וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לשגריר שמסר מידע משטרתי לליברמן

28.10.2012 / 10:30

על אף שהתביעה דרשה, במסגרת הסדר טיעון, שישה חודשי עבודות שירות על שגריר בלארוס לשעבר, זאב בן אריה, גזר עליו היום בית המשפט עונש מאסר שיומר לארבעה חודשים בלבד

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ראשון) מאסר בפועל שיומר בארבעה חודשי עבודות שירות על זאב בן אריה, שגריר ישראל לשעבר בבלארוס, לאחר שהורשע במסירת ידיעה לאדם שאינו מוסמך, שיבוש הליכי משפט וגילוי בהפרת חוב. בן אריה הודה בעבירות, במסגרת הסדר טיעון, כי יידע את שר החוץ, אביגדור ליברמן, על בקשה לסיוע משפטי שהעבירה משטרת ישראל לרשויות אכיפת החוק בבלארוס. הדבר התגלה בעקבות חקירה שניהלה משטרת ישראל נגד ליברמן בזמן שהותו בבלארוס. במסגרת הסדר הטיעון דרשה התביעה שישה חודשי עבודות שירות, אולם בית המשפט גזר לבסוף ארבעה בלבד.

בן אריה כיהן כשגריר בין השנים 2004-2009. על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין מיכל סיבל-דראל מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, היה בן אריה אחראי מתוקף תפקידו כשגריר על הטיפול בהעברתן של בקשות ישראל לעזרה משפטית. בפברואר 2008 הועברה בקשה הנוגעת לליברמן, שכיהן באותה תקופה כחבר כנסת. באוקטובר של אותה שנה ביקר ליברמן בבלארוס, ונפגש עם בן אריה. מכתב האישום עלה כי בעת הפגישה בין השניים יידע בן אריה את ליברמן אודות הבקשה, וכן מסר לידיו פרטים שונים על תוכן הבקשה, על מנת לפגוע בחקירה.

עוד עלה מכתב האישום, שהוגש באישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, כי בן אריה פעל בהיותו עובד ציבור ותוך ניצול האמון שניתן בו, ומסר את המידע ללא סמכות לליברמן. "כל זאת עשה הנאשם ביודעו שעליו לשמור על עצם קיום הבקשה ופרטיה בסודיות, ביודעו שלא הייתה לו סמכות כדין למסור את המידע, וביודעו שליברמן לא היה מוסמך או רשאי לקבלו. את אלה עשה הנאשם שעה שהתכוון להכשיל בכך את החקירה הפלילית שידע שהמשטרה מנהלת כנגד ליברמן", נכתב בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully