפגש נתניהו עם שורה של שגרירים זרים וידון עימם בהערכות המצב כפי שהן נתפסות בישראל. גורמים בסביבת ראש הממשלה מסרו היום כי "אבו מאזן טוען שהוא הנציג הבלעדי של העם הפלסטיני אבל הוא מסרב לקחת אחריות על המתרחש בעזה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
רקטה בבית בשדרות. דייב בוימוביץ'
הירי לעבר יישובי הדרום נמשך. הבית שנפגע בשדרות הערב/דייב בוימוביץ'

שר הביטחון, אהוד ברק, התייחס הערב להסלמה ואמר כי "בשבועות האחרונים חלה התרופפות במידת ריסונה של חמאס ואפשר כי היא חותרת לעצב כללי משחק חדשים". ברק הדגיש כי ממשלת ישראל רואה בחמאס אחראי לירי הנ"ט על ג'יפ צה"ל אתמול בגבול הרצועה וירי הרקטות הבוקר. לדברי ברק, "צה"ל הגיב בחריפות ונבחן על פי הצורך תגובות נוספות. ישראל לא תירתע משום סוג של מהלך צבאי כדי להחזיר את השקט והביטחון לתושבי עוטף עזה".

"בחודש האחרון נהרגו מעל ל-20 מחבלים ומספר אזרחים ברצועת עזה, והיו עשרות פצועים. הירי לא נפסק גם היום. ומבחינת ישראל, חמאס אחראי לירי ולניסיונות לפגוע בחיילים ובאזרחים גם אם משתתפים בו אחרים. והוא גם זה שיישא בעיקר המחיר. והמחיר יהיה קשה וכואב", הזהיר ברק ביום עיון באוניברסיטת תל אביב.

במקביל לכך, דיווחה דווקא רשת BBC הבריטית כי מתגבש הסכם הפסקת אש שייכנס לתוקפו כבר הלילה. גורמים מצרים מסרו לכלי תקשורת בעזה כי המודיעין המצרי שיכנע את חמאס והג'יהאד האיסלמי להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל, וכעת הוא ממתין לתשובתה של ישראל לגבי הפסקת אש.

עם זאת, הג'יהאד האיסלמי הודיע כי ארגונו לא יסכים לרגיעה עם ישראל, כל עוד אינה ממלאת אחר התחייבותה להפסיק את החיסולים. "כל הדיבורים על רגיעה עם ישראל קיימים בתקשורת בלבד", אמר גורם בכיר בארגון.

הירי מעזה ליישובי הדרום שהתגבר אתמול לאחר ירי טיל הנ"ט לעבר כלי רכב של צה"ל, המשיך לאורך היום. הבוקר נפצעו באורח קל שלושה בני אדם מפגיעת רסיסי רקטות שהתפוצצו בשדרות ושער הנגב. שניים מהפצועים נפגעו בעת שישבו במכונית. הם פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. הפצוע השלישי פונה לבית החולים ברזילי באשקלון.

מוסיף להיות קשה מצב החייל שנפצע

במהלך היום יירטה מערכת כיפת ברזל רקטת גראד שנורתה מרצועת עזה לכיוון העיר באר שבע. אחת הרקטות ששוגרו היום נפלה בחממות שבשטח חוף אשקלון, וגרמה נזק במקום. רקטה נוספת שהתפוצצה בשער הנגב פגעה במפעל באזור העיר שדרות ונזק נגרם למבנה.

במוסדות הלימוד באשקלון, מועצה האזורית חוף אשקלון, גן יבנה, ובמכללת ספיר יתקיימו מחר לימודים. בשאר היישובים יתקיימו הערכות מצב במהלך הלילה והבוקר כדי לקבל החלטה בנוגע לחידוש פעילות מערכות החינוך.

בתוך כך, מוסיף להיות קשה מצבו של חייל צה"ל שנפצע אתמול מפגיעת טיל נגד טנקים ברכב בו היה עם כוח גבעתי בפעילות שגרתית בסביבת גדר המערכת עם רצועת עזה. החייל עבר מספר ניתוחים, והוא שוהה כעת במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא מונשם ומורדם ובני משפחתו שוהים לצדו. מצבו של הפצוע השני מהאירוע השתפר, והוא הועבר למחלקת האשפוז של בית החולים ונמצא בהכרה מלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully