וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: מציאת גופת חלבי; ”שרדה השריפה בכרמל”

יהושע בריינר ושלומי גבאי

11.10.2012 / 17:05

מציאת גופתו של החייל הנעדר תועדה על ידי אחד מעובדי קק"ל שאיתרו את שרידיו בכרמל. "ראיתי על אחד העצים חבל ועליו תלויה חולצה. התקרבתי וראיתי שתי עצמות", סיפר אחד מהם

צילום: באדיבות אתר הכרמל, עריכה: יאיר דניאל

"מאוד נבהלתי, לא כל יום רואים מראה כזה", כך סיפר היום (חמישי) חדר כוזלי, שמצא את שרידי גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי בנחל חיק שבכרמל ותיעד את הרגעים הקשים. "עבדנו כקבלני משנה של קק"ל בכריתת העצים שנשרפו בדליקה הגדולה בכרמל ב-2010. כשהתקדמתי ברגל באזור הוואדי, לפתע ראיתי על אחד העצים חבל ועליו תלויה חולצה. התקרבתי וראיתי שתי עצמות שקשורות לחבל וחולצה בצבעים כהים. הכל היה מחובר לחבל חרוך שנשרף גם הוא כתוצאה מהשריפה", סיפר לוואלה! חדשות על רגעי מציאת הגופה.

כוזלי סיפר כי התקשר למשטרה וחיכה עד שהשוטרים יבואו. "ליוויתי אותם למקום בו מצאתי את החבל עם העצמות. תמיד חושבים שמה שאתה מוצא קשור לאירוע גדול וגם במקרה הזה חשבתי באופן מיידי שמדובר במג'די כי אין לנו עוד נעדרים בכפר. אבל כמובן שלא הייתי בטוח".

כוזלי ציין כי בתחילה חשבו כוחות המשטרה כי מדובר בגופה של בעל חיים. "אמרתי להם שכלב לא לובש חולצה, כך שידעתי שמדובר בגופת אדם. סייעתי לשוטרים בעזרת מסור להוריד את העצמות ונשארתי איתם. עד היום אני לא מפסיק לחשוב על האירוע. כל הכפר כאן הוא משפחה ואני מכיר את המשפחה של מג'די".

עוד על מציאת גופתו של מג'די חלבי
אחרי 7 שנים: נמצאה גופת החייל הנעדר ביער עוספיה
ראש אכ”א: ”לא ברור אם חלבי נרצח או התאבד”
בין ייאוש לתקווה: השנים האחרונות במשפחת חלבי

ביתו ומשפחות של מג'די חלבי, אפריל 2012. ערן גילווארג
שרידי הגופה נמצאו סמוך לנחל חיק. מג'די חלבי/ערן גילווארג

חסין חלבי, עורך אתר האינטרנט "הכרמל", שתיעד את מציאת גופתו של החייל חלבי, סיפר לוואלה! חדשות כי הבחין בגופה לאחר שהוזעק למקום על ידי אנשי קק"ל. "ראיתי את השלד תלוי והודעתי על כך למשטרה. למרות השריפה שפרצה בכרמל לפני כשנתיים, הגופה שרדה", אמר.

לפני כמה שבועות הגיעו אנשי קרן קיימת לישראל ליער שבין היישובים עוספיה לדליית אל-כרמל, כדי לאמוד את נזקי השריפה בכרמל. כשהגיעו סמוך לנחל חיק, באזור נסתר מהעין, הם הבחינו בכמה עצמות שנתלו באמצעות חבל על גבי אחד העצים. העובדים, כאמור, קראו לחלבי שהגיע למקום וצילם את שרידי הגופה. "לא ידעתי שזה מג'די, אם כי חשבתי וקיוויתי שזה הפעם הוא", אמר חלבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מציאת גופת החייל מג'די חלבי בנחל חיק ביער עוספייה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
הכניסה לנחל חיק, מקום מציאת הגופה, היום/שלומי גבאי

"לא אחת אנחנו מוצאים שרידי גופות באזור, ובכל פעם יש תקווה שזה אכן מג'די", הוסיף. "זה נראה כמו חבל ארוך ובהתחלה חשדנו שמדובר בחיה, אבל היה ברור לנו שמדובר באדם". חלבי הוסיף כי הוא "בטוח שזו תהיה הקלה גדולה למשפחה, למרות שזו בשורה קשה".

גם איברהים כוזלי, עובד בחברת קבלן המעניקה שירותי כריתת עצים לקק"ל, סיפר על מציאת הגופה. "בהתחלה חשבתי שמדובר בעצמות של חיה כלשהי, אך כשראיתי את החולצה תיארתי לעצמי שמדובר באדם. הזעקתי למקום את המשטרה וקק"ל, הגיעו כוחות גדולים ואנשי הזיהוי הפלילי לקחו דגימות לבדיקת מעבדה. אני מכיר את מג'די חלבי מהכפר, לא תיארתי לעצמי שמדובר בו. כששמעתי שיש ההתאמה ומדובר בו מיד באתי לפה. זו טרגדיה גדולה".

העצמות נשלחו לזיהוי במכון לרפואה משפטית, שם בוצעה בדיקה שהעלתה כי העצמות הן של החייל הנעדר. חן קוגל, רופא מומחה במכון מד"ן לרפואה משפטית, אמר כי "בדרך כלל עצמות מזוהות לפי דגימת DNA או על ידי זיהוי השיניים. במקרה זה, סביר שהעצמות זוהו ב-DNA. לוקחים את ממצאי הדגימה מהעצמות ומשווים למאגר הנעדרים". לדבריו, "יש כמה מדדים שמביאים לזיהוי ודאי. עצמות יכולות לשרוד תקופה מאוד ארוכה, של עשרות שנים, בסביבה פתוחה או בקבר".

מציאת גופת החייל מג'די חלבי ביער עוספייה, אוקטובר 2012. שלומי גבאי
אזור מציאת הגופה/שלומי גבאי

חלבי, יליד 1985, החל את שירותו הצבאי בבית הספר הטכני של חיל האוויר, ובמהלך השירות הועבר לבסיס חיל חימוש ליד חיפה. ב-24 במאי 2005 הוא נעלם, בעת שהיה בחופשה מהצבא. ככל הנראה, הוא לבש בגדים אזרחיים בעת היעלמותו. משפחתו החלה בחיפושים, אולם צה"ל הכריז עליו כנעדר רק כעשרה ימים לאחר מכן - החלטה שגררה ביקורת בהמשך. ההכרזה על מעמד זה הביאה להקמתו של צוות חקירה מיוחד, בראשות משטרת ישראל, ובשילוב ענף איתור נעדרים והמשטרה הצבאית החוקרת. ראש אגף כוח אדם בצה"ל, אלוף אורנה ברביבאי, מסרה בצהריים למשפחת חלבי את ההודעה בדבר מציאת ההתאמה בין שרידי הגופה לחלבי. "צה"ל ימשיך לעשות כל שביכולתו, תוך שילוב זרועות עם כלל גורמי הביטחון, על מנת להשיב לחיק המשפחות את כלל נעדרי צה"ל" נמסר בהודעה מדובר צה"ל. הודעה על מועד הלווייתו של חלבי תפורסם בהמשך.

מפת האזור בו נמצאה הגופה, ביער עוספיה

עדכון ראשון: 15:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully