וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך: מטח רקטות נוסף נורה לעבר עוטף עזה

רמי שני וטל שלו

24.10.2012 / 13:58

לאחר הפוגה נורו עשר רקטות למועצת חוף אשקלון, ומספרן מהבוקר עלה ל-60. איש לא נפגע, אך נזק נגרם לחממה. "כיפת ברזל" יירטה רקטה. נתניהו: "מי שמתכוון לפגוע – דמו בראשו"

צילום: שי מכלוף, דניאל בוק, דו"צ,, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כ-60 רקטות נורו מאז שעות הבוקר (רביעי) מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה, בסבב ההסלמה האחרון בדרום. לאחר הפוגה של כמה שעות, נורו בשעות הצהריים עשר רקטות נוספות לעבר המועצה האזורית חוף אשקלון. כל הרקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. איש לא נפגע, אולם נזק נגרם לחממה ושריפה פרצה בשטח המועצה. מערכת "כיפת ברזל" הצליחה ליירט רקטה אחת מעל העיר אשקלון. טרם הנפילות נשמעו התרעות ביישובים באזור. כוחות הביטחון פתחו בפעולות לאיתור הנפילות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק בסיור בדרום בסוללת כיפת ברזל, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
נתניהו עם שר הביטחון ברק, היום בסוללת כיפת ברזל ליד אשקלון/דייב בוימוביץ'

על רקע המשך הירי מרצועת עזה, הודיע היום ראש הממשלה בנימין נתניהו כי החליט להשלים את המיגון ביישובי עוטף עזה, הממוקמים בטווח של ארבעה וחצי עד שבעה קילומטרים מגבול הרצועה. ביישובים בטווח זה מוגנו עד כה רק מוסדות חינוך, ומדובר בכ-1,700 בתי אב שימוגנו מעתה. נתניהו, שסייר בסוללת כיפת ברזל ליד אשקלון, אמר כי "אנחנו לא בחרנו בהסלמה הזאת ולא יזמנו אותה, אבל אם היא תימשך אנחנו ערוכים לפעולה הרבה יותר נרחבת ועמוקה. בכל מקרה נמשיך בסיכול המונע. מי שמתכוון לפגוע באזרחי ישראל צריך לדעת שדמו בראשו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
כוחות הביטחון פועלים לאיתור הנפילות/דייב בוימוביץ'

נתניהו הודיע כי החליט לקבל את המלצתם המשותפת של שר הביטחון והשר להגנת העורף להשלים את ההגנה ביישובי האזור. "כידוע לכם, אנחנו ממוגנים למרחב של עד ארבעה קילומטרים וחצי מגבול רצועת עזה, ואנחנו ממוגנים מטווח של שבעה קילומטרים בעזרת כיפות ברזל, כמו אלה שאתם רואים מאחוריי, שפועלות בצורה מעולה", אמר נתניהו. הוא הסביר כי "בתפר שבין ארבעה קילומטרים וחצי של מיגון מלא ושבעה קילומטרים של כיפות ברזל יש מרחב שרק מוסדות החינוך מוגנים בו, ואני החלטתי היום אחרי עבודת מטה שהוגשה לי, לאמץ את המיגון הזה. בכך נשלים את הגנת תושבי הדרום".

נתניהו התייחס לשיחה שקיים היום עם אמו של סרן זיו שילון, שנפגע אתמול ממטען על גבול רצועת עזה: "אמרתי לה שאנחנו נעשה הכל כדי לעזור לזיו להשתקם, ואני מבקש למסור לו בשם כל אזרחי ישראל ברכת החלמה מהירה. זיו, תהיה חזק, כל העם מחבק אותך''.

מטח רקטות בדרום, פגיעה ישירה בבית, אוקטובר 2012. שי מכלוף
הרס בבית שנפגע מרקטה, הבוקר/שי מכלוף

בשעות הבוקר נורו עשרות רקטות לעבר המועצות האזוריות אשכול, שער הנגב וחוף אשקלון. כתוצאה מירי הרקטות, נפצעו חמישה בני אדם, מהם שניים באורח קשה, שניים באורח קל ונפגע חרדה. כמו כן, נזק נגרם לשבעה מבנים, אשר נפגעו ישירות מרקטות, רובם במועצה האזורית אשכול ואחד במועצה האזורית חוף אשקלון, שם נפגעו גם תשתיות מים וחשמל.

הלימודים במועצות האזוריות בוטלו היום

בשל ההסלמה, במועצות האזוריות שער הנגב ואשכול בוטלו הבוקר הלימודים בבתי הספר, כמו גם במכללת ספיר הסמוכה לשדרות. במקביל, שני מטחי רקטות נורו לעבר אשקלון. מערכת "כיפת ברזל" יירטה בהצלחה שבע רקטות, בעוד שאחת התפוצצה בשטח פתוח באזור התעשייה באשקלון, מבלי לגרום לנפגעים.

ביקור הרמטכ"ל בני גנץ באוגדת עזה בליוויי מפקד פיקוד דרום יגאל אלון ומפקד אוגדה עזה טל רוסו, אוקטובר 2012. דובר צה"ל
ביקור הרמטכ"ל באוגדת עזה בליוויי אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, הבוקר/דובר צה"ל

בהערכת מצב של גורמי ביטחון עם ראשי יישובים בעוטף עזה, הובעה הערכה כי למרות הרגיעה בשיגור הרקטות והפצמ"רים, הירי יימשך, זאת נוכח התגברות הנכונות לפגוע במטרות ישראליות מצד ארגוני החבלה ברצועת עזה. עוד העריכו כי צפויה תגובה ישראלית להסלמה. כמו כן, הובעה תרעומת על כך שהפועלים הזרים לא קיבלו הנחיות מתאימות לשהייה במרחב מוגן.

כמו כן, בעקבות ההסלמה, קיים הבוקר הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייעצויות עם גורמי ביטחון, שבסופה החליט לצמצם את סדר הכוחות המשתתפים בתרגיל ההגנה האווירי הגדול המשותף עם ארצות הברית,ה-AC-12. כמו כן, הוחלט לצמצם את הכוחות בתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 6", שנכנס היום ליומו התשיעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully