וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החיסול: ראש ממשלת לבנון הציע להתפטר

ניר יהב

20.10.2012 / 16:12

נג'יב מיקאתי הודיע על פרישה מתפקידו עקב הפיגוע שבו נהרג בכיר במנגנוני הביטחון. עם זאת, לאחר הפצרות הנשיא מישל סלימאן הוא החליט להקפיא את ההחלטה. "לא איאחז בכסא"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הביע היום (שבת) כוונה להתפטר, בעקבות חיסולו של בכיר מנגנוני המודיעין במדינה, גנרל ויסאם אל-חסן, אתמול בביירות. במסיבת עיתונאים שכינס אמר מיקאתי כי הציע לנשיא המדינה, מישל סלימאן, להתפטר מתפקידו, אולם לבקשת הנשיא הוא מקפיא את ההחלטה עד שיתאפשר דיון עם חברי הגופים הפוליטיים במדינה.

מיקאתי, מיליארדר מוסלמי-סוני מהעיר טריפולי, שנכנס לתפקידו לפני כשנתיים, סיפר כי בפגישתו עם סלימאן הוא קרא להקים ממשלה חדשה והוסיף כי אין לו שום כוונה "להיאחז בכיסא". עם זאת, לאור בקשתו של סלימאן, החליט מיקאתי להשהות את ההחלטה ולהמתין עם ההתפטרות "מחשש שלבנון תיגרר למלחמת אחים".

מחנה "14 במרץ" - המחנה האנטי-סורי בלבנון, קרא לציבור הלבנוני להתאסף מחר בכיכר "החירות" בביירות כדי להשתתף ב"יום זעם" נגד "הרוצחים של אל-חסן". המחנה קרא לציבור גם להשתתף בהמוניו בלוויתו של אל-חסן, הנחשב למזוהה עם המחנה האנטי-סורי. מחר תיערך הלוויתו של אל-חסן במסגד אל-אמין במרכז ביירות. הוא ייטמן ליד ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי, שחוסל ב-2005.

שמונה הרוגים בפיצוץ מכונית תופת בביירות, לבנון, אוקטובר 2012. רויטרס
אל-חסן ייקבר סמוך לראש הממשלה שחוסל, רפיק חרירי. זירת הפיגוע בביירות/רויטרס

מאז הפיגוע פרצו הפגנות של אזרחים זועמים בכל רחבי המדינה. על פי דיווחים בכלי תקשורת שונים במדינה, מפגינים הבעירו צמיגים והציבו מחסומים בבירה ביירות ובמקומות נוספים. ברדיו המקומי דווח כי בעיר טריפולי אף נשמעו יריות. במהלך הלילה, פרצו עימותים בין קבוצות יריבות באחת השכונות בעיר, אך לאחר התערבות של הצבא הלבנוני נרגעו הרוחות. עדי ראייה דיווחו היום כי בבקעת הלבנון נפצעו שני מפגינים מירי כוחות הביטחון לעבר מפגינים שחסמו כביש במחאה על הפיגוע, שבו נהרגו בנוסף לבכיר במנגנוני הביטחון במדינה עוד שבעה בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

האופוזיציה הלבנונית: "אסד אחראי לרצח"

באופוזיציה הלבנונית האשימו את נשיא סוריה, בשאר אסד, באחריות לפיגוע. אל-חסן נחשב למקורב לראש ממשלת לבנון לשעבר סעד חרירי, הנחשב למתנגד חריף של חיזבאללה ושל סוריה. לפני כמה חודשים הוא גם הביא למעצרו של מישל סמאחה, פוליטיקאי לבנוני שתמך במשטרו של נשיא סוריה. לאחר המעצר, הוא החל לקבל איומים על חייו ובשל כך העביר את בני משפחתו לפריז.

פעיל האופוזיציה הלבנוני סמיר ג'עג'ע טען כי אל-חסן חוסל משום שהביא למעצרו של סמאחה ובכך רמז כי המשטר הסורי עומד מאחורי הרצח. "אל-חסן הוא מבין הבכירים המעטים שפעלו לחשיפת העובדות", אמר אתמול. "רציחתו היא מכה ביטחונית קשה למדינה, לממשלה ולעם הלבנוני. מה שקרה היום הוא דבר חמור, אבל אף אחד לא יצליח לרצוח עם שלם".

המשטר בטהרן החליט להפנות אצבע מאשימה כלפי ישראל דווקא ואנשיו טענו כי היא אחראית לביצוע הפיגוע. בהודעת גינוי של משרד החוץ האירני, ציין דובר המשרד כי "ללא ספק, האויב העיקרי של העם הלבנוני באזור הוא המשטר הציוני, אשר מרוויח מחוסר היציבות ומהיעדר הביטחון באזור". שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, גינה אף הוא את המתקפה בשיחת טלפון עם מקבילו הלבנוני, עדנאן מנסור: "אויבי האזור מנסים לערער את הביטחון כדי להשיג את המטרות הפסולות שלהם", צוטט סאלחי באתר משרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully