וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות יומיים ואין חופשות: הפלסטינים מעלים הילוך באו"ם

ניר יהב

1.11.2012 / 9:35

אבו מאזן הורה על ביטול חופשות כל העובדים בנציגויות הדיפלומטיות בעולם, זאת כדי שישקיעו את מרצם בשכנוע מדינות לתמוך בבקשה. במקביל, משלחות מהרשות יצאו לבירות אירופה

נערכים לקרב דיפלומטי: הרשות הפלסטינית השלימה את ניסוח הבקשה לאו"ם להתקבל כמדינה שאינה-חברה במוסדותיו, וכעת היא נערכת להשקיע את מירב מאמציה הדיפלומטים כדי לשכנע את מדינות העולם לתמוך בבקשה לקראת ההצבעה הצפויה להיערך בחודשים הקרובים. בין השאר צפויה הרשות לשגר משלחות פלסטיניות רמות-דרג לבירות העולם כדי לשכנע את ההנהגה המקומית לתמוך בבקשה.

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
יו"ר הרשות, אבו מאזן, נואם בעצרת האו"ם בניו יורק/רויטרס

גורם פלסטיני בכיר אמר היום (חמישי) לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון כי יו"ר הרשות אבו מאזן אף הורה למשרד החוץ לבטל את חופשותיהם של כל העובדים בנציגויות הדיפלומטיות על מנת לאפשר לשגרירויות לפעול ביתר-קלות כדי לשכנע את המדינות השונות לתמוך בבקשה הפלסטינית. אבו מאזן אף הורה להשקיע מאמצים בעיקר במדינות שטרם השיבו בחיוב לבקשה לתמוך בפלסטינים באו"ם.

בנוסף הורה אבו מאזן לכל השגרירויות הפרושות בעולם לשגר דו"ח יומי על המצב הבינלאומי, בעיקר בכל הנוגע להתפתחויות שקשורות לסוגיה הפלסטינית ולסכסוך עם ישראל. הגורם הבכיר גילה עוד כי מספר מדינות, ובראשן ארה"ב, מפעילות לחצים כבדים על ההנהגה הפלסטינית שלא תגיש את הבקשה לאו"ם, לחצים ש"התגברו מאוד בימים האחרונים, לקראת הגשת הבקשה לאו"ם". על פי העיתון, מבין המדינות גם כמה מדינות אירופאיות.

ההערכה: 12 מדינות יתמכו

ההנהגה הפלסטינית מעוניינת מאד להשיג את התמיכה של כמה מדינות מפתח, ובראשן צרפת וארצות סקנדינביה, ולפיכך היא משקיעה מאמצים כבירים בניסיונות לשכנען לתמוך בפלסטינים באו"ם. רק אתמול שיגרה הרשות את בכיר פתח ד"ר מוחמד אשתיה לדנמרק, פינלנד ושבדיה בניסיון לשכנע את מנהיגיהן לתמוך בפלסטינים. במקביל שוגרה משלחת בראשות בכירת אש"ף חנאן עשראווי לאירופה, וכן שוגרו משלחות רמות-דרג נוספות גם לדרום אמריקה ולמדינות נוספות. ברשות מעריכים כי 12 מדינות אירופאיות יתמכו בבקשה הפלסטינית.

בכיר הרשות סאיב עריקאת שב בימים האחרונים מביקור בבריטניה, שם הבהירו לו שטרם החליטו כיצד יצביעו באו"ם וביקשו זמן נוסף לחשוב על כך. עריקאת אמר כי ההצבעה באו"ם תיערך בסביבות חודש פברואר הקרוב אולם "טרם נקבע מועד מדויק". עם זאת, הבקשה תועבר לאו"ם באופן רשמי באחד משני התאריכים הללו: 15 בנובמבר (יום הכרזת העצמאות הפלסטינית מ-1988) או 29 בנובמבר (כ"ט בנובמבר – תכנית החלוקה של האו"ם ב-1947).

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully