וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע בלב ביירות: בכיר בשב"כ הלבנוני נהרג

ניר יהב

19.10.2012 / 17:47

מנגנון ההגנה האזרחית בלבנון דיווח כי בפיצוץ שאירע בשכונה הנוצרית אל-אשרפייה שבמזרח הבירה נהרגו 8 בני אדם ונפצעו 78. דיווח: הבכיר, ויסאם אל-חסן, היה היעד לפיגוע

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

לפחות שמונה בני אדם נהרגו היום (שישי) בפיצוץ מכונית תופת שהכילה 30 ק"ג חומרי נפץ בשכונה הנוצרית אל-אשרפייה שבמזרח הבירה הלבנונית, ביירות. מנגנון ההגנה האזרחית אישר כי 78 בני אדם - בהם מספר ילדים שחולצו בשלום - פונו לבתי חולים באזור לאחר שנפצעו בתקרית, שהתרחשה בבניין בכיכר סאסין, בסמוך למבנה של המזכירות הכללית של מחנה "14 במרץ" - המחנה האנטי-סורי שמתנגד לארגון חיזבאללה.

שמונה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ מטען בביירות, לבנון, אוקטובר 2012. רויטרס
הפיצוץ אירע סמוך למחנה מתנגדי חיזבאללה. ביירות, היום/רויטרס

כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי בפיגוע נהרג בכיר ביטחוני בלבנון, ויסאם אל-חסן, שדרגתו "עמיד" מקבילה לדרגת "תת-אלוף". לפי דיווח ברשת הטלוויזיה הלבנונית אל-ג'דיד, אל-חסן - ראש אגף המידע במנגנוני הביטחון הלבנוניים, היה היעד לפיגוע. עם זאת, ראש מנגנוני הביטחון של לבנון, הגנרל אשרף ריפי, סרב לאשר את הדיווח שסגנו נהרג בפיגוע.

מתוקף תפקידו כראש אגף המידע, היה אחראי אל-חסן על חשיפתן של 30 רשתות ריגול לבנוניות שפעלו לטובת המודיעין הישראלי. שמו של אל-חסן עלה כמועמד המרכזי להתמנות למנהל כוחות הביטחון בלבנון. הוא גם הביא למעצרו של מישל סמאחה, פוליטיקאי לבנוני שתמך בנשיא סוריה, בשאר אסד, לפני מספר חודשים. לכן, ייתכן שחיסולו בא על רקע עניינים פנים-לבנוניים.

על פי דיווחים בכלי התקשורת אל-חסן קיבל לאחרונה איומים על חייו בעקבות מעצרו של סמחאה והעביר אתמול את בני משפחתו לפריז.

לפני שנתיים פרסמה רשת הטלוויזיה הקנדית CBC תחקיר שטען כי אל-חסן היה חפרפרת של ארגון חיזבאללה וסייע לארגון לחסל את ראש ממשלת לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי, בשנת 2005.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שמונה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ מטען בביירות, לבנון, אוקטובר 2012. רויטרס
הפיצוץ אירע בבניין בו שוכן סניף של הבנק הצרפתי-סעודי BEMO, לא הרחק מתחנת הרדיו "קול לבנון"/רויטרס

לאחר הפיגוע יצאו מוסלמים סונים להפגין ברחובות ביירות במחאה על מותו של אל-חסן. המפגינים שרפו צמיגים וחסמו רחובות במעוזי הסונים בבירה וכן בעיר הדרומית צידון.

לאחר הפיגוע דיווחו עדי ראייה כי עשן רב היתמר מעל לבניין לאחר הפיצוץ, שנסיבותיו טרם הובהרו. אתר החדשות הלבנוני "א-נשרה" ציין כי הפיצוץ אירע בבניין בו שוכן סניף של הבנק הצרפתי-סעודי BEMO, לא הרחק מתחנת הרדיו "קול לבנון".

הפיצוץ אירע בשעת עומס רב באזור, כאשר הורים רבים אספו את ילדיהם מבית הספר. מספר מכוניות נהרסו בפיצוץ והחזית של רב הקומות שברחוב ניזוקה קשות. התושבים באזור החלו לרוץ בבהלה לאחר הפיצוץ בחיפוש אחר קרוביהם שאולי נפגעו ובניסיון לסייע להעלות את הפצועים לאמבולנסים. אנשי כוחות הביטחון רבים נכחו באזור לאחר הפיצוץ. האמבולנסים הסיעו את הפצועים למספר בתי חולים בעיר, כשהרופאים, האחיות והמתמחים כבר ציפו לבואם של הפצועים. כמו כן, בתי החולים יצאו בקריאה לאזרחים לתרום דם בעקבות האירוע.

עובד של אחד הבנקים ברחוב הצביע על החלונות המנופצים של הבניין בו הוא עובד ואמר כי "מכונית התופת הקפיצה חמש קומות באוויר". מייקל פיש, תייר בריטי המבקר בביירות, סיפר כי "בתחילה חשבתי שזו רעידת אדמה. זה זעזע את כל המלון לשנייה. רצתי למטה והתחלתי לצלם".

שמונה הרוגים ועשרות פצועים בפיצוץ מטען בביירות, לבנון, אוקטובר 2012. רויטרס
ממשלת לבנון על יום אבל/רויטרס

בעקבות הפיגוע הכריזה ממשלת לבנון על יום אבל. ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, מסר היום הצהרה בעקבות הפיגוע ואמר כי כי הממשלה מנסה לברר מי ביצע את ההתקפה. מיקאתי הוסיף כי הפושעים ייענשו.

ארגון חיזבאללה גינה את הפיגוע וקרא לגורמי הביטחון הנוגעים בדבר לחשוף מי עומד מאחוריו.

זירת הפיגוע:

חבר הפרלמנט ומנהיג הפלנגות הנוצריות, סאמי אל-ג'מיל, מתנגד אדוק לאסד גינה גם הוא את הפיגוע: "תנו למדינה להגן על אזרחיה. לא נסכים לשום סחבת בנושא, אנחנו לא יכולים להמשיך כך. הזהרנו כבר שנה שלמה, מספיק".

שר ההסברה הסורי, עומראן זועבי, גינה את "פיגוע הטרור", לדבריו. "לא יכול להיות שום הסבר לבצע פיגועים מסוג זה", הוסיף. גם אישים פוליטים בלבנון גינו בתוקף את הפיגוע והשתתפו בצער משפחות ההרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully