וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרת למרוץ? לבני נפגשה עם פרס במשכן הנשיא

פנחס וולף

23.10.2012 / 14:24

יו"ר קדימה לשעבר טרם הודיעה על כוונה להתמודד בבחירות הקרובות, אך לאחר פגישה עם יו"ר ההסתדרות היא נועדה גם עם הנשיא, וגוברת ההערכה כי היא "בודקת את השטח"

מפלסת את דרכה בחזרה? יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, נפגשה היום עם נשיא המדינה, שמעון פרס, במשכן הנשיא בירושלים. שני הצדדים מסרבים למסור פרטים על תוכן הפגישה, אולם ההערכה היא שהפגישה, יחד עם פגישה שערכה אתמול לבני עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, מבשרת על כוונתה להתמודד בבחירות הקרובות. עם זאת, עדיין לא ברור באיזו מפלגה תתמודד – במפלגה חדשה או במפלגה קיימת.

אתמול נודע לוואלה! חדשות על פגישה של לבני עם מקורבה של יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', בביתה ברמת החי"ל בתל אביב. עיני הכחיש כי הפגישה קשורה לחזרתה של לבני לזירה הפוליטית, אך ייתכן שהפגישה ממחישה את רצונה להתמודד בבחירות, ולא מן הנמנע כי היא התקיימה במסגרת פגישותיה עם אישים פוליטיים שונים כדי "לבדוק את השטח". עיני מסר בתגובה כי הוא "נפגש מעת לעת עם גורמים במערכת הפוליטית". בעקבות כך עלתה ההערכה שלבני תודיע על החלטתה בתוך יומיים.

נשיא המדינה שמעון פרס עם יו"ר קדימה ציפי לבני. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
ההערכה היא שהפגישה מעידה על כוונתה לחזור לפוליטיקה. פרס ולבני/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

לפני כחודש, אמרה יחימוביץ' באירוע שבתרבות בקריית מוצקין כי היא אינה שוללת שיתוף פעולה עם לבני בעתיד. "אני לא שוללת חבירה פוליטית של אנשים טובים בכלל, ואני מקפידה לא להתייחס לשמות". יחימוביץ' הוסיפה כי היא מכבדת את לבני ומחבבת אותה מאוד ו"מקווה שהיא תחזור לחיים הפוליטיים".

לבני הודיעה על ההחלטה לפרוש מהכנסת בתחילת חודש מאי, לאחר שהפסידה בבחירות המקדימות של קדימה ליו"ר הנוכחי, שאול מופז. לבני הבהירה כי היא מתפטרת מהכנסת אך לא פורשת מהחיים הציבוריים, וטענה כי אינה מצטערת על החלטתה להישאר באופוזיציה, עליה זכתה לביקורת. "ביקשתי להביא פוליטיקה אחרת, המעדיפה את העקרונות על פני הכיסא, פוליטיקה נטולת ציניות ושכרון כוח", אמרה בזמנו. "פעלתי על פי אותם עקרונות ואעשה זאת בכל מקום בו אהיה".

רפי איתן במפלגת הגימלאים החדשה דור , אוקטובר 2012. נמרוד סונדרס
יחזור לכנסת? איתן/נמרוד סונדרס

בתוך כך, מפלגת הגמלאים החדשה הציגה מוקדם יותר היום את מצעה. יושב הראש הישן-חדש רפי איתן אמר במסיבת עיתונאים כי הקשישים והזקנים בישראל הוזנחו במשך שנים. "ציבור גדול בישראל לא מיוצג בעצם, אין לזה אח ורע בעולם הדמוקרטי", אמר איתן שהיה בכיר במוסד בעברו. "הגמלאים היא לא מפלגה רגילה", המשיך היו"ר, "היא תנועה אמתית הנשענת על קריאה יוקדת ובוערת מהשטח. ציבור של מאות אלפים מחכה רק להתחדשותה של התנועה", שלא הצליחה לעבור את אחוז החסימה בבחירות האחרונות לאחר הצלחתה המסחררת בבחירות 2006, אז גרפה המפלגה שבעה מנדטים והפתיעה את המערכת הפוליטית כולה.

"למדנו מניסיון העבר", אמר איתן, "כמו ראשי ממשלה שהיו וחזרו כך אנחנו חוזרים. גם מפלגת העבודה והליכוד היו מפלגות קטנות לפני שלוש כנסות. הם חזרו בגדול להנהגה וכך אנחנו נחזור". איתן הוסיף כי המצע של המפלגה יתמקד בחמש נקודות: העלאת קצבת הזקנה לגובה שכר מינימום, דאגה רווחת ניצולי השואה ולשמור על חיים בכבוד, תעסוקה גם אחרי גיל הפרישה לפנסיה – 67, בריאות ופתרון בעיות דיור לקשישים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully