וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי פסק: הפסקת אש בלתי-רשמית בין ישראל לחמאס בתוקף

אתמול בערב דווח כי ישראל וחמאס הגיעו להסכמה בתיווך מצרי כי שני הצדדים ינצרו את האש, ולאורך הלילה אכן לא נורו רקטות, וצה"ל לא תקף בעזה. הלימודים אמורים לשוב לסדרם

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דו"צ,, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

סבב האלימות בדרום נגמר, לא-רשמית: לאחר שאתמול (רביעי) בשעות הערב דווח שחמאס פנה לישראל דרך מצרים כדי להגיע להפסקת אש, נראה כי הגיעו הצדדים להסכמה בלתי פורמלית על נצירת האש, שנענתה בשקט גם מהצד השני. תושבי הדרום, כמו גם תושבי עזה, עברו לילה ללא ירי רקטות לעבר ישראל מחד, או תקיפות צה"ל ברצועה מאידך. במקביל, הלימודים ביישובי הדרום חוזרים היום לסדרם, לאחר שאתמול לא התקיימו בשל החשש מהירי.

אתמול אמר גורם פלסטיני לאתר "אל-קודס" כי "שני הצדדים יפסיקו בצורה הדרגתית את מתקפותיהם מבלי להכריז בצורה רשמית על הסכם להפסקת אש". הגורם אמר עוד כי הן ישראל והן הפלגים החמושים ברצועת עזה "אינם מעוניינים בהסלמה". לדבריו, ישראל היא זו שהחלה במתקפותיה נגד חמושים בעזה כשחיסלה ראשונה פעילים בזרוע הצבאית של חמאס. "פלגי ההתנגדות מילאו את חובתם כשהגיבו על כך. כך חלה ההסלמה. כל הצדדים מעוניינים להפסיק את ההתקפות ולהשיב את השקט", אמר.

אתמול פנו בכירים בחמאס למצרים בבקשה להתערב ולהביא להפסקת אש עם ישראל. בארגון הבינו מדבריו של שר הביטחון, אהוד ברק, כי ישראל נערכת לאפשרות של מתקפה רחבה מהאוויר שתביא לפגיעה ביעדי הארגון עוד אתמול בלילה, ובעקבות כך פנה לגורמים במשטר הנשיא מצרי, מוחמד מורסי, למנוע הסלמה. "אם ישראל לא תגיב לרקטות, נפסיק את הירי", אמרו בחמאס.

מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
בחמאס רוצים להפסיק את הירי, אולם הג'יהאד האיסלמי מעוניין בהסלמה. פגיעה ישירה בבית, אתמול בבוקר/דייב בוימוביץ'

נשיא מצרים מוחמד מורסי אמר אמש כי ארצו לא תסכים למתקפה על הפלסטינים. "לא נוכל להרשות התקפה על העם הפלסטיני, ובשום פנים ואופן לא נסכים לכך שמישהו יטיל מצור על העם הפלסטיני. נמשיך לסייע לעם הפלסטיני ולהעניק לו מזון, אוכל ולבוש". לדברי מורסי, "דמם של הפלסטינים הוא הדם שלנו. החיים שלהם הם החיים שלנו. אנו נמצאים באותה סירה עם הפלסטינים, אך זה לא אומר שאנו מכריזים מלחמה על מישהו".

במערכת הביטחון המתינו להתחייבות פומבית של חמאס, אולם גורם ביטחוני מסר כי "אם חמאס יפסיק הירי לעבר ישראל, זו תשקול את צעדיה", וכך אכן ארע. בישראל העריכו שחמאס לא מעוניין בהסלמה ורצה להפסיק את שיגור הרקטות, שהחל אתמול. עם זאת, טענו גורמים בכירים במערכת הביטחון, הג'יהאד האיסלמי הוא זה שאינו מעוניין בשקט ודורש מחמאס להמשיך בשיגור הרקטות, אך גם זה הפסיק את הירי.

עם זאת, במקביל לדיווח על הודעת חמאס, ועדות ההתנגדות העממית הכריזו כי לא עודכנו על שום הפסקת אש צפויה עם ישראל. אבו מוג'אהד, דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות, אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען': "לא קיבלנו שום מידע על הפסקת אש עם ישראל. כל הסלמה מצד ישראל תיענה בתגובה מיידית מצדנו. אנו מחויבים להגיב על כל מתקפה נגד עמנו הפלסטיני". עם זאת, כאמור, לא נורו רקטות לעבר ישראל.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

גורם ביטחוני: "חמישה אנשי חמאס חוסלו בשבוע האחרון"

גורם ביטחוני בכיר אמר מוקדם יותר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "בשבוע האחרון חוסלו 20 פלסטינים ברצועת עזה מתקיפות שונות של צה"ל, שמונה מתוכם ביממה האחרונה, ובהם חמישה אנשי חמאס". הגורם העריך כי חג הקרבן המצוין בימים הקרובים עשוי להוות גורם מרסן להמשך שיגורי הרקטות, שכן בחמאס רוצים לאפשר שקט כדי לחגוג את החג ברצועה.

מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
נזקי הרקטות, אתמול/דייב בוימוביץ'

אתמול נורו כ-60 רקטות מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, בסבב ההסלמה האחרון בדרום. לאחר הפוגה של כמה שעות, נורו בשעות הצהריים עשר רקטות נוספות לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. איש לא נפגע, אולם נזק נגרם לחממה ושריפה פרצה בשטח המועצה. מערכת "כיפת ברזל" הצליחה ליירט רקטה אחת מעל העיר אשקלון. טרם הנפילות נשמעו התרעות ביישובים באזור. כוחות הביטחון פתחו בפעולות לאיתור הנפילות.

נתניהו: "מי שמתכוון לפגוע באזרחינו – דמו בראשו"

על רקע המשך הירי מרצועת עזה, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט להשלים את המיגון ביישובי עוטף עזה, הממוקמים בטווח של ארבעה וחצי עד שבעה קילומטרים מגבול הרצועה. ביישובים בטווח זה מוגנו עד כה רק מוסדות חינוך, ומדובר בכ-1,700 בתי אב שימוגנו מעתה. נתניהו, שסייר בסוללת כיפת ברזל ליד אשקלון, אמר כי "אנחנו לא בחרנו בהסלמה הזאת ולא יזמנו אותה, אבל אם היא תימשך אנחנו ערוכים לפעולה הרבה יותר נרחבת ועמוקה. בכל מקרה נמשיך בסיכול המונע. מי שמתכוון לפגוע באזרחי ישראל צריך לדעת שדמו בראשו". למרות ירי הרקטות אתמול, הלימודים יתקיימו היום כסדרם בבמוסדות החינוך בשטח המועצות האזוריות אשכול ושער הנגב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק בסיור בדרום בסוללת כיפת ברזל, אוקטובר 2012. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא בחרנו בהסלמה ולא יזמנו אותה". נתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

נתניהו הודיע כי החליט לקבל את המלצתם המשותפת של שר הביטחון והשר להגנת העורף להשלים את ההגנה ביישובי האזור. "כידוע לכם, אנחנו ממוגנים למרחב של עד ארבעה קילומטרים וחצי מגבול רצועת עזה, ואנחנו ממוגנים מטווח של שבעה קילומטרים בעזרת כיפות ברזל, כמו אלה שאתם רואים מאחוריי, שפועלות בצורה מעולה", אמר נתניהו. הוא הסביר כי "בתפר שבין ארבעה קילומטרים וחצי של מיגון מלא ושבעה קילומטרים של כיפות ברזל יש מרחב שרק מוסדות החינוך מוגנים בו, ואני החלטתי היום אחרי עבודת מטה שהוגשה לי, לאמץ את המיגון הזה. בכך נשלים את הגנת תושבי הדרום".

הירי נמשך: מטח רקטות נוסף נורה לעבר עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully