וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד פלוגה נפצע קשה בפיצוץ מטען ליד כיסופים

המטען התפוצץ כאשר עמד הקצין ליד שער בגדר המערכת. בצה"ל מעריכים כי בשבוע האחרון הצליחו גורמי טרור להניח מטענים סמוך לגדר. נתניהו: "נגיב בתגובה קשה מאוד"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(צפו בראש הממשלה נתניהו מגיב לתקרית)

מפקד פלוגת מסלול בגדוד צבר של חטיבת גבעתי נפגע הבוקר (שלישי) בפיצוץ שאירע במהלך פעילות מבצעית על גדר המערכת ליד כיסופים, שבמרכז רצועת עזה. מבדיקה ראשונית עולה כי במהלך סיור על הגדר, אירע פיצוץ בעת שעמד מפקד הפלוגה ליד אחד מהשערים, וכתוצאה מהפיצוץ הוא נפגע.

הקצין פונה לבית החולים סורוקה כשהוא פצוע באורח בינוני, אולם מאוחר יותר הידרדר מצבו וכעת הוא מוגדר קשה. ההערכה בצה"ל היא שבשבוע האחרון הצליחו ארגוני טרור להניח מטענים סמוך לגדר, אחד מהם התפוצץ לפני מספר ימים וגרם נזק קל לרכב צבאי.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר לתקרית. "היום נפגע חייל צה"ל, נפגע קשה ואנחנו נגיב בתגובה מאוד קשה על כל השתלשלות הטרור הזאת", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם נשיא בולגריה, רוסן פלבנלייב, המבקר בישראל. "אנחנו נתונים במערכה קשה מול רשת טרור עולמית שמאורגנת באירן, דרך שליחים שפועלים במרחבים ובמעגלים רחבים". הוא עוד הוסיף כי "התקפת הטרור בבולגריה היא כמובן דוגמה אחת לכך. אבל אנחנו חווים גם התקפות, במקרה זה מהדרום, על רצועת עזה. ארגוני הטרור השונים שם מקבלים את הסיוע מרחוק והם פוגעים. אנחנו פוגעים בהם לפני שהם פוגעים בנו וגם אחרי".

אזור כיסופים ברצועת עזה. דייב בוימוביץ'
במקום נשמע פיצוץ וטרם ברור אם מדובר בפצצת מרגמה או במטען חבלה/דייב בוימוביץ'

בעקבות התקרית, הונחו הבוקר תושבי אזור כיסופים להיכנס לשגרת חירום. התושבים התבקשו להישאר בסביבה המאפשרת כניסה למרחבים מוגנים תוך 15 שניות, והעבודות החקלאיות סמוך לגדר המערכת בגבול עם רצועת עזה הופסקו. עם זאת, הלימודים ופעילות מערכות החינוך מתקיימים כסדרם.

אתמול בבוקר תקף צה"ל ברצועה וכתוצאה מכך נהרגו שני פלסטינים. הרוג אחד הוא עבד א-רחמן אבו ג'לאלה, בן 25 – אחד ממפקדי השטח של הזרוע הצבאית של חמאס, וההרוג השני הוא יאסר תראבין, בן 26 – פעיל בזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית. התקיפות אירעו כמה שעות לאחר חילופי אש בין טנקים של צה"ל וחמושים בנשק קל במרכז הרצועה. גורם צבאי מסר כי תחילה תקף חיל האוויר חוליית מחבלים בצפון הרצועה, שעסקה בירי לעבר שטח ישראל. מקורות פלסטינים דיווחו כי בתקיפה זו, שאירעה באזור תל א-זעתר, סמוך לג'בליה, נהרג פלסטיני אחד ונפצעו כמה אחרים באורח קשה – כולם פעילי חמאס.

"לא ניתן לאף אחד להתחמש"

בעקבות המשך הירי לעבר ישראל אתמול, התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנושא והעביר מסר מאיים גם כלפי אירן. "הדבר האמיתי שאנו מתמודדים איתו הוא טילים", אמר נתניהו בפתח פגישתו עם שליח הקוורטט למזרח התיכון, טוני בלייר. "יש את חמאס, הנתמך על ידי אירן, שיורה עלינו טילים והם יירו שוב. לא ניתן לאף אחד להתחמש, לירות עלינו טילים ולחשוב שהוא יכול ליהנות מחסינות. הם לא יימלטו מעונש. תקפנו אותם לפני, תקפנו אותם אחרי, ואנו נמנע את התחמשותם". נתניהו הבהיר כי "זוהי המדיניות שלנו. זוהי מדיניות שונה מאוד שאני מיישם. לא ניתן להם להימלט ללא עונש והם יודעים שזה מה שאנו עושים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully